De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Investeren in wellness Papendal, 18 januari 2006 Guido Grobbink

Verwante presentaties


Presentatie over: "Investeren in wellness Papendal, 18 januari 2006 Guido Grobbink"— Transcript van de presentatie:

1 Investeren in wellness Papendal, 18 januari 2006 Guido Grobbink

2 2 Investeren in wellness Introductie Waterland Investering in HealthCity Waterland's visie op toekomst fitness

3 3 Investeren in wellness Introductie Waterland Investering in HealthCity Waterland's visie op toekomst fitness

4 4 Waterland investeert in 3 groeimarkten.... Sources: Eurostat (2002); IDC (2005); Euromonitor, Travel and Tourism in Germany (May 2005), in Belgium (July 2005), in The Netherlands (July 2005) (Index: 1999 = 100) VergrijzingOutsourcingVrije Tijd Consumentenuitgaven aan Vrije Tijd Introductie Waterland Bevolking 55+ in Rheinland (mln) Bevolking 55+ in Rheinland (% van totaal) West-Europese business process outsourcing services markt (€ bln) België Duits- land Neder- land

5 5...door kleine ondernemingen groot te maken Outsourcing & Efficiëncy Vergrijzing Vrije tijd en Welvaart Detachering Kinderopvang Medische factoring Desktop services Internet-betalingen Uitvaartwezen Rusthuizen Tandtechn. labs Medische hulpmid. Avontuurlijke reizen Mobiel entertainment Fitness Introductie Waterland

6 6 …met forse focus op wellness / gezondheid Outsourcing & Efficiëncy Vergrijzing Vrije tijd en Welvaart Detachering Kinderopvang Medische factoring Desktop services Internet-betalingen Uitvaartwezen Rusthuizen Tandtechn. labs Medische hulpmid. Avontuurlijke reizen Mobiel entertainment Fitness Introductie Waterland

7 7 Van klein tot groot - een paar voorbeelden Groei door 11 acquisities #1 marktpositie 50% crematoriamarkt, 7% uitvaartmarkt Groei EBITDA-marge met 20% #1 marktpositie 110 vestigingen Autonome en acquisitieve groei 90% omzetgroei in 3 jaar #2 marktpositie Parallelle acquisitie van 6 merknamen Groei in aantal reizigers van 30% in twee jaar #2 marktpositie 10 vestigingen Autonome en 2 acquisities sinds % omzetgroei in 2 jaar Introductie Waterland Sophia – uitvaarten en crematoria Catalpa – kinderdagverblijven Harting Bank – medische hulpmiddelen Koning Aap, Shoestring – avontuurlijk reizen

8 8 Investeren in wellness Introductie Waterland Investering in HealthCity Waterland's visie op toekomst fitness

9 9 Waarom is Waterland aandeelhouder van HealthCity ? Investering in HealthCity Groeiende markt Groeiende focus op gezondheid Zeer gefragmenteerd Laag marktaandeel Top-5 Sterke onderneming Sterk management Grootste zelfstandige fitnessbedrijf Nederland Klaar voor snelle verdere groei ++ % Overgewicht '81'84'87'90'93'96'99' Mannen Vrouwen

10 10 HealthCity met investering Waterland sterk gegroeid Investering in HealthCity 11 clubs, leden (1 juli 2005) 28 clubs, leden (1 januari 2006) Nieuwe clubs + Acquisities Sportstudio Apeldoorn Fitpoint FitCare MacGym Daarbij nog: - 10 clubs in aanbouw - 19 FitCare franchiseclubs

11 11 3 typen clubs voor verschillende doelgroepen Investering in HealthCity Groot all-inclusiveDamesDiscount 1000–3000 m 2 Topapparatuur Fitness Squash Tennis Zwem-/stoombaden Sauna Solarium Fysiotherapie Kinderopvang 200–800 m 2 Ladies only Speciale apparatuur -Kinesis Intensieve begeleiding All-inclusive 1000–1500 m 2 Eenvoudig maar smaakvol Weinig begeleiding € 5 per week

12 12 Investeren in wellness Introductie Waterland Investering in HealthCity Waterland's visie op toekomst fitness

13 13 Na gouden jaren (groei, btw, euro) zullen groei en prijsniveau’s verminderen … Ontwikkeling aantal fitnessleden als % bevolking Gemiddelde prijs fitness-abonnement Waterland's visie op toekomst fitness Tijd (jaren) U.S. Scandinavië Nederland Duitsland België Tijd (jaren) Index Nederland Duitsland UK

14 14 …leidend tot differentiatie en consolidatie Consolidatie: Marktaandeel top 5 zal sterk stijgen Waterland's visie op toekomst fitness Differentiatie: Meer typen ketens voor verschillende klantensegmenten Fitness- club Luxe/hip Dames luxe Dames klein Discount Groot, All-in Klein, lokaal ? %

15 15 Volgende stappen Waterland in fitness Snelle groei naar landelijk dekkend netwerk HealthCity Uitrollen MacGym en damesclubs Bouwen Duitse en Belgische positie in fitness Waterland's visie op toekomst fitness

16 Volgende stap Waterland: Van ingespannen wellness…

17 …naar ontspannen wellness: Waterland oriënteert zich op de Spa & Thermen-sector


Download ppt "Investeren in wellness Papendal, 18 januari 2006 Guido Grobbink"

Verwante presentaties


Ads door Google