De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Master in de Meertalige Professionele Communicatie Website MPC Stef Segers Ellen Verresen Tine Van Nunen Veerle Van Rossom.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Master in de Meertalige Professionele Communicatie Website MPC Stef Segers Ellen Verresen Tine Van Nunen Veerle Van Rossom."— Transcript van de presentatie:

1 Master in de Meertalige Professionele Communicatie Website MPC Stef Segers Ellen Verresen Tine Van Nunen Veerle Van Rossom

2 1.Concurrentieanalyse  Lessius Hogeschool  Hogeschool – Universiteit Brussel  Universiteit Gent

3 Lessius Hogeschool

4 Hogeschool – Universiteit Brussel

5 Universiteit Gent

6 1.1. Homepage  Chaotisch  Lange tekstblokken

7 1.2. Design  Duidelijk onderwijsinstellingen  Consistente huisstijl  Modern en hip (UGent & HUB)

8 1.3. Navigatie  Enkel logo als snelkoppeling naar startpagina (Lessius & UGent)  Weinig/geen gebruik aparte menubalken  Handige navigatiegeschiedenis (UGent & HUB)  Zoekfunctie (Lessius & UGent)

9 1.4. Inhoud  Actuele info  Informatie op startpagina te uitgebreid  Onvolledige info

10 1.5. Interactie  Enkel “contact”

11 1.6. Leesbaarheid  Leesbaar lettertype (Lessius & UGent)  Korte zinnen (HUB)

12 1.7. Technische Kwaliteit  Contrasterende hyperlinks (HUB)  Browsercompatibiliteit  Beperkt gebruik van technieken  Geen printvriendelijke versies

13 1.8. Totaalindruk  Ugent & Lessius: Chaotisch Beperkte navigatiemiddelen Te uitgebreide startpagina Te weinig links naar uitgebreide info  HUB: Beter Te weinig structuur en navigatiemogelijkheden

14 2. Projectbeschrijving

15 2.1. Beschrijving Master MPC  Interfacultair  Letteren en Wijsbegeerte & Toegepaste Wetenschappen  Bedrijfskunde & Bedrijfscommunicatie & Communicatiemanagement

16 2.2. Doelstelling/Missie  Communicatieve professionalisering in combinatie met een bedrijfskundige profilering  Opleiden om onderzoek te doen naar taal, taalgebruik en aspecten van interne en externe communicatie voor bedrijven, overheidsorganisaties en non-profitorganisaties  Theorie & Vaardigheden  Competenties op managementniveau

17 2.3. Aanleiding Website  Website overzichtelijker maken

18 Doelgroep  Toekomstige studenten  Huidige studenten  Alumni  Personeel  Afnemend Veld

19 Doel  Informeren  Stimuleren  Aantrekken  Imago verbeteren  Naamsbekendheid verhogen  Interne PR optimaliseren  Vragen verminderen  …

20 2.5. Look and Feel  Huisstijl UA  Eigen professionele identiteit  Gemotiveerde studenten met professionele houding

21 2.6. Informatie & Interactie Informatie over:  Opleiding  Programma  Werkdruk  Loopbaanperspectieven  Stage  Scriptie  Collegeroosters  Instapvoorwaarden  Profiel  Documentatie

22 2.6. Informatie & Interactie Interactie voor:  Alumni  Studenten Professioneel overkomen voor:  Personeel  Afnemend Veld Website als contactmiddel:  Mail  Telefonisch

23 2.7. Kern van het Project  Interfacultaire aspect van de opleiding in de verf zetten  Naamsbekendheid en imago verbeteren  Concreet informeren  Meer duidelijkheid over opleiding

