De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Slovenië en Italië (Friuli)

Verwante presentaties

Presentatie over: "Slovenië en Italië (Friuli)"— Transcript van de presentatie:

1 Slovenië en Italië (Friuli)
2 juni 2014 7 dagen Jacques Van Remortel

2 Slovenië en Italië (Friuli)

3 Dag 1 Brussel - Ljubljana
Vlucht Brussel – Ljubljana met Adria Airways Bezoek aan de hoofdstad van Slovenië

4 Vluchtschema Heenvlucht: 2 juni 2014
Vertrek uit Zaventem met vlucht JP 377 om 09.45u Aankomst in Ljubljana omstreeks 11.15u Terugvlucht: 8 juni 2014 Vertrek uit Ljubljana met vlucht JP 394 om 18.40u Aankomst in Zaventem omstreeks 20.10u

5 Dag Ljubljana Bezoek van het oude centrum van de stad. We wandelen van het Preseren plein langs de Ljubljanica rivier en bewonderen de vele pittoreske schilderachtige gebouwen en straten.

6 Dag Bled, Kranjska Gora We bezoeken het schitterende meer van Bled, de burcht en het eilandje. We wandelen in de Vintgar kloof. We nemen de kabelbaan naar het Vogelgebergte in de Julische Alpen We overnachten in het wintersportcentrum Kranjska Gora

7 Bled, Vintgar, Kransjska Gora

8 Dag 3 Julische Alpen, Kobarid, Udine
We genieten van onze prachtige rit door de Julische Alpen en langs de Soca vallei naar Kobarid. In Kobarid bezoeken we het oorlogsmuseum van de Eerste Wereldoorlog. We steken de grens over met Italië , rijden naar Udine en maken er een avondwandeling.

9 Julische Alpen, Kobarid, Soca vallei

10 Friuli

11 Dag 4 Udine, Passariano, Palmanova, Trieste
We bezoeken Udine vertrekkende van de Piazza della Liberta en zijn vele prachtige gebouwen. We vervolgen met het kasteel. We rijden naar Passariano waar we de villa Manin bezoeken. Vrede van Campoformio. Volgende halte is Palmanova, een nieuw ontworpen stad van 1593. We rijden naar Trieste en doen er een avondwandeling.

12 Udine, Passariano, Palmanova

13 Dag 5 Trieste, Gorizia, Cividale del Friuli
Bezoek aan de grootstad Trieste, de monumentale Piazza della Liberta, de Colle di San Giusto, de Piazza della Cattedrale,… We rijden naar Gorizia met zijn enorme begraafplaats en wandelen door het centrum van de stad. Tenslotte bezoeken we Cividale del Friuli, een kleine parel in het gebied.

14 Trieste, Gorizia, Cividale del Friuli

15 Dag 6 Aquileia, Grado, Predjama, Portoroz
We rijden naar Aquileia en bekijken er de opgravingen van de Romeinse nederzetting en de basiliek Volgende halte is het eiland Grado met zijn mooie basiliek. We keren terug naar Slovenië en bezoeken er het kasteel Predjama. Daarna gaat het naar Portoroz, centrum van de Sloveense riviera.

16 Aquileia, Grado, Predjama en Portoroz

17 Dag 7 Lipica, Ljubljana en Brussel
We gaan kijken naar de stallen, het museum en de show van de beroemde Lipizzaner paarden. We gaan terug naar waar we reeds geweest zijn. We rijden naar Ljubljana vanwaar we terugkeren naar Brussel.

18 Lipiza, Ljubljana

Download ppt "Slovenië en Italië (Friuli)"