De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

LEREN EN KWALIFICEREN IN DE OPLEIDINGEN MEDIAVORMGEVER Vandaag ontdekt u, hoe u met een gestandaardiseerd kwalificerend dossier toch komt tot eigen invulling.

Verwante presentaties


Presentatie over: "LEREN EN KWALIFICEREN IN DE OPLEIDINGEN MEDIAVORMGEVER Vandaag ontdekt u, hoe u met een gestandaardiseerd kwalificerend dossier toch komt tot eigen invulling."— Transcript van de presentatie:

1 LEREN EN KWALIFICEREN IN DE OPLEIDINGEN MEDIAVORMGEVER Vandaag ontdekt u, hoe u met een gestandaardiseerd kwalificerend dossier toch komt tot eigen invulling van het examen Mediavormgever. M. Nieuwenhuis & D. Volkova, MediaGezel het CIS

2 Examen dossier per uitstroom volgend schooljaar beschikbaar. Animatie /audiovisuele vormgeving crebo Arts & Design crebo Grafisch vormgever crebo Interactieve vormgeving crebo Inspectie proef op inhoudelijke uitstroomeisen & toets technische eisen

3 Hoe komen de producten tot stand?  Gebruik format CBO  4 pilotscholen in schrijfgroep  Uitvoeren pilots  Bijstellen producten  Vervolg  Aanvullen/vervangen  casussen per examenboek  Verbeteren producten

4 Archivering gehele examendossier in 1 boek. Met extra ruimte voor: - Nederlands, Moderne Vreemde Taal, Rekenen, Leren Loopbaan & Burgerschap Examenboek per uitstroom inclusief Leerling versie Casus Handleiding

5 De 5 stappen methode Instructie en oriënteren op de opdracht Plannen van de opdracht Uitvoeren van de media uiting Controleren en evalueren producten Reflecteren op de opdrachten. PAP Proeve

6 Inhoud Examendossier 1. Inleiding 2. Informatie voor de student 3. Afnamecondities 4. Voorbereiding 5. Uitvoering 6. Resultaat 7. Nederlands en Moderne Vreemde Talen 8. Rekenen en wiskunde 9. Leren Loopbaan en Burgerschap 10. Informatie voor de organisatie Bijlagen

7 Per kerntaak wordt er geëxamineerd Kerntaak 1: ontwerpt een media-uiting Kerntaak 2: realiseert een media-uiting Kerntaak 3: voert ondernemerstaken uit  De werkprocessen worden per kerntaak met de bijbehorende competenties getoetst. Werkwijze per werkproces Een inleiding Wat is je rol? De opdracht In te leveren producten. Een beoordelingsformulier

8 Hoe werken de pilotscholen met het kwalificerend dossier? ROC Nijmegen (4)  30 studenten.  KT 1,2,3 in de BPV  beoordeling school+ BPV ROC Flevoland (4)  55 studenten.  KT 1,2 in de BPV of op school  KT 3 op school (afdeling handel : College compagnie)  beoordeling school+ BPV ROC ASA Amsterdam (2)  12 studenten  KT 3,1 op school.  KT 2 in de BPV of op school.  beoordeling school+ BPV ROC Aventus (2)  40 studenten  KT 3 extern  KT 1,2 op school

9 BPV: Extern examen voor meerdere weken Beroepscontext medebepalend Beoordelaar in de praktijk èn van school Op school: Intern examen voor meerdere weken Gecontroleerde situatie Beoordelaar van school (en praktijk?) Uitvoering in de BPV of op school ?

10 Hoe is de beoordeling? Competent uitvoeren van de werkprocessen Per werkproces een beoordelingsformulier 1. Productbeoordeling (O V G) 2. Competentiebeoordeling (D A G ) 55% Product = V ? pas dan de competentie beoordelen!  O = onvoldoende  V = voldoende  G = goed  100% > O  D = deels aangetoond gedrag  A = aangetoond gedrag  G = goed aangetoond gedrag 55% > D

11 Uitstroomprofiel Interactieve vormgeving

12 Observatie Productbeoordeling Reflectieverslag Beoordelingsgesprek Presentatie Methode: Beoordelingsformulier Interactief werkproces 1.3

13

14 BEKIJK DE PRODUCTEN VAN DASHA, APRILL EN FRANK VRAGEN?


Download ppt "LEREN EN KWALIFICEREN IN DE OPLEIDINGEN MEDIAVORMGEVER Vandaag ontdekt u, hoe u met een gestandaardiseerd kwalificerend dossier toch komt tot eigen invulling."

Verwante presentaties


Ads door Google