De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Presentatie MijnGGD voor GGD NL Laurent de Vries Olof-Jan Smits.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Presentatie MijnGGD voor GGD NL Laurent de Vries Olof-Jan Smits."— Transcript van de presentatie:

1 Presentatie MijnGGD voor GGD NL Laurent de Vries Olof-Jan Smits

2 Uw patiënten, cliënten en medewerkers zijn uw beste adviseurs! Maar hoe vaak krijgt u in de praktijk echt concrete en directe feedback?

3 MijnGGD biedt klanten de mogelijkheid hun ervaringen met zorg- en hulpverlening te delen en suggesties te doen voor verbeteringen. Het biedt medewerkers de gelegenheid ideeën te posten en (incident-) meldingen te doen. Het bevordert een open dialoog. Creërt betrokkenheid. Het kost weinig tijd en levert veel nuttige informatie op. Doel ?

4 Oorsprong? Vraag eerstelijn zorgverleners Onafhankelijk en eigentijds instrument Verbeteren van de eigen praktijk Zelf de regie Zicht op (keten-)ontwikkelingen in de wijk Bewerkstelligen van transparantie

5 Oorsprong? Partners:

6 Uitvoeringen? Zorgorganisaties Individuele zorgververleners

7 Eerste discipline GGD Reizigerszorg Uitvoeringen?

8 Wat is het ? (Zelf)evaluatie tool Toegankelijk voor patiënt, cliënt, medewerkers en belanghebbenden Bouwsteen om verbetertrajecten en/of accreditatie op te starten Kanalisatie van positieve én negatieve opmerkingen Rapportering van ervaringen en resultaten

9 Kwaliteit

10 Patiënt/ cliënt/ medewerker meldt zijn idee of ervaring via de website Verantwoordelijke zorgverlener krijgt melding in persoonlijke webpagina Zorgverlener beslist over publicatie op website Zorgverlener overweegt actie of verbeteringen Patiënt/ cliënt/ medewerker ontvangt feedback Hoe werkt het ?

11 Implementatie & borging Patiënt / Cliënt/ Familie Verplegend personeel Artsen Rapportage Pijnpunten analyse verbetertrajecten Visueel ? Feedback Idee / Ervaring Online communicatie platform Online communicatie platform Zorg management systeem

12 U krijgt concrete gegevens om uw zorg te verbeteren U bewerkstelligt transparantie U kunt uw relatie met uw patiënten verdiepen U krijgt een onderbouwd beeld van de zorg (wijk/ keten) U kunt benchmarken met andere GGD’en U beschikt over informatie nuttig voor uzelf maar ook voor uw accreditatie, de patiënten- en beroepsvereniging, de toezichthouder, zorgverzekeraar en certificeerder Superieur alternatief voor patiënt- en medewerkertevredenheidsmetingen Wat levert het op ?

13 Customized platform voor GGD’en Moderne technieken voor bevraging Zorgverlener heeft de regie Het systeem beschikt over een procesmanagement systeem Erkend systeem voor certificatie Alternatief voor tevredenheidsmetingen Dóór en niet óver zorgverleners Hoe onderscheiden we ons?

14 Praktijk December 2011 Olof-Jan Smits

15 geneesheer ziekenhuizen certificatie patiënt overheid Belanghebbenden koepelorganisaties patiënten organisaties patiënten organisaties verplegend personeel universiteiten mantelzorg verzekeraars

16 Aanmelden ervaring

17 17 Mogelijke ervaringen Vriendelijkheid Dienstbaarheid Vriendelijkheid Dienstbaarheid Parking Facturatie Kindvriendelijkheid Kwaliteit voeding Hygiëne Comfort Wachtkamer & -tijden transport Telefonische bereikbaarheid Patiënten, personeel en andere belanghebbenden melden ideëen, ervaringen en/of verbeteringen

18 18 Ontvangen van idee/ervaring Bevestigen van ontvangst Analyseren van idee/ervaring Automatische link naar verantwoordelijke Analyse mogelijk verbetertraject, risico analyse & implementatie mogelijkheden Aanpassing van strategie, beleid en de betrokken processen. Feedback naar aanmelder Opvolging Rapportage Pijnpunten analyse verbetertrajecten

19 PLAN DO CHECK ACT Denken & Voelen Horen Zien Zeggen & Doen Demo Patiënt meldt vanuit zijn beleving een ervaring aan op mijnggd.nl Zorgverlener krijgt melding in zijn persoonlijke webpagina Zorgverlener beslist over publicatie op website Zorgverlener overweegt en/of implementeert verbeteringen Patiënt ontvangt feedback

20 Hoe werkt het ?

21

22

23 PLAN

24 Hoe werkt het ? DO

25 Hoe werkt het ? CHECK Efficiëntie analyse van de verbeteractie Impact analyse op organisatie & patient

26 Hoe werkt het ? ACT Finale implementatie van het verbetervoorstel Afhandelen van het traject binnen MijnGGD.nl door de proceseigenaar Communicatie naar de melder Integratie in het kwaliteitszorgsysteem Evt. aanpassingen in strategie, beleid, processen

27 Hoe werkt het ? REPORT

28 concrete data om uw zorg te verbeteren zorg wordt meetbaar gemaakt en uitgesplitst over de doelstellingen heen een direkte relatie met uw patiënten door middel van een eenvoudige tool een onderbouwd beeld van de verleende zorg op basis van geïndentificeerde gebruikers benchmark tool met andere zorgverleners feedback systeem dat conform is aan de doelstellingen die terug te vinden zijn in de ziekenhuiswet een breed spectrum aan beheersinstrumenten Wat levert het op ?

29 Korte Schipperskapelstraat Antwerpen - Belgium T: M: Contact


Download ppt "Presentatie MijnGGD voor GGD NL Laurent de Vries Olof-Jan Smits."

Verwante presentaties


Ads door Google