De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Reflectiemeeting Businessclub 2015 André Oosterlinck Voorzitter Beschermcomité Charles Princen Voorzitter Businessclub 2000 11 Oktober 2008.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Reflectiemeeting Businessclub 2015 André Oosterlinck Voorzitter Beschermcomité Charles Princen Voorzitter Businessclub 2000 11 Oktober 2008."— Transcript van de presentatie:

1

2 Reflectiemeeting Businessclub 2015 André Oosterlinck Voorzitter Beschermcomité Charles Princen Voorzitter Businessclub Oktober 2008

3 Businessclub 2015: Missie Oost – Brabant op de economische kaart zetten. Blijven focussen op kwaliteit. De regio stapt af van het kerktorensyndroom. De actieradius verbreden en blijven groeien. De economische meerwaarde tastbaarder maken BC 2015 project een brede naambekendheid geven

4 Businessclub 2015: Belangrijkste opdrachten Voortbestaan Businessclub netwerking verzekeren. Regionaal onderwijs (B.O & S.O) implementeren in netwerking Kloof competenties jongeren en vereisten arbeidsmarkt dichten. De Oost – Brabantse economie een identiteit geven door regionale marketing. Charter 2010 “ Stad Tienen “

5 ACADEMISCHE ZITTING 10 JAAR BUSINESSCLUB TIENEN

6

7

8

9

10 Reflectiemeeting Businessclub doelstellingen: André Oosterlinck Voorzitter Beschermcomité Charles Princen Voorzitter Businessclub Oktober 2010

11 WAAR STAAN WE NU OP 30 OKTOBER 2010?

12 Het uitdiepen en verbreden van de bestaande basisactiviteiten: →Maatschappelijk: Vroeger besproken thema’s herhalen en uitdiepen vanuit verschillende maatschappelijke visies teneinde een grotere kritische massa te genereren.  ORGANISEREN VAN MAANDELIJKSE ONTBIJTMEETINGS EN JAARLIJKS ECONOMISCH CONGRES →Geografisch: De synergie versterken met organisaties in de regio en rondom de regio Oost-Brabant.  synergieplatform: “DE WERELD ONS DORP“ CONCRETE FOCUS OP REGIONALE MEERWAARDE: HOE ?

13 →Demografisch: Actieve participatie aan en creëren van synergie tussen bestaande en nieuwe generatie bedrijfsleiders.  BRUGPROJECT: “ECONOMIE & ONDERWIJS” →Economisch: Actief participeren aan de wereldeconomie door de stimulering van een sociaal – economische ontwikkeling van onze regio.  ECONOMISCHE MOTORFUNCTIE VOOR HET “CITY EN REGIO MARKETING PLAN TIENEN”

14 WAT STAAT ER “IN GROEP” EXTRA TE DOEN DE VOLGENDE JAREN! 1 - Verdere invulling van “Business Synergieplatform” tegen Voortrekkersrol vervullen voor een “Hagelands Synergieplatform” tegen Hefboom voor de creatie van een “Oost-Brabants Synergieplatform”, grensoverschrijdend actief

15 Businessclub-synergieplatform in opbouw- Een grens- en legislatuuroverschrijdend economisch project waarbij iedere partner er zijn voordeel uithaalt. Uitnodiging tot ideeënuitwisseling om bedrijven en overheid laten samen te werken in een “Businessclub synergieplatform”.

16

17 Steden en gemeenten zijn als zodanig te klein om regionale/globale economische uitdagingen het hoofd te bieden. Voor het Hageland betekent dit: Nood aan samenwerking tussen steden en gemeenten Iedere ondernemer in het Hageland overtuigen mee te werken aan een grensoverschrijdende economie. UITGANGSPUNTEN “Hagelands synergieplatform tegen 2015”

18 In groep actief werken aan de socio-economische expansie van het Hageland met een gezamenlijke focus op: Samenbrengen van economische actoren uit de regio Tewerkstelling en inkomensverzekering Het op de kaart zetten van het Hageland als een concurrentiële en innovatieve regio Aantrekken van nieuwe investeerders DOELSTELLINGEN “Hagelands synergieplatform tegen 2015”

19 Dit doen we door een team te vormen tussen de leden van de Businessclub (lokale antennes) en afgevaardigden van de synergiepartners door: één en dezelfde boodschap uit te dragen met betrekking tot de economische ontwikkeling van het Hageland als partners samen op publieke fora naar voren te treden ´Wij`- gevoel creëren

20 CONCRETE UITDAGINGEN van het “Hagelands synergieplatform tegen 2015” Investeren in het brugproject ´Economie & Onderwijs`. Kennis en expertise van topmensen uit de regio inzetten voor de promotie van het Hageland. Een gezamenlijk gedragen communicatiestrategie uitwerken met aandacht voor verschijnen in diverse media en op verschillende economisch relevante fora.

21 Synergieplatform Businessclub Oost-Brabant in 2020 Doelstelling: een Oost-Brabantse Associatie van “Synergieplatforms” grens- en legislatuuroverschrijdend actief Agendapunt voor volgende reflectiemeeting oktober 2012

22 Toelichting: Het Hageland economisch – in cijfers – economische accenten Door Mevr. Gudrun Denhaen, Diensthoofd Economie en Middenstand Provincie Vlaams Brabant presentatie_regiocongres_ _definitief.pdf

23 Toelichting: Wetenschapspark Arenberg & en het Leuvense TT- model & LRD networking Door Prof. Koenraad Debackere, Algemeen beheerder K.U.Leuven, Voorzitter K.U.Leuven Research & Development Opening_Arenberg_KoenDebackere.pdf

24 Toelichting: Ambities Hageland 2020 Naar een beter verbonden regio Door Dr. Martin Hinoul, Business Development manager van K.U.Leuven R&D hageland M. Hinoul sept 2010.pdf

25 Toelichting: Een aanzet tot facilitering van concrete businessprojecten in de Tiense regio Door Prof. Ingenieur John Dejaeger

26 Businessclub 2000 Tienen Ontbijtmeeting 15 april 2009 John Dejaeger Tien tips voor Tienen

27 SWOT-Analyse S Ligging Scholen Talen W Kosten Flexibiliteit Overheid O Nieuwe technologieën T Delokalisatie industrie

28

29 Conclusies en dankwoord


Download ppt "Reflectiemeeting Businessclub 2015 André Oosterlinck Voorzitter Beschermcomité Charles Princen Voorzitter Businessclub 2000 11 Oktober 2008."

Verwante presentaties


Ads door Google