De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Service Apotheek Farmaceutische zorg. Trend U vindt het leuk om voor uw klanten te zorgen en ze te adviseren vanuit uw farmaceutische deskundigheid Als.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Service Apotheek Farmaceutische zorg. Trend U vindt het leuk om voor uw klanten te zorgen en ze te adviseren vanuit uw farmaceutische deskundigheid Als."— Transcript van de presentatie:

1 Service Apotheek Farmaceutische zorg

2 Trend

3 U vindt het leuk om voor uw klanten te zorgen en ze te adviseren vanuit uw farmaceutische deskundigheid Als apotheek bent u een belangrijke schakel in de zorgketen en wil de beste zijn U staat voor goede zorg ! Waarom hebben we voor dit vak gekozen?

4 Snel veranderende markt Mondigere consument, nieuwe vergoedingen- structuur Oplossing: Farmaceutische zorg Terug naar de oorsprong Waarom Hoe Wat

5 De veranderende markt

6 Bouwstenen Service Apotheek Bereik Dialoog Zenden Online/ Website Loyaliteit- pas Inrichting/ Sfeer Reclame

7 Oefenvraag Bent u tevreden met de farmaceutische zorg die uw apotheek levert? ROOD Nee GROEN Ja

8 Vraag 1 Wie zijn uw belangrijkste klanten? ROOD Klanten die veel OTC-producten kopen GROEN Chronische patiënten die veel geneesmiddelen gebruiken

9 Vraag 2 Hoeveel van deze belangrijke klanten (chronische patiënten) heeft een gemiddelde Service Apotheek? (bron: N-control) ROOD Meer dan GROEN Minder dan 2.000

10 Vraag 3 Hoeveel omzet maken we gemiddeld per Chronische patiënt? (bron: N-control) ROOD Meer dan € 800,- per jaar GROEN Minder dan € 800,- per jaar Gemiddeld: € 878,- per jaar

11 Zorg voor uw klant Emotionele binding met de klant creëren: Ken uw klant Weet welke geneesmiddelen hij/zij gebruikt Ken zijn/haar thuissituatie …enz.

12 Farmaceutische zorg: Tijd voor intensief contact

13 Vraag 4 Hoeveel van deze chronische patiënten komen in aanmerking voor een medicatiebeoordeling? (bron: N-control) ROOD Meer dan 450 GROEN Minder dan 450 Gemiddeld 474 waarvan de helft Diabetes of Astma COPD heeft.

14 Conclusie Intensieve aandacht voor uw belangrijkste klanten leidt tot een hogere tevredenheid

15 Service Apotheek faciliteert Service Apotheek zorgt voor de bouwstenen Zodat u ruimte en tijd heeft voor persoonlijke aandacht

16 Hoe ?

17

18

19 Vraag 5 Wanneer heeft u uw belangrijkste klanten (chronische patiënten) voor het laatst gesproken? ROOD Moeilijk te zeggen, maar niet heel recent GROEN Vorige week

20

21

22

23 Hoe?

24

25 Farmaceutische zorg 2.0 levert op: - Goede Zorg - Doelmatig geneesmiddelen gebruik - Grotere klanttevredenheid Bent u het hiermee eens? ROOD Nee GROEN Ja

26 De Service Apotheek-formule…… … dat zijn wij!

27 Samen zijn we:


Download ppt "Service Apotheek Farmaceutische zorg. Trend U vindt het leuk om voor uw klanten te zorgen en ze te adviseren vanuit uw farmaceutische deskundigheid Als."

Verwante presentaties


Ads door Google