De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

© 2008 Tunstall B.V. 1 Mobiele applicaties Jeroen van der Heijden Sales & Marketing Manager.

Verwante presentaties


Presentatie over: "© 2008 Tunstall B.V. 1 Mobiele applicaties Jeroen van der Heijden Sales & Marketing Manager."— Transcript van de presentatie:

1 © 2008 Tunstall B.V. 1 Mobiele applicaties Jeroen van der Heijden Sales & Marketing Manager

2 2 © 2008 Tunstall B.V. Visie Tunstall Telecare en Telehealth systemen zijn onmisbaar bij het behoud van onafhankelijkheid van ouderen en mensen met langdurige zorg, ongeacht hun leefomgeving. Wij stellen hen in staat gezondheid en welzijn te managen.

3 3 © 2008 Tunstall B.V. Benadering Tunstall heeft honderden systemen en producten, welke allen zijn ontwikkeld op basis van marktvraag. Hoe weet u nu precies welke systemen u in huis dient te halen? Wij bieden u de mogelijkheid te kiezen voor een richting …en vervolgens de hieruit voortvloeiende applicatie …en vervolgens een aantal heldere pakketten U kiest dus niet voor een product, maar voor een oplossing. In totaal kennen wij 7 applicatie kerngebieden.

4 4 © 2008 Tunstall B.V. Applicatie gebied 1 Veilig en comfortabel wonen Veiligheid en comfort zijn belangrijke issues op dit moment. Er gaat toch niets boven een veilig gevoel in de eigen woning! Enkele feiten: De afgelopen twee jaar steeg het aantal overvallen op woningen met 20% Ouderenwoningen blijken geregeld doelwit Van alle dodelijke ongevallen gebeurt 80% in de privé-sfeer van de oudere Tunstall biedt 5 veiligheid- en comfortverhogende pakketten aan.

5 5 © 2008 Tunstall B.V. Applicatie gebied 2 Dementie Enkele feiten: Nederland kent mensen met dementie De verwachting is dat er in dementerenden zullen zijn en in 2050 ruim % van de mensen met dementie woont thuis! Tunstall biedt 5 dementiepakketten aan.

6 6 © 2008 Tunstall B.V. Applicatie gebied 3 Toegankelijkheid Enkele feiten: Voor steeds meer mensen geldt dat zij zelf niet in staat zijn om de deur te openen om de zorgverlener binnen te laten De huidige wijze waarop de zorg met dit groeiende probleem omgaat, ook wel ‘sleutelproblematiek’ genoemd, wordt als te tijdrovend en te kostbaar ervaren Tunstall biedt 4 toegankelijkheidspakketten aan.

7 7 © 2008 Tunstall B.V. Applicatie gebied 4 Vallen Enkele feiten: Jaarlijks komen 1700 mensen om door een val De gemiddelde jaarlijkse medische kosten bedragen 410 miljoen euro Voor Tunstall aanleiding om ‘vallen’ zeer hoog op de R&D agenda te zetten. Door de inzet van allerlei slimme Telecare sensoren voelt de bewoner zich veiliger en kunnen de jaarlijkse kosten sterk worden teruggebracht. Tunstall biedt 3 valpakketten aan.

8 8 © 2008 Tunstall B.V. Applicatie gebied 5 Telehealth Enkele feiten: Telemedicine is het op afstand verlenen van zorgdiensten door gebruik te maken van informatie- en communicatietechnologie (ICT) De patiënt kan zo meer zelf doen en dat verkort de wachtlijsten Tunstall biedt 4 hoogwaardige Telehealth (Telemedicine) applicaties aan.

9 9 © 2008 Tunstall B.V. Applicatie gebied 6 ADL Index ADL = Activiteiten van het Dagelijks Leven Enkele feiten: ADLife is gericht op het in een vroeg stadium signaleren van veranderingen in het functioneren. Wanneer er precies hulp ingeschakeld dient te worden en welke hulp dit moet zijn, dat bepalen de gebruikers van deze technologie zelf.

