De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Koop-GEDRAG Stimulus responsmodel Prikkel reactie Behaviorale benadering – black-box Aandacht voor binnenkant – white box.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Koop-GEDRAG Stimulus responsmodel Prikkel reactie Behaviorale benadering – black-box Aandacht voor binnenkant – white box."— Transcript van de presentatie:

1 Koop-GEDRAG Stimulus responsmodel Prikkel reactie Behaviorale benadering – black-box Aandacht voor binnenkant – white box

2 Prikkel Cultureel Sociaal: Persoonlijk: Psychologisch
Gezin, rol en status Persoonlijk: Leeftijd, beroep, inkomen Psychologisch Motivatie, perceptie, overtuiging, behoeften Maslow: fysiologische, veiligheid, sociale, erkenning, zelfverwezenlijking

3 besluitvormingsproces
Behoefte Informatie Alternatieven Besluit Gedrag na aankoop – cognitieve dissonantie

4 adoptieproces Innovators Early adopters Early majority Late majority
laggards

5

6 B2B Bedrijfsmatige vraag is een afgeleide vraag Inkoopsituaties
Straight rebuy – herhaling Modified rebuy – prijzen, voorwaarden wijzigen New task buy – eerste aankoop System buy – totaal oplossing – strategisch

7 DMU en koopproces Decision making unit Koopproces Probleemherkenning
Algemene beschrijving Productspecificatie Leverancier Offerte Selecteren Routine – vastleggen evalueren


Download ppt "Koop-GEDRAG Stimulus responsmodel Prikkel reactie Behaviorale benadering – black-box Aandacht voor binnenkant – white box."

Verwante presentaties


Ads door Google