24 3. Ontwerp website

25 3.1. Structuur en inhoud

26 Structuur Boomstructuur

27 Startpagina MPC Toekom-stige student Profiel & instapvoorwaar den Programma Voltijds programma Deeltijds programma Voorbereidings programma Schakelprogra mma Communicatied riedaagse &sollicitatietrai ning Loopbaanpersp ec-tieven Praktische info Kennismakings gesprekken Eerste week Inschrijvingen Vrijstellingen Onderwijsadmi nistratie Getuigenissen alumni Huidige student Collegeroosters Stage en scriptie Examens Blackboard Spreekuren docenten Alumni Keep in touch Blog Getuigenissen Facebook Activiteiten Lezingen Reünie Vacatures Bedrijven Stage Vacatures Bedrijvendag PersoneelContact Departements- hoofden Contacturen docenten

28 Boomstructuur: toekomstige student  Profiel & instapvoorwaarden  Programma Voltijdsprogramma Deeltijd programma Voorbereidingsprogramma Schakelprogramma Communicatiedriedaagse en sollicitatietraining

29 Boomstructuur: toekomstige student 2  Loopbaanperspectieven  Praktische informatie kennisgesprekken Eerste week Inschrijvingen Vrijstellingen Onderwijsadministratie  Getuigenissen alumni

30 Boomstructuur: huidige student  Collegeroosters  Stage en scriptie  Examens  Blackboard

31 Boomstructuur: alumni  activiteiten Lezing Reunie  Keep in touch Getuigenissen Facebook  vacatures

32 Boomstructuur: bedrijven  stage  vacatures  bedrijvendag  Huidige MPC-site: te weinig aandacht aan communicatie met bedrijven  Jobaanbiedingen en stageplaatsen kenbaar maken aan studenten  Uplaoden van stageplaatsen en vacatures

33 Boomstructuur: personeel  Link naar de algemene site van de UA gericht naar het personeel: 

34 Boomstructuur: contact  departementshoofden  professoren

35 Inhoud

36 Startpagina  Verticale navigatie  de doelgroepen: bezoeker kan onmiddellijk zijn doelgroep aanklikken  contact, zoeken, English  Verandering van foto en tekst  Links in de blauwe kader: nieuwsbrief maandelijkse updates over de communicatiesector en/of eventuele ontwikkelingen over de Master  Link naar de homepagina van MPC steeds rechts onderaan

37 Toekomstige student Huidige student Alumni Bedrijven Personeel Contact Zoeken English >Meertalige Professionele Communicatie De masteropleiding in de Meertalige Professionele Communicatie (MPC) is een multidisciplinaire opleiding die de faculteiten Letteren en Wijsbegeerte en TEW samen organiseren. Ze bestaat uit drie grote componenten: bedrijfscommunicatie, bedrijfskunde en communicatiemanagement. MPC wil studenten opleiden die in staat zijn onderzoek te doen naar taal, taalgebruik en aspecten van interne en externe communicatie voor bedrijven, overheidsorganisaties en non-profitorganisaties. Naast de theoretische inzichten hecht de opleiding ook veel belang aan de praktische uitvoering van de communicatievaardigheden. Om dit alles tot een goed einde te brengen zijn we op zoek naar gemotiveerde studenten! Nieuwsbrief Hier blijf je op de hoogte van de maandelijkse updates over de communicatiesector en ontwikkelingen over de Master MPC Nieuwe site

38 Programma De volgende tekst hebben we weggelaten:  Het programma bestaat uit drie componenten:  bedrijfscommunicatie  management  masterscriptie Deze informatie staat al op de startpagina vermeld

39 Toekomstige student Huidige student Alumni Bedrijven Personeel Contact Zoeken English > Meertalige Professionele Communicatie > Toekomstige student > Programma Programma Je hebt de keuze tussen een voltijds programma en een deeltijds programma, waarbij je de opleidingsonderdelen over twee jaar kunt spreiden. Voor diegene die niet voldoet aan de instapvoorwaarden bieden we een voorbereidingsprogramma aan om in te kunnen stromen. Professionele bachelors kunnen instromen via een schakelprogramma. Let wel: de inhoud van de studieprogramma's is onder voorbehoud en kan nog gewijzigd worden. Home Profiel & instapvoorwaarden Programma Loopbaan- perspectieven Praktische informatie Getuigenissen alumni Communicatie- driedaagse en sollicitatietraining Nieuwe site

