De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

AdviesBureau Marketing & Onderzoek. Voorstelling ABM  Opgestart in 1972 (BBM)  1980  2006 KANTOREN:- Leuven ( Diestsevest 82) - Brugge ( Jan Breydellaan.

Verwante presentaties


Presentatie over: "AdviesBureau Marketing & Onderzoek. Voorstelling ABM  Opgestart in 1972 (BBM)  1980  2006 KANTOREN:- Leuven ( Diestsevest 82) - Brugge ( Jan Breydellaan."— Transcript van de presentatie:

1 AdviesBureau Marketing & Onderzoek

2 Voorstelling ABM  Opgestart in 1972 (BBM)  1980  2006 KANTOREN:- Leuven ( Diestsevest 82) - Brugge ( Jan Breydellaan 107) - Bierges ( Rue de Champles 70) ISO-NORMERING 9001/2000 ERKENDE ADVIESINSTANTIE VLAAMSE OVERHEID

3  Marktverkennend onderzoek  Sociaal-economisch onderzoek  Marketing onderzoek  Distributieplanologisch & ruimtelijk-economisch onderzoek  Opstellen strategisch commercieel plan  Fundamenteel onderzoek  Consulting detailhandel ActiviteitenActiviteiten

4  Ondernemingen detailhandel  Projectontwikkelaars  Ruimtelijke planners  Overheden:- Steden & gemeenten - Provinciebesturen - Gewestelijke overheid  Professionele & interprofessionele organisaties DoelgroepenDoelgroepen

5 Voorafgaand aan commercieel initiatief:  Vestigingsplaatsonderzoek  Haalbaarheidsonderzoek  Koopstromenonderzoek  Onderzoek marktpotentie / marktaandeel Marktverkennend onderzoek

6  Wet op de handelsvestigingen  Dossier indienen bij gemeente - Sociaal-economische vragenlijst - Marktstudie:. Historiek. Situering & beschrijving. Afbakenen marktgebied. Analyse marktgebied. Berekenen marktaandeel. Bestaande handel. Synthese - Plannen Sociaal-economisch onderzoek m² m² m² m²

7 Relatie onderneming vs. markt  Onderzoek klantentevredenheid  Imago onderzoek  Concurrentie-analyse  SWOT-analyse  Onderzoek effect reclame Marketing onderzoek Diepte-interviews Panelgesprekken Schriftelijke enquêtes Face-to-face enquêtes Netwerk ABM

8 Positie en ontwikkeling detailhandel Ruimtelijk Economisch  Koopstromenonderzoek  Structuur bestaande handel  Onderzoek handelsontwikkeling & branchering  Onderzoek & advies leegstand  Structuurplanvisie detailhandel  SWOT-analyse detailhandel Distributieplanologisch onderzoek

9 Dynamiek toekomstvisie detailhandel  Koopvlucht & koopattractie  Analyse bestaande handel  Bestaande & gewenste commerciële positionering  Dynamiek vraagzijde  Handelaarsenquête  Economische & ruimtelijke ontwikkeling detailhandel  SCP / Masterplan  Actieprogramma Opstellen strategisch commercieel plan

10 AdviesBureau Marketing & Onderzoek Diestsevest Leuven Tel.: 016/ Fax: 016/ Website:


Download ppt "AdviesBureau Marketing & Onderzoek. Voorstelling ABM  Opgestart in 1972 (BBM)  1980  2006 KANTOREN:- Leuven ( Diestsevest 82) - Brugge ( Jan Breydellaan."

Verwante presentaties


Ads door Google