De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Koop-GEDRAG Stimulus responsmodel Prikkel reactie Behaviorale benadering – black-box Aandacht voor binnenkant – white box.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Koop-GEDRAG Stimulus responsmodel Prikkel reactie Behaviorale benadering – black-box Aandacht voor binnenkant – white box."— Transcript van de presentatie:

1 Koop-GEDRAG Stimulus responsmodel Prikkel reactie Behaviorale benadering – black-box Aandacht voor binnenkant – white box

2 Prikkel Cultureel Sociaal: –Gezin, rol en status Persoonlijk: –Leeftijd, beroep, inkomen Psychologisch –Motivatie, perceptie, overtuiging, behoeften Maslow: fysiologische, veiligheid, sociale, erkenning, zelfverwezenlijking

3 besluitvormingsproces Behoefte Informatie Alternatieven Besluit Gedrag na aankoop – cognitieve dissonantie

4 adoptieproces Innovators Early adopters Early majority Late majority laggards

5

6 B2B Bedrijfsmatige vraag is een afgeleide vraag Inkoopsituaties –Straight rebuy – herhaling –Modified rebuy – prijzen, voorwaarden wijzigen –New task buy – eerste aankoop –System buy – totaal oplossing – strategisch

7 DMU en koopproces Decision making unit Koopproces –Probleemherkenning –Algemene beschrijving –Productspecificatie –Leverancier –Offerte –Selecteren –Routine – vastleggen –evalueren


Download ppt "Koop-GEDRAG Stimulus responsmodel Prikkel reactie Behaviorale benadering – black-box Aandacht voor binnenkant – white box."

Verwante presentaties


Ads door Google