De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Ideële dienstverlening voor de gemeenten in de Achterhoek in het kader van kwaliteitsbeleid.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Ideële dienstverlening voor de gemeenten in de Achterhoek in het kader van kwaliteitsbeleid."— Transcript van de presentatie:

1 Ideële dienstverlening voor de gemeenten in de Achterhoek in het kader van kwaliteitsbeleid

2 De dienstverlening bestaat uit: Ongevraagd en gevraagd advies Concept-beleidsnota en deelnota’s Toolbox Website Dilemmatrainingen Stimuleringsprijs

3 Aan het Bureau zijn de volgende specialisten verbonden: Opgeleide integriteitsfunctionaris Organisatiedeskundige en trainer Voormalig wethouder en trainer Voorzitter Humanistisch Verbond afdeling Doetinchem Sociaal-psycholoog en trainer

4 Ongevraagd advies  Beleidsnota integraal duurzaam integriteitsbeleid 2011  Beleidsnota’s - integere werving en selectie (2012) - integer personeelsbeleid (2012) - open cultuur en elkaar aanspreken - integer en niet- integer gedrag

5 Toolbox Checklist Integriteitsbeleid 2.Wettelijke Bepalingen Integriteitsbeleid 3.Format Beleidsplan Integriteit BIOS 4.Concept Beleidsplan Integriteitsbeleid 5.Integriteit verantwoordelijkheid management 6.Artikel noodzaak integriteitsbeleid juist nu 7.Wat is integriteit? Van gemeente Montferland 8.Het borgen van integriteit

6 Website I nstrument zelfanalyse BIOS Handleidingen BIOS Vraagbaak via contact Smoelenboek

7 Concept Beleidsnota Duurzaam Integraal Integriteitsbeleid Aanstelling integriteitsfunctionaris Samen met bureau verder beleid ontwikkelen Dilemmatrainingen organiseren Verantwoording integriteitsbeleid opnemen in Jaarverslag en te voeren beleid opnemen in Begroting Integriteitsdocumenten op internet/website en intranet.

8 Werving en selectie Advertentie: gelijk aan actuele beschrijving vacante functie Nadere integriteitseisen aan werving en selectieprocedure Verbod op aanname draaideurambtenaar bij externe werving Integer personeelsbeleid Open deurbeleid managers/nakomen toezeggingen Onderwerp integriteit in beoordelings-, functionerings- en exitgesprekken Het afleggen van de eed of belofte Periodiek overleg over integriteit met managers en de werkvloer Aandacht integriteitbeleid bij introductie

9


Download ppt "Ideële dienstverlening voor de gemeenten in de Achterhoek in het kader van kwaliteitsbeleid."

Verwante presentaties


Ads door Google