De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Particuliere woningverbetering en funderingsherstel Schiedam Ervaringen uit de praktijk van Schiedam Yke Rippen Medewerker Part. Woningverbetering en funderingsherstel.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Particuliere woningverbetering en funderingsherstel Schiedam Ervaringen uit de praktijk van Schiedam Yke Rippen Medewerker Part. Woningverbetering en funderingsherstel."— Transcript van de presentatie:

1 Particuliere woningverbetering en funderingsherstel Schiedam Ervaringen uit de praktijk van Schiedam Yke Rippen Medewerker Part. Woningverbetering en funderingsherstel

2 De ontwikkeling in de tijd: 2002: Beleid en geld 2003: Woningverbetering start 2004: Crisis, aanpassing beleid 2005: Uitvoering woningverbetering Eerste plannen funderingsherstel 06-07: Woningverbetering loopt goed Funderingsherstel moeizaam 2008: Uitbreiding woningverbetering 2008: Volkshuisvestingsplan: beleid particuliere voorraad 2009: Laatste jaar VROM gelden 2014: Einde woningverbetering en funderingsaanpak

3 Een aanpak met: Woningverbetering Zwam aanpak Funderingsherstel Installatiekeuring Energiebesparing in vier stappen: Informeren Inspectie en rapportage Eigenaar aan zet Uitvoering en eindcontrole

4 Frontoffice: Servicepunt Woningverbetering De organisatie: Backoffice Frontoffice De bank (SVn)

5 De frontoffice: Servicepunt Begeleiding Advies Contacten met eigenaren

6 Opdrachtgever De backoffice: De gemeente Onderzoek en beleid Subsidiëring Communicatie project Aanschrijving Projectcoördinatie

7 Stimuleren en verleiden Vertrouwen als basis Transparantie De tijd nemen VvE’s activeren is voorwaarde Respect voor agenda eigenaren Goede communicatie essentieel Klantgericht en maatwerk Zelfwerkzaamheid mag Tussen verleiden en handhaven Handhaving als sluitstuk Stimuleren en verleiden Vertrouwen als basis Transparantie De tijd nemen VvE’s activeren is voorwaarde Respect voor agenda eigenaren Goede communicatie essentieel Klantgericht en maatwerk Zelfwerkzaamheid mag Tussen verleiden en handhaven Handhaving als sluitstuk Kenmerken van de aanpak

8 Communicatie peiler van project DOEN: Front- en backoffice Klantgerichtheid Investeer in proces Transparantie Maatwerk Draagvlak (bewoners vereniging) Aanschrijven met mate Brede aanpak

9 Probleem eigenaar worden Dreigen met aanschrijven maar niet doorpakken Ambtelijke organisatie VvE structuur negeren Paternalisme Ingewikkelde boodschap Verzuipen in integrale aanpak NIET DOEN:

10 Communicatie van levensbelang

11 Overlegstructuren: Tweemaandelijks overleg met bewonersorganisaties Tweemaandelijks overleg met frontoffice en projectleiders funderingsherstel Overlegstructuren: Tweemaandelijks overleg met bewonersorganisaties Tweemaandelijks overleg met frontoffice en projectleiders funderingsherstel Communicatie middelen: Nieuwsbrief voor alle bewoners in aangewezen gebied Jaarverslag Tweejaarlijks klantenonderzoek Website Feestjes bij mijlpalen Communicatie middelen: Nieuwsbrief voor alle bewoners in aangewezen gebied Jaarverslag Tweejaarlijks klantenonderzoek Website Feestjes bij mijlpalen

12 Financiën: Fundering: Lening max. € per pand Looptijd 30 jaar ook woningverbetering € subs. e.b. Fundering: Lening max. € per pand Looptijd 30 jaar ook woningverbetering € subs. e.b. Woningverbetering: Max. € per woning Looptijd 20 jaar Aanvullende zaken Woningverbetering: Max. € per woning Looptijd 20 jaar Aanvullende zaken

13 Resultaten Particuliere Woningverbetering t/m 2011 Aanpak gestart 5725 Leningen 1462 Zonder lening 2068 leningbedrag € 23,4 miljoen Funderingsherstel t/m 2011 Herstelpan 340 Leningen 105 Gereed/in uitv. 110 leningbedrag 3,4 miljoen

14 Bedankt voor uw aandacht!


Download ppt "Particuliere woningverbetering en funderingsherstel Schiedam Ervaringen uit de praktijk van Schiedam Yke Rippen Medewerker Part. Woningverbetering en funderingsherstel."

Verwante presentaties


Ads door Google