De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent xxxx.

Verwante presentaties


Presentatie over: "CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent xxxx."— Transcript van de presentatie:

1 CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent xxxx

2 Weekindeling herfstkwartaal Werkcolleges WC 1: Introductie, organisatie etc, inhoudelijke start WC 2: Branding: the essentials WC 3: Branding: onderzoek + begeleiding project WC 4: Branding: strategie WC 5: Branddesign Model WC 6: Ontwerpen voor Brands, inleveren groepsopdracht WC 7: Presentatie groepsopdracht WC 8:Het managen van Brands + begeleiding project inleveren individuele opdracht

3 Agenda Modulewijzer Opdracht 1 Marketing deliverables project Hoorcolleges Oefening Brand Essentials –De geschiedenis van een brand –Wat is een brand? –Hoe werkt brand design? - Productbrand versus conceptbrand Opdracht 2

4 Modulewijzer De modulewijzer al gelezen? –Welke vragen heb je? De modulewijzer nog niet gelezen? –Ga z.s.m naar de startpagina.cmd.hro.nl

5 Opdracht 1 De opdracht moet af zijn in week 7, dat is nu nog maar 5 lesweken! Heb je vragen? Hebben jullie taken verdeeld? Is er een heldere planning? Wanneer werken jullie aan de opdracht?

6 Opdracht 1 -samenwerking met vakgroep VID, daar ga je ook aan de slag met je eigen brand -De visuele uitwerkingen die jullie maken voor de opdracht binnen marketing worden mede beoordeeld door de VID docenten en is input voor je uiteindelijke marketingcijfer

7 Reminder Weekindeling herfstkwartaal Hoorcolleges (vinden plaats op de Pieter de Hooch) Hoorcollege 1: 18 september Essentials van Branding, Saskia Best Hoorcollege 2: 2 oktober Branding: Het proces, Peter van Waart Hoorcollege 3: 16 oktober Vormgeven van Brands, Ayman van Bregt

8 Marketingdeliverables Project Marketing is in dit project minder belangrijk, maar voer je doelgroeponderzoek GOED uit Doelgroeponderzoek: het doelgroeponderzoek doe je aan de hand van deskresearch (minimaal 5 bronnen) en field research (minimaal 5 interviews)

9 Brand Essentials

10 Designing Brand Identity Historie

11 Definitie van een brand… Daar zijn er heel veel van, in het hoorcollege wordt daar nader op ingegaan MAAR

12 Definitie van een brand… volgens het boek Designing Brand Identity: “Brand is the promise, the big idea, and the expectations that reside in each customer’s mind about a product,service or company” “Products are created in the factory” Brands are created in the mind” - Walter Landor

13 Brand Touchpoint Iedere touchpoint is een kans om het merk te versterken (of een risico het merk te verzwakken) en een mogelijkheid om het “Merk DNA” naar voren te brengen

14 Brand touchpoints

15 Logo’s als entree naar het merk

16 Het ontstaan van het Google-logo Meer achtergrond op: ogle_logos?slide=1&slideView=10 ogle_logos?slide=1&slideView=10

17 Hoe werkt brand design? Visuele identiteit triggert perceptie en associaties met een merk…

18 product brand corporate brand monolitisch uniform semi-monolitisch minder uniform endorsed hoofdmerk + afzendermerk multi-branded hoofdmerk + hoofdmerk single-branded hoofdmerk Over corporate brands en product brands

19 Warren Buffet over merken Verdere tips over merken: Laura Ries

20 Factoren die een brand identiteit bepalen Vision Meaning Authenticity Differentiation Sustainability Coherence Flexibility Commitment Value Zie boek pag. 17

21 Opdracht In tweetallen: Bekijk de slides op Bepaal vervolgens aan de hand van deze slides en het college de brand identity voor: &

22 Beoordeling Herfstkwartaal -Opdracht 2: Individuele opdracht: Jij daar brandconsultant -Essentie van de opdracht: het geven van een merkadvies Achtergrond: -Tijdens het project NS;scenario 2010 heb je nader kennis gemaakt met de NS. Ieder merk heeft altijd punten van aandacht, zo ook het merk NS. Aan jou de eer om de NS van goed advies te dienen. Elk (sterk) merk heeft wel zwakke punten. Philips is innovatief en betrouwbaar maar ook wel saai. Hoe kan een merk sterker worden?

23 Beoordeling Herfstkwartaal -Opdracht: -Analyseer de mentale en visuele merkidentiteit van de NS (3 punten) -Geef aan waar de kansen liggen voor het merk NS (3 punten) -Geef 3 adviezen voor het merk NS (3 punten) EN -Werk dit uit in een verslag. Het verslag is ook voorzien van BEELDMATERIAAL (1 punt) Zie voor de randvoorwaarden de modulewijzer!!!!

24 Vragen? Download college: xxxxx xxxxxx En kijk regelmatig op het blog van de vakgroep via de startpagina Tot volgende week!


Download ppt "CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent xxxx."

Verwante presentaties


Ads door Google