De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Uw doelgroep vinden, winnen en binden….. NBVA congres 9 september 2008 Gerard Ziedses des Plantes met Klaverblad Verzekeringen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Uw doelgroep vinden, winnen en binden….. NBVA congres 9 september 2008 Gerard Ziedses des Plantes met Klaverblad Verzekeringen."— Transcript van de presentatie:

1 Uw doelgroep vinden, winnen en binden….. NBVA congres 9 september 2008 Gerard Ziedses des Plantes met Klaverblad Verzekeringen

2 Wat is uw doelgroep?

3 Oriëntatie- en koopgedrag: klanttypen Doe-het-zelfklant Adviesklant Serviceklant

4 Segmenten*Subgroepen*Klanttype ServiceklantAdviesklantDoe-het-zelfklant JongerenStudentenX ThuiswonendenX StartersJonge alleenstaandenX Jonge gezinnenXX Trendy huishoudensAlleenstaandenX Dynamische gezinnenXX Midlife spendersDoorsnee familiesXXX Succesvolle familiesXX Empty nestersVroege genietersXX SeniorenX *Bron: EasyTrend

5 Segmenten*Subgroepen*Klanttype ServiceklantAdviesklantDoe-het-zelfklant JongerenStudentenX ThuiswonendenX StartersJonge alleenstaandenX Jonge gezinnenXX Trendy huishoudensAlleenstaandenX Dynamische gezinnenXX Midlife spendersDoorsnee familiesXXX Succesvolle familiesXX Empty nestersVroege genietersXX SeniorenX *Bron: EasyTrend

6 Segmenten*Subgroepen* ServiceklantAdviesklantDoe-het-zelfklant JongerenStudentenX ThuiswonendenX StartersJonge alleenstaandenX Jonge gezinnenXX Trendy huishoudensAlleenstaandenX Dynamische gezinnenXX Midlife spendersDoorsnee familiesXXX Succesvolle familiesXX Empty nestersVroege genietersXX SeniorenX *Bron: EasyTrend

7 Ontwikkeling oriëntatie- en koopgedrag Serviceklanten worden adviesklanten Adviesklanten worden doe-het-zelfklanten Doe-het-zelfklanten worden geen serviceklanten

8 Uw doelgroep vinden: Belang van internet neemt toe –Optimaliseer uw website –Breng uw website onder de aandacht in correspondentie en/of advertentie –Zorg voor links op relevante websites en startpagina’s –Maak specifieke website voor verkoop van één product –Lokale oriëntatie in zoekmachines

9 Concurrentie om adviesklant

10 Uw doelgroep winnen Lagere prijs en/of bieden van meer waarde Aansluiten bij vraag van de klant (divers)

11 Dat betekent: Product: –goede voorwaarden, scherpe premie Proces: –productinfo, voorwaarden, premieberekening en afsluiten online Beloning: –zelfwerkzaamheid belonen: verschillende service- en beloningsniveaus?

12 Voorbeeld zelfwerkzaamheid

13 Klaverblad webmodules/webservices Webmodules voor: –Verzekeringspakket particulieren, ORV, UKV, AOV –Online aanvragen voor Royaal auto en UKV. Verschillende soap webservices

14

15

16

17 Uw doelgroep binden: Er zijn als het nodig is Uw website als financiële homepage Serviceniveaus doorvoeren in volledige bedrijfsvoering Klanten ‘upgraden’ naar hoger serviceniveau

18 Hartelijk dank voor uw aandacht!


Download ppt "Uw doelgroep vinden, winnen en binden….. NBVA congres 9 september 2008 Gerard Ziedses des Plantes met Klaverblad Verzekeringen."

Verwante presentaties


Ads door Google