De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Promotie-onderzoek en HBO-Onderwijs Hoe halen we er het meeste uit? Ir. Robert van Dongen Docent planologie en stedenbouw NHTV internationaal hoger onderwijs.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Promotie-onderzoek en HBO-Onderwijs Hoe halen we er het meeste uit? Ir. Robert van Dongen Docent planologie en stedenbouw NHTV internationaal hoger onderwijs."— Transcript van de presentatie:

1

2 Promotie-onderzoek en HBO-Onderwijs Hoe halen we er het meeste uit? Ir. Robert van Dongen Docent planologie en stedenbouw NHTV internationaal hoger onderwijs Breda

3 Promotie-onderzoek en HBO-Onderwijs 1.Kennismaken 2.Hoe is het zo gekomen? 3.Werkwijze nu 4.Inzet van studenten 5.1e Resultaten & ervaringen 6.Dilemma’s

4 1. Kennismaken Waar komen we vandaan? Wie is bezig met promotie-onderzoek? Wie overweegt promotie-onderzoek? Wie is voor een andere reden hier?

5 2. Hoe is het zo gekomen? Ambitie Van praktijk naar onderwijs Rijksoverheid: “Meer gepromoveerden voor de klas” Directeur: “Promoveren is geen doel, maar een middel”

6 2. Hoe is het zo gekomen? Informatiebijeenkomst: “Bezint eer ge begint” Versus “Laat de studenten het werk doen!”

7 3. Werkwijze nu Combineren onderzoek en onderwijs Planningstechnisch / roostering Kennisinput colleges Bruikbare producten

8 4. Inzet van studenten Vrije studieruimte: 1 of 2 ec in 1e/2e jaar Stage: 20 ec in 3e jaar Afstudeerstage: 30 ec in 4e jaar Overig (collegeopdr):? Stages: bedoeld als extern goed gesprek vooraf!

9 4. Inzet van studenten Wat laat je ze doen?

10 4. Inzet van studenten Nu: 5 studenten bezig (stage & afstudeerstage) Casus: Willem!

11 5. 1e Resultaten & ervaringen … van de studenten Werken met meerdere studenten Werkruimte School als ‘bedrijf’?

12 5. 1e Resultaten & ervaringen … van de docent (irt studenteninzet) Gesprek vooraf Interactie met en tussen studenten Faciliteren Werkruimte Overige, zoals koffie! Voorkom ‘saai’; ga naar buiten Curriculum Resultaten

13 5. 1e Resultaten & ervaringen … van de docent (overig) Promotiestof is niet 1 op 1 lesstof Roostering en planning Acceptatie collega’s Twee werkplekken, dubbele overhead, dubbele petten Vooraf goede afspraken Werk Thuis

14 6. Dilemma’s 1.Misbruik van de crisis? In hoeverre maak je misbruik van de crisis, waarin studenten moeilijker een stageplek vinden? 2.Andermans arbeid? Je laat studenten het werk doen en gaat zelf met de eer strijken. 3.Ongewenste hulp aan studenten. Je helpt studenten wel heel makkelijk aan een stageplek. 4.Krenten uit de pap? Uiteraard kies je zelf de beste studenten uit om mee te werken! Of ga je ‘openbaar aanbesteden’?

15 Contact Robert van Dongen


Download ppt "Promotie-onderzoek en HBO-Onderwijs Hoe halen we er het meeste uit? Ir. Robert van Dongen Docent planologie en stedenbouw NHTV internationaal hoger onderwijs."

Verwante presentaties


Ads door Google