De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Beschrijving van de mechanische componenten van de voor en achtertrein stugheid, schokdemping. Toepassing op het Geregeld veersysteem Algemene architectuur.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Beschrijving van de mechanische componenten van de voor en achtertrein stugheid, schokdemping. Toepassing op het Geregeld veersysteem Algemene architectuur."— Transcript van de presentatie:

1

2 Beschrijving van de mechanische componenten van de voor en achtertrein stugheid, schokdemping. Toepassing op het Geregeld veersysteem Algemene architectuur Beschrijving van het systeem Hydractive 3+ Beschrijving van het schokdempingscontrolesysteem CSS Samenvatting INHOUD

3 MECHANISCHE COMPONENTEN

4 Type dubbele draagarm met ontkoppeld fuseestuk Multi-link constructie

5 STAMPEN BOCHTBEWEGING ROLLEN POMPBEWEGING 

6 G H E Voertuig- gewicht Statische belasting achteras Statische belasting vooras Verdeling van de lasten bij constante snelheid

7 G H E Voertuig- gewicht Statische belasting achteras – belastingsverschuiving Statische belasting vooras + belastings- verschuiving Inertiekracht Remkracht achteraan Remkracht vooraan Verdeling van de lasten bij het remmen

8 OverstuurOnderstuurNeutraal

9 De definitie van de achter- en voortreinhoeken Hun variaties tijdens bewegingen ophanging De elastische verbindingen van de voor- en achtertrein De stugheid van carrosserie en de schokdemping Het gedrag van de banden Door welke parameters wordt het weggedrag beïnvloed ? 

10 Welke zijn de moeilijkheden bij het ontwikkelen van de ophanging? Het gewicht. De niet opgehangen elementen moeten zo licht mogelijk zijn De omvang, opgelegd door de beschikbare plaats in het koetswerk Het compromis tussen weggedrag en comfort De typering van het voertuig, voor de C6 bestaande uit:  een goed geluidscomfort  geringere overdracht trillingen stuurinrichting  een goede stabiliteit bij het remmen  een licht ondersturend voertuig 

11 Toespoor  Bovenaanzicht, hoek gevormd door de raakvlakken van de wielen van eenzelfde as. Stuurgedrag Compenseert de elastokinematische vervormingen gedeeltelijk Stabiliteit van het voertuig bij rechtdoor rijden Een te zeer afwijkende waarde veroorzaakt een vroegtijdige slijtage van de banden Negatief toespoor Opening Positief toespoor Inspoor Invloeden:

12 Naspoor Draaikoppel, Terugkeer van stuurinrichting bij rechtdoor rijden Stabiliteit bij rechtdoor rijden.  Zijaanzicht, hoek gevormd door de fuseepenas en de loodlijn. Terugkeer van de stuurinrichting Stabiliteit bij rechtdoor rijden Draaikoppel. Fuseepenas Loodlijn  : naspoorhoek Invloeden op: 

13 Asdrukverdeling Geringe duikbeweging van het koetswerk Draagarmen hellen naar voor Draagarmen hellen naar achter Geringe samendrukking van de voorwielophanging Geringe beweging van de achterwielophanging Remkracht vooraan Remkracht achteraan

14 Naspoor Tolerantie : +/- 0,5° (+/- 30 ’ ) Verschil L/R : +/- 0,5° (+/- 30 ’ )Camber Tolerantie : +/- 0,5° (+/- 30 ’ ) Verschil L/R : +/- 0,4° (+/- 24 ’ ) Fuseepenkanteling (Caster) Tolerantie : +/- 0,5° (+/- 30 ’ ) Verschil L/R : +/- 0,5° (+/- 30 ’ ) Toespoor in mm Tolerantie : +/-1 mmCamber Tolerantie : +/- 0.5° (+/- 30 ’ ) Verschil L/R : +/- 0,5° (+/- 30 ’ ) Toespoor in mm Tolerantie : +/- 1,4 mm VOORTREINACHTERTREIN 5,30° -0,30° 8,21° -2,46 -1,54° 5,13 BELANGRIJK Het controleren en afstellen van de voor- en achtertrein gebeurt in de zogenaamde parkeerstand. Om zeker te zijn van de juiste hoogte, schakelt u het contact in en onmiddellijk weer uit om het voertuig te activeren en de parkeerstand in te laten nemen. Opmerking: 1° = 60’ -2,32 225/55 R17245/45 R18 5,43 225/55 R17245/45 R18

15 VRAGENJUISTFOUT 1. Tijdens het nemen van een bocht met een voertuig met onderstuur moet de bestuurder het stuur een beetje meer in de richting van de bocht draaien om het voertuig onder controle te houden 2. De omzetting van 1,50° (lees « 1 komma 5 graden ») van een hoek is gelijk aan 1°50’ (lees « 1 graad 50 minuten ») 3. Het toespoor en de achterste wielvlucht zijn regelbaar op de C6 4. Een positief toespoor komt overeen met een opening van de wielen naar de voorkant van het voertuig 5. De fuseepenhoek heeft een rechtstreekse invloed op de terugkeer van de stuurinrichting X X X X X 

16


Download ppt "Beschrijving van de mechanische componenten van de voor en achtertrein stugheid, schokdemping. Toepassing op het Geregeld veersysteem Algemene architectuur."

Verwante presentaties


Ads door Google