De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Uw huisstijl in een nieuwe versie van Office Arnold van Loon & Johan Apperloo.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Uw huisstijl in een nieuwe versie van Office Arnold van Loon & Johan Apperloo."— Transcript van de presentatie:

1 Uw huisstijl in een nieuwe versie van Office Arnold van Loon & Johan Apperloo

2 Even voorstellen, JSR Uitgangspunten huisstijl –overwegingen Verschijningsvormen –Gevolgen –rekenvoorbeeld Doelstellingen JSR –Aandachtspunten bij migratie Demo Discussie en vragen Agenda

3 Office Solutions Project Solutions Learning Solutions Professional Services Even voorstellen

4 Advies (Optimaliseren gebruik Office software en inzet SharePoint Services en SharePoint Portal ) Ontwikkeling (Applicaties in Microsoft Office System, VBA en DotNet) Opleiding (Op maat voor uw doelgroep MS Office, SharePoint, MS Project, WebAccess, LiveLink, Siebel, SAP of uw specifieke bedrijfssoftware) Ondersteuning (Gebruikershelpdesk, Service Desk, Werkplekondersteuning, LearningGuide) Office Solutions

5 Afdeling Communicatie verantwoordelijk voor visuele identiteit in de vorm van huisstijl –Vormgeving correspondentie, brochures en website –maar ook schrijfwijze Afdeling ICT verantwoordelijk voor de technische realisatie hiervan in Office –Standaard set sjablonen brief, fax, memo etc. –CRM gegevens uit meerdere applicaties –Onderhoud en beheer Business verantwoordelijk voor inhoud –Materiedeskundig –Juridische aspecten Uitgangspunten

6 Overwegingen Huisstijl –Meerdere vestigingen of bedrijven –Meerdere talen –Meerdere gebruikers, bedrijfsonderdelen –Content! Technisch –Onderhoud en (versie)beheer –Geleide aanmaak en opslag van documenten –Koppelingen met meerdere externe applicaties –Registratie van correspondentie

7 Verschijningsvormen Individuele sjablonen zonder extra functionaliteit. –Alleen vormgeving, geen macro’s, dialoogvensters etc. –Veel verschijningsvormen basissjablonen op basis van content –Geen ondersteuning voor eindgebruikers –Naleving huisstijl vrijwel onmogelijk Individuele sjablonen met decentrale functionaliteit. –Vormgeving in sjablonen –Functionaliteit in sjablonen –Meerdere verschijningsvormen basissjablonen met content –Onderhoud en beheer zijn tijdrovend en dus duur –Meest voorkomende variant

8 Verschijningsvormen (vervolg) Individuele sjablonen met centrale functionaliteit. –Vormgeving in sjablonen en centraal –Functionaliteit in centrale invoegtoepassing –Meerdere verschijningsvormen basissjablonen met content Gecombineerde sjablonen met centrale functionaliteit en content management. –Vormgeving in sjablonen en centraal –Functionaliteit in centrale invoegtoepassing –Aansturing van variabele content in basissjablonen

9 Als gevolg van deze verschijningsvormen –zijn er verschillende (verouderde)huisstijlen in omloop –worden oude documenten hergebruikt –worden sjablonen vaak gemigreerd via verschillende Word versies –bestaan er een onbekend aantal ‘sjablonen’ decentraal op verschillende locaties –bestaan er complexe aan externe applicaties gekoppelde sjablonen –zijn er daarnaast een onbekend aantal losse systeempjes binnen de business die correspondentie genereren Gevolgen

10 Voorbeeldcase zakelijke dienstverlener: –Hoofdkantoor, 6 afdelingen, 3 regiokantoren Hoofdkantoor en regiokantoren 150 sjablonen generiek Per afdeling gemiddeld 30 sjablonen Totaal – sjablonen (waarvan 98% een variant van de basisset is) –Dit zijn alleen de bij IT geregistreerde sjablonen! –Hiernaast gemiddeld zo’n documenten Hiervan wordt gemiddeld 2% één of meerdere keren hergebruikt (2.000 documenten) Rekenvoorbeeld

11 Huisstijl is gezamenlijke verantwoordelijkheid van Communicatie, ICT en Business. Heldere afbakening van verantwoordelijkheden (functiescheiding) en betrokkenheid Handhaving en bewaking van de huisstijl moet eenvoudig en centraal te regelen zijn Onderhoud en beheer van zowel techniek als de content moet flexibel, snel en efficiënt te regelen zijn Voor eindgebruikers een eenvoudige en eenduidige manier van corresponderen, hergebruik is niet nodig Kostenreductie beheer en onderhoud Algehele kwaliteitsverbetering correspondentie Doelstellingen JSR

12 Tijdens voortraject –Inventariseer goed en volledig, niet alleen centraal aangeleverde sjablonen maar ook decentrale ‘ eigen producties’ en corresponderende externe applicaties –Breng scheiding aan in vorm en inhoud –Bekijk ook de content kritisch op actualiteit, schrijfwijze en juridische aspecten –Communiceer met de gebruikersorganisatie Maak functiescheiding mogelijk –Implementeer altijd gecombineerde sjablonen (optie 3 en 4) –Implementeer, indien nodig/mogelijk, content documenten –Beperk, indien mogelijk, de rol externe applicaties als leverancier van data Besteed extra aandacht aan de gebruikers –Gebruik de power-users uit de business als klankbord –Maak gebruik van geleide invoer en plaatsing van variabele gegevens –Zorg voor behoorlijke instructie cq training Aandachtspunten bij migratie

13 Demo Correspondentie in Word 2007 –Themes –Styles –Building blocks –XML en ‘ The Ribbon’

14 DE 8 “SOLUTIONS” VAN JSR - Samenwerking en informatiemanagement met MOSS 2007! - Het nieuwe leren is leren toepassen! - De LearningGuide maakt leren op de werkplek mogelijk! - Projectplanning en tijdregistratie geïntegreerd! - Microsoft's nieuwe Project 2003 omgeving: Enterprise Project Management in optima forma! - Snel inzicht krijgen in uw projecten met MS Project 2003 binnen Gemeentelijke Organisaties. - De kracht van Office System 2007! -Verantwoord migreren naar Exchange 2003/2007

15 mens computer organisatie jsr maakt ze 100 % compatible! Websit e (079) Fax (079) Telefoon Baron de Coubertinlaan EN Zoetermeer Bezoekadres JSR Postbus AE Zoetermeer Postadres


Download ppt "Uw huisstijl in een nieuwe versie van Office Arnold van Loon & Johan Apperloo."

Verwante presentaties


Ads door Google