De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Jeroen Verspeek, Hoofd Kijk- en LuisterOnderzoek Datum: 3 oktober 20092 TV- en Radiodag Kabelraden.nl.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Jeroen Verspeek, Hoofd Kijk- en LuisterOnderzoek Datum: 3 oktober 20092 TV- en Radiodag Kabelraden.nl."— Transcript van de presentatie:

1

2 Jeroen Verspeek, Hoofd Kijk- en LuisterOnderzoek Datum: 3 oktober 20092 TV- en Radiodag Kabelraden.nl

3 Datum: 3 oktober 20093 Kijk- en LuisterOnderzoek (KLO)  Onderzoeksafdeling van de Publieke Omroep sinds 1965  Eerste opdrachtgever van Continu LuisterOnderzoek en Continu KijkOnderzoek (samen met Ster)  Informatie over mediagedrag en aanbod, programma’s en media  Beschikking over grote mix van onderzoeksinstrumenten, waaronder CLO (radio), KijkOnderzoek (tv), Webmeter (internet) en MAP (waarderingsonderzoek)

4 Datum: 3 oktober 20094 Stichting KijkOnderzoek (SKO)  Vanaf 1 januari 2002 verantwoordelijk voor de kijkcijfers in Nederland  Joint Industry Committee (JIC) -Publieke Omroep (NPO), SPOT, BVA en PMA  Missie -Het doen (laten) uitvoeren van betrouwbaar, valide, marktrelevant en innovatief kijkonderzoek  Onderzoeksbureaus -Intomart GfK (panel en meters), MediaXim (classificatie)  Panel -1.250 huishoudens, 2.700 respondenten  Methode -Peoplemeter voor panel en gasten -Dagelijks rapportage, inclusief uitgesteld kijken, inclusief programmagegevens

5 Datum: 3 oktober 20095 Publieke Omroep in enkele cijfers Televisie Themakanalen TV  101 TV  Consumenten 24  Cultura 24  Geschiedenis 24  Holland Doc 24  Humor TV 24  Journaal 24  Politiek 24 / Sport 24  Spirit 24  Sterren 24  Z@ppelin 24/ Familie 24 Radio Digitaal  Uitzendinggemist  Omroep.nl  Omroepsites  Themasites (Wetenschap24, etc)  Programmasites  Etc. Maandbereik themakanalen juli 2009  12 kanalen4.2 miljoen  Journaal 242.2 miljoen  Best 241.4 miljoen  Humor TV 24 1.3 miljoen  Sterren 241.1 miljoen  101 TV1.0 miljoen

6


Download ppt "Jeroen Verspeek, Hoofd Kijk- en LuisterOnderzoek Datum: 3 oktober 20092 TV- en Radiodag Kabelraden.nl."

Verwante presentaties


Ads door Google