10 10 © 2008 Tunstall B.V. Applicatie gebied 7 Mobiele veiligheid Ook buiten de woning neemt het verlangen naar veiligheid steeds meer toe. Enkele feiten: Van 65 plussers past 47% van de vrouwen en 25% van de mannen het uitgaanspatroon aan uit gevoelens van onveiligheid In Nederland krijgt 1 op de 20 ouderen jaarlijks te maken met een vorm van ouderenmishandeling - waarschijnlijk zelfs 1 op de 10 Ambulancepersoneel wordt regelmatig bedreigd Thuiszorgmedewerkers voelen zich steeds onveiliger, zeker tijdens avond- en nachtdiensten Tunstall biedt 2 mobiele toepassingen aan: MobilAlarm MobilAssist

11 11 © 2008 Tunstall B.V. Mobiele veiligheid Probleem categorie 1 Verbale agressie Schelden Schreeuwen Treiteren.

12 12 © 2008 Tunstall B.V. Probleem categorie 2 Agressie / intimidatie Dreigen Pesten Achtervolgen Chanteren Mobiele veiligheid

13 13 © 2008 Tunstall B.V. Mobiele veiligheid Probleem categorie 3 Fysieke agressie Slaan Vastgrijpen

14 14 © 2008 Tunstall B.V. Mobiele veiligheid Probleem categorie 4 Persoonlijk gevaar Overval Aanranding Medische problemen (vallen, onwel) Probleem categorie 5 Discriminatie Geslacht Etnische achtergrond Handicap Seksuele voorkeur Leeftijd

15 15 © 2008 Tunstall B.V. Mobiele veiligheid Eerder geschetste problemen leiden tot 2 soorten mobiele alarmmeldingen: Zorgalarmen Afhandeling door zorgcentrale Vitaris Door gespecialiseerde centralisten Inclusief registratie Criminele alarmen Afhandeling door PAC meldcentrale (Trigion Beveiliging) Inclusief opname gesprek en registraties

16 16 © 2008 Tunstall B.V. Telemotion

17 17 © 2008 Tunstall B.V. Telemotion Consortium van eerder genoemde bedrijven Opgericht om een totale keten van oplossingen te kunnen bieden Van product tot GSM abonnement tot alarmafhandeling Als marktleider van Telecare apparatuur is Tunstall de verkopende partij Trigion, Vitaris en Vodafone fungeren als onderaannemers Dus één aanspreekpunt Mogelijkheid voor klant tot zelf regelen van onderdelen Momenteel worden twee hoofdproducten gevoerd

18 18 © 2008 Tunstall B.V. MobilAlarm Alarm door gelijktijdig indrukken van twee knoppen op zijkant toestel GPS lokalisatie (ingebouwde GPS ontvanger) Via GSM netwerk direct een verbinding met de aangewezen meldcentrale Unit ID en de GPS-locatie gegevens worden direct doorgegeven aan de meldcentrale Centralist ziet direct op landkaart waar de geïdentificeerde persoon zich bevindt Er ontstaat gelijktijdig een spreek-luisterverbinding Hulpverlener wordt ingeschakeld Geschikt om telefoongesprekken te ontvangen Extra servicetoets Mogelijkheid 112 te bellen Op afstand programmeerbaar met mobiele telefoon via sms

19 19 © 2008 Tunstall B.V. MobilAssist Handzaam en discreet te dragen mobiel alarm toestel Maakt gebruik van GSM technologie voor communicatie met meldcentrale Zeer eenvoudig te gebruiken toestel Ideaal voor kwetsbare mensen die zich regelmatig buitenshuis bevinden Het is tevens mogelijk telefoongesprekken te ontvangen op de MobilAssist Unit met alarmknop Spreek-luisterverbinding

20 20 © 2008 Tunstall B.V. Afsluiting Vragen en discussie?


Download ppt "© 2008 Tunstall B.V. 1 Mobiele applicaties Jeroen van der Heijden Sales & Marketing Manager."

Verwante presentaties


Ads door Google