40 Voorbereidingsprogramma  Huidige site: beschrijvingen van voorbereidingsprogramma’s: - onoverzichtelijk - niet in overeenstemming met huisstijl  Oplossing: - huisstijl doorvoeren - vakken voorzien van een hyperlink: leidt naar gedetailleerde vakbeschrijving

41 Op de huidige site  ACADEMISCHE BACHELORS  humane wetenschappen communicatiewetenschappen | maximum 6 SP vreemde taal | 3 of 6 SP | kies 1 of 2 talen Zakelijk en economisch Duits 1 & 2 | 3SP & 3 SP Zakelijk en economisch Engels 2 | 3SP Zakelijk en economisch Frans 2 | 3SP Zakelijk en economisch Spaans 1 & 2 | 3SP & 3 SP opmerking Je kunt je talenkennis ook aantonen via een taaltest. Het instapniveau is niveau B2 van het Europees Referentiekader.

42 Toekomstige student Huidige student Alumni Bedrijven Personeel Contact Zoeken English > Meertalige Professionele Communicatie > Toekomstige student > Programma Voorbereidingsprogramma Heb je een academische bacheloropleiding gevolgd, of een andere masteropleiding dan Taal en Letteren of Toegepaste Economische Wetenschappen? Dan kun je instromen via een aangepast voorbereidingsprogramma. Afhankelijk van je gevolgde opleiding kun je vrijstellingen krijgen voor bepaalde opleidingsonderdelen. Bachelorstudenten: - humane wetenschappen algemeen communicatiewetenschappen toegepaste taalkunde handelswetenschappen - exacte wetenschappen algemeen Masterstudenten: - humane wetenschappen algemeen - exacte wetenschappen algemeen Home Voltijds programma Deeltijds programma Voorbereidings- programma Schakelprogramma Nieuwe site

43 Toekomstige student Huidige student Alumni Bedrijven Personeel Contact Zoeken English > Meertalige Professionele Communicatie > Toekomstige student > Programma > Voorbereidingsprogramma Voltijds programma Deeltijds programma Voorbereidings- programma Schakelprogramma ACADEMISCHE BACHELORS humane wetenschappen communicatiewetenschappen | maximum 6 SP Opmerking: Je kunt je talenkennis ook aantonen via een taaltest. Het instapniveau is niveau B2 van het Europees Referentiekader. Home Nieuwe site

44 Alumni  Activiteiten Lezing Reunie  Keep in touch Getuigenissen Facebook Blog  Vacatures

45  Op de hoogte houden van activiteiten  In een blog en via getuigenissen kunnen oud-leerlingen vertellen waar ze nu werken of hoe ze een baan hebben gevonden  Vacatures om pasafgestudeerden (of andere oud-studenten) te begeleiden in het zoeken van een (nieuwe) job.  Link naar Facebook-pagina: &ref=ts &ref=ts Alumni 2

46 Facebookpagina MPC

47 Toekomstige student Huidige student Alumni Bedrijven Personeel Contact Zoeken English >Meertalige Professionele Communicatie > Alumni Wil je als oud-student in contact blijven met andere studenten? Ben je benieuwd naar het carrièrepad van vroegere medestudenten? Ben je net afgestudeerd en op zoek naar een job? Hier word je op de hoogte gehouden van de activiteiten en vind je vacatures. Home Activiteiten Keep in touch Vacatures Nieuwe site

48 3.2. Lay-out en stijl  Voor de lay-out houden we vast aan de kleuren van de UA- site  De huisstijl wordt ook behouden

49 Bedankt voor uw aandacht!


Download ppt "Master in de Meertalige Professionele Communicatie Website MPC Stef Segers Ellen Verresen Tine Van Nunen Veerle Van Rossom."

Verwante presentaties


Ads door Google