De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

ISchool Koll groepje Maarten, Rob, Jason, Elmina, Paola en Daisy Docent John Hukom.

Verwante presentaties


Presentatie over: "ISchool Koll groepje Maarten, Rob, Jason, Elmina, Paola en Daisy Docent John Hukom."— Transcript van de presentatie:

1 iSchool Koll groepje Maarten, Rob, Jason, Elmina, Paola en Daisy Docent John Hukom

2 Middelbare school Vmbo, Havo, Vwo 500 leerlingen Gebouw lokatie? Jason Faciliteiten? Jason iSchool

3 Wie is Pietje Precies? “Leren!? Ik besteed de meeste aandacht aan mijn vrienden van de World of Warcraft clan“

4 Een normale schooldag Om start voor Pietje Precies zijn normale schooldag op iSchool. Hierdoor kan Pietje genoeg uurtjes slapen en komt hij uitgerust op school aan. Dit is Pietjes dagrooster op maandag: Scheikunde Tekenen Pauze Leerplein Leerplein Pauze Natuurkunde Natuurkunde

5 Lesuur 1 Scheikunde Scheikundelokaal CO2 Demonstratietafel

6 Lesuur 1 Scheikunde “Tijdens de les vind ik het belangrijk dat de verschillende aspecten van een les, zoals luisteren en zelfstandig werken, herkenbaar zijn. Behaviorist

7 Lesuur 1 Scheikunde Lesvorm / lesmateriaal Elmina en Paola

8 Lesuur 2 Tekenen Tekenlokaal HB2

9 Lesuur 2 Tekenen “Van passief luisteren worden ze niets wijzer en daarom stimuleer ik ze om actief met de materialen aan de slag te gaan. “ De Cognitivist

10 Lesuur 2 Tekenen Materiaal: E en P

11 Kleine pauze

12 Een leerplein is een ruimte op een (middelbare) school waar scholieren onder afgestemde begeleiding zelfstandig kunnen werken. In principe werken de leerlingen aan schoolgebonden opdrachten, al dan niet met behulp van een pc. Aan het roer staan meerdere docenten en leerpleinbeheerders/toezichthouders (onderwijs ondersteunend personeel) die naast het handhaven van orde, (bij)lessen en begeleiding kunnen verzorgen. Lesuur 3 en 4 Het leerplein

13 Voordelen van een Leerplein: – Didactisch – Organisatie – Begeleiding Lesuur 3 en 4 Het leerplein

14 Didactische voordelen: – Zelfstandig werken en plannen (taakplanner) – Leren werken in eigen tempo op eigen niveau en naar eigen keuze in eigen leerstijl – Leren verantwoording te nemen en verantwoordelijk te zijn voor het eigen leerproces – Toets maken als je er klaar voor bent Lesuur 3 en 4 Het leerplein

15 Organisatorische voordelen: – Vast rooster (weinig uitval / lokaalwisselingen) – “Eigen plek/computer” – Nooit boeken vergeten – Toets maken als je er klaar voor bent Leerplein

16 Begeleidings voordelen: – Klein begeleidings team kent leervraag – Directe afspraken met leerling – Kort op individueel handelingsplan – (on)mogelijkheden van leerling snel in beeld – Sneller hulp – Minder conflicten (sova training) Lesuur 3 en 4 Het leerplein

17 Grote pauze

18 Lesuur 5 en 6 Natuurkunde Maarten “Het is prachtig om te zien dat leerlingen zelfstandig aan de hand van eerder opgedane kennis tot nieuwe inzichten komen voor steeds complexere vraagstukken.” constructivist

19 Lokaal is het zelfde als scheikunde… Kan als slide vervallen Lesuur 5 en 6 Natuurkunde

20 Materiaal: E en P Lesuur 5 en 6 Natuurkunde

21 Pietjes Precies schooldag zit erop Om zit Pietjes schooldag erop. Hij kan naar huis. Pietje moet thuis nog aan zijn huiswerk zitten voor scheikunde. De rest van zijn werk heeft Pietje op het leerplein kunnen afmaken. ‘s Avonds besteed Pietje zijn tijd aan het spelletje van World of Warcraft. Hij moet om 10 uur van zijn ouders gaan slapen, maar voelt zich nog niet moe. Gelukkig begint morgen zijn schooldag pas weer om

22 Afsluiting Rob


Download ppt "ISchool Koll groepje Maarten, Rob, Jason, Elmina, Paola en Daisy Docent John Hukom."

Verwante presentaties


Ads door Google