De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Space Challenge Martijn Koops 1. Ervaringsleren en Lemniscaat Model 2. SpaceChallenge 3. Resultaten dr. Martijn C. Koops Academieteam Serious Gaming Faculteit.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Space Challenge Martijn Koops 1. Ervaringsleren en Lemniscaat Model 2. SpaceChallenge 3. Resultaten dr. Martijn C. Koops Academieteam Serious Gaming Faculteit."— Transcript van de presentatie:

1 Space Challenge Martijn Koops 1. Ervaringsleren en Lemniscaat Model 2. SpaceChallenge 3. Resultaten dr. Martijn C. Koops Academieteam Serious Gaming Faculteit Educatie Hogeschool van Utrecht

2 Waarom games? n Motiverend “edutainment”, n Belevingswereld n Leuk n Competitie n Oude wijn, nieuwe zakken n Ervaring bieden: endogeen n Andere werkelijkheid n Interactief n Ondergaan n Toegevoegde waarde

3 Spel als docent? Uitleg ↔Cut-scene’s Lessen ↔ Levels Toetsen ↔ Eindbaas

4 “meeste mensen hebben docent nodig” Learning- Cycle Reflectieve Observatie “ kijken ” Abstract concept “denken” Actief Exp. “plannen / beslissen” Concrete Ervaring “ervaren” Observatie structureren, uitleg geven Wat zie ik?? Waarom, hoe? Hoe kan ik dat gebruiken? Wat gebeurt er? Leercirkel “Dit is toch geen game??” Helpen om een plan te maken op basis van het concept Een experiment faciliteren Reflectieve vragen stellen

5 Intuitieve ervaring in de game Game Cycle Expliciete Actie doen Expliciete Observatie kijken Intuïtief Experiment beslissen Intuïtief Concept ”denken” InterfaceHelder spel- doel Feedback Boundary object

6 Game Cycle Intuitive EXperiment Explicit Action Intuitive Concept Explicit Observation Learning- Cycle Reflective Observation Doen Abstract Concept Active Experiment Concrete Experience Leren en gamen vervlechten Scientific Concept Crux: wissel overhalen gamer is niet aanspreekbaar Boundary object

7 Hypothese

8 Space Challenge Martijn Hoevenaar Masterstudent IA Opheffen misconcepten: - Kracht in richting van beweging - Geen beweging zonder kracht F = m.a.

9 SpaceChallenge

10 FCI score: Conceptuele leerwinst In Flow gebleven Uit flow gehaald “Geen opvang” Standaard les Lengte foutenbalk is 1 standaarddeviatie

11 SpaceChallenge n Tijdens lunch te bezichtigen bij Martijn Hoevenaar n Inschrijven om boek over ontwikkeling te bestellen n Docentenhandleiding verkrijgbaar. n Game zelf via Academieteam Serious Gaming te krijgen n Zie ook : Ook uw good practice kan daar worden geplaatst

12 Motiverend Malone’s Motiverende ingrediënten van een spel: n Fantasy n Curiosity n Challenge n Control Taaldorp

13 Wat maakt een game? n Regels n Doel n Tegenstand n Representatie


Download ppt "Space Challenge Martijn Koops 1. Ervaringsleren en Lemniscaat Model 2. SpaceChallenge 3. Resultaten dr. Martijn C. Koops Academieteam Serious Gaming Faculteit."

Verwante presentaties


Ads door Google