De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Een verhandeling bij marketing Belangrijke punten, afspraken, en tips Marketing Research Group K.U.Leuven.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Een verhandeling bij marketing Belangrijke punten, afspraken, en tips Marketing Research Group K.U.Leuven."— Transcript van de presentatie:

1 Een verhandeling bij marketing Belangrijke punten, afspraken, en tips Marketing Research Group K.U.Leuven

2 Overzicht Typische structuur van een thesis Typische werkwijze Timing Tip: wat maakt een thesis uitstekend? Hoe vind ik informatie  mevr. Martens

3 Opbouw van de typische thesis Voorbeeld: “Invloed van assortimentstructuur op marktaandeel van private labels” –Bestaande data zoeken/ Observatie studie –Vragenlijststudie –Experimentele studie Inleiding: aantrekkelijke probleemstelling

4 Opbouw van de typische thesis Hoofdstuk 1: Assortimentstructuur –Literatuuroverzicht van wat geweten is Hoofdstuk 2: private labels –Literatuuroverzicht van wat geweten is  H1 & H2 vereisen bespreking academische literatuur uit M (evtl uit aanpalende domeinen)

5 Opbouw van de typische thesis Hoofdstuk 3: empirische studie –Data genereren –Statistische analyse –Resultaten weergeven en bespreken Besluit: aantrekkelijk overzicht van de hoofdpunten en implicaties

6 Typische werkwijze Hoofdstukken eerst bij werkleider –Tip: werk eerst structuur van het hoofdstuk uit –Tip: stuur gerust eerst een paar pagina’s naar de werkleider (afstemmen schrijfstijl) Na verbetering en goedkeuring naar promotor

7 Typische werkwijze Meeting met promotor en/of werkleider: op aanvraag van de student –Werkleider: ‘dagelijkse’ begeleiding –Promotor en werkleider: grote stappen (bvb onderzoeksdesign) Opmerking: werkleiders en promotoren hebben veel ander werk  Tip: gebruik ‘subject lijn’ bij mails Afspraak, korte vraag, feedback op tekst, …

8 Timing Einde semester 1 (20 dec) –Hoofdstuk 1 klaar (bij promotor) –Hoofdstuk 2: eerste versie bij werkleider) Februari – april –Hoofdstuk 2 afwerken –Empirisch stuk uitvoeren –Hoofdstuk 3 schrijven en afwerken –inleiding & besluit

9 Timing 1 mei: H2 af, H3 eerste versie bij werkleider 15 mei: alles bij promotor Tweede zit: 15 juli alles bij promotor –Tip: check op tijd wie wanneer verlof neemt

10 Timing: goed om weten Reken een dikke week voor feedback Hoe groter de stukken, hoe langer feedback duurt HERWERKING: Help lezer door aanduiden van wijzigingen

11 Tip: wat maakt een thesis uitstekend? Lengte? NEE ! Significante resultaten? NEE! Kleurenprenten? NEE!

12 Tip: wat maakt een thesis uitstekend? WEL: –Structuur literatuuroverzicht –Verhouding diepgang/breedte literatuuroverzicht –Duidelijkheid van het onderzoek –Duidelijkheid van de analyses en de weergave –Creativiteit van de bespreking


Download ppt "Een verhandeling bij marketing Belangrijke punten, afspraken, en tips Marketing Research Group K.U.Leuven."

Verwante presentaties


Ads door Google