De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Communicatie door promotoren. Minimale communicatiedoelstellingen Informatie verschaffen over het Doelstelling 2- programma Publieke opinie informeren.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Communicatie door promotoren. Minimale communicatiedoelstellingen Informatie verschaffen over het Doelstelling 2- programma Publieke opinie informeren."— Transcript van de presentatie:

1 Communicatie door promotoren

2 Minimale communicatiedoelstellingen Informatie verschaffen over het Doelstelling 2- programma Publieke opinie informeren over rol Europese Gemeenschap De bevolking sensibiliseren omtrent Europa ➙ EFRO-Communicatieplan promotoren

3 Minimale communicatieacties Persacties Briefwisseling Publicaties Werfborden (voor infrastructuurwerken) Gedenkplaat Evenement ➙ volledige duurtijd van het project + vaste gedenkplaat of alternatief

4 Persacties Ten minste 2 persacties (bij voorkeur bij de goedkeuring of officiële opstart en bij de beëindiging van het EFRO-project) Locatie: bij voorkeur site project Minimale informatie: omschrijving project, omvang EFRO-subsidie Logo’s duidelijk zichtbaar Voorbeelden: d=&R=1&SG_NPANORAMA=131http://www.genk.be/content/record_panorama.php?this d=&R=1&SG_NPANORAMA=131 expeditie.be/userfiles/File/090617%20Persbericht.dochttp://www.de- expeditie.be/userfiles/File/090617%20Persbericht.doc

5

6 Briefwisseling Vanaf definitieve goedkeuring project Projectgerelateerde briefwisseling Logo EFRO en Europese vlag duidelijk zichtbaar

7 Publicaties Wat? Brede waaier: brochures, folders, website, gadgets, … Minimale informatie: –omschrijving project (wie, wat, waar, wanneer, hoe, …) –omvang EFRO-subsidie –belang project voor lokale en regionale economische ontwikkeling

8

9

10

11

12 Werfborden Enkel voor infrastructuurwerken Bij definitieve opstart project Duidelijk zichtbare plaats EFRO-logo en Europese vlag: minstens 25% opp. werfbord

13

14

15

16 Gedenkplaten Permanente gedenkplaat ➙ EFRO-steun accenturen Bij beëindigen project Duidelijk zichtbare plaats (binnen of buiten) EFRO-logo en Europese vlag: minstens 25% opp. gedenkplaat

17

18

19

20

21 Evenement Project openstellen voor zowel professionele doelgroepen als brede publiek Inherent aan project Verschillende mogelijkheden (persactie, aansluiten bij open dagen, enz.) EFRO-steun benadrukken

22 Verplichte logo’s Altijd met de slogan ‘Europa investeert, Vlaanderen groeit’

23 Verplichte logo’s Altijd met vermelding Europese Unie en Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling

24 Verplichte logo’s bij Vlaamse cofinanciering Steun Agentschap Ondernemen (o.a. Hermesfonds) Steun uit een fonds van een ander beleidsdomein

25 Goedgekeurde projecten oproep ‘ICT-stimulering bij kmo’s Functioneren binnen een ruimer raamprogramma ICT. Daarom enkele bijkomende verplichtingen: Extra logo: KMO-IT label Actief deelnemen aan de activiteiten van het stakeholdersforum Voor deze acties (deelname aan forum, gebruik van label) kunnen in het kader van het EFRO-project geen kosten worden ingediend

26 fsh_andere_draagvlakken/http://www.flanderssmarthub.be/index.php/fsh/wie_is_ fsh_andere_draagvlakken/ mo/http://www.vito.be/VITO/NL/HomepageAdmin/Home/k mo/ project/http://www.lednetwerk.be/over-het-project/over-het- project/

27 https://www.hogeschoolgentbedenkers.be/Partners_Sp onsorshttps://www.hogeschoolgentbedenkers.be/Partners_Sp onsors 71/Infosheet_EFRO-project.pdfhttp://innovatiecentrum.be/page_attachments/0000/12 71/Infosheet_EFRO-project.pdf d8318c1256f0e00406b7d/408a9075d5503a74c ada?OpenDocumenthttp://www.gvagroup.be/website/svzwcm20.nsf/bb3d d8318c1256f0e00406b7d/408a9075d5503a74c ada?OpenDocument nID=15#100http://www.resocmechelen.be/Nieuwsbrief_detail.aspx? nID=15#100

28 Promotiemateriaal uitleenbaar Waar? Bij het provinciaal EFRO-contactpunt Wat? EFRO-promotiestand met baliekoffer EFRO-pop-up banner EFRO (1h x 1,5b) en Europese vlaggen (1h x 1,5b en 1,5h x 2b) EFRO en Europese tafelvlagjes

29

30 Logo’s Handleidingen / brochures Kaart met goedgekeurde projecten

31 Hulp nodig? Contactinformatie: –Contactpunt –Communicatieverantwoordelijke programmasecretariaat Brussel: (02/ ) en of (02/ )


Download ppt "Communicatie door promotoren. Minimale communicatiedoelstellingen Informatie verschaffen over het Doelstelling 2- programma Publieke opinie informeren."

Verwante presentaties


Ads door Google