De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Go Global Cultuur in Beeld 25 november 2013 Els Ottenhof en Bert Mennings.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Go Global Cultuur in Beeld 25 november 2013 Els Ottenhof en Bert Mennings."— Transcript van de presentatie:

1 Go Global Cultuur in Beeld 25 november 2013 Els Ottenhof en Bert Mennings

2 CoBrA en Cobra Museum Cobra Global Cases

3

4 CoBrA Copenhagen: Jorn Bruxelles:Dotremont, Noiret Amsterdam: Appel, Corneille, Constant Parijs Inspiratie: kinderen, niet westers, geesteszieken Art Informel Fantasie/dieren/ kleurrijk Schilderijen, keramiek, beelden, poezie Appel, Corneille en Constant Amsterdam, 1948

5 ‘Cobra, an awakening’ Te denken als een kind wordt vaak bewonderd als een vaardigheid, omdat het ons de wereld steeds weer opniew laat beleven. Echter,schilderen als een kind wordt beschouwd als een belediging van de goede smaak. ‘Mijn driejarige kan dat ook !’ Karel Appel: ‘We wilden iets nieuws en heel anders doen. Daarvoor moesten we alles wat we geleerd hadden vergeten. In die tijd, net na de oorlog, was het echt bijna kinderlijk, onze dromen, ons gedrag en ons werk.”

6 Appel

7 Alechinsky

8 Jacobsen en Lucebert Lucebert – Drfsszene1958

9 1e CoBrA Expo 1949 Stedelijk Museum

10

11 Cobra Museum facts and figures Open 8 november 1995 Collectie van 1500 items bezoekers Budget 2,5-3 millioen euro 66 % eigen inkomsten 21 fte - Cobra - Contemporary - Blockbusters Karel Appelhuis Cobra beeldentuin

12 Picasso 2007, Paris Central 2009, Klee en Cobra 2012, Hundertwasser 2013

13 : Guggenheim New York 2014, Munch en Jorn 2015, Constant 2016

14 Cobra Global Sabanci Museum Istanbul 2012 pilot Doelen: erfgoed en financieel

15 Hoe start je ?

16 Business Proposal Cobra Global “CoBrA: 1000 days free art” 30/40 Cobra werken Story telling: Cobra is een innovatieve internationale avant-garde beweging Historische wederzijdse tijdslijn Plug and Play ! Kernwaarden: innovatie, creativiteit and optimisme Golf regio, Azie and Zuid-Amerika

17 Wat is de volgende stap ?

18 Gulf Art Guide

19 Maart 2013 Art Dubai 6 staten in 12 dagen Dubai, Abu Dhabi, Sharjah, Kuwait, Qatar en Saudi Arabia 35 afspraken met musea, bedrijven, diplomaten, art patrons en (adviseurs van) ruling families

20

21 Resultaten niemand kent Cobra geen historische connectie “Cobra is a niche”

22 Antwoorden - Kunsthistorische betekenis van Cobra: Moderne kunst > Cobra > Hedendaagse kunst -Potentie van Cobra voor kunsteducatie: ‘Mijn driejarige kan dat ook !’

23 Output: 10 voorstellen (semi) tailormade Verbinden expositie met educatie of lokale kunstenaars Follow up: September 2 e toer naar Dubai, Sharjah, Abu Dhabi and Qatar November 3e toer naar Saudi Arabie

24 Tourschema opties Ankara, Turkey in CER Modern; opening 26 april 2014 Abu Dhabi, UAE in New York University Art Gallery; september 2014 Kuwait city, Kuwait in National Museum of Modern Art; januari 2015 Sharjah, UAE in Sharjah Art Museum Sharjah Art Biennale; maart 2015 Dhahran, Saoedi Arabië in King Abdulaziz Center World Culture; mei/juni 2014 of 2015

25 Sharjah Art Museum, Sharjah

26 Sharjah 2015 Sharjah Art Biennale en Sharjah cultural destination UAE Voorstel: expositie uitbreiden met Cracking Cobra door lokale kunstenaars

27 Abu Dhabi, NYU New York University: excellentie Nieuwe Campus inclusief Art Gallery Voorstel: Onderzoek Lezingen Expositie

28 King Abdulaziz Center for World Culture, Dhahran

29 Voorstel Saudi Aramco Educatie toer in Twee scenario’s voor educatie programma met expositie

30 iThra Youth: iDiscover iDiscover Art via Cobra

31 Vragen ?

32 Lets Stay in touch Via linkedin Els Ottenhof Via Linkedin Bert Mennings Via Via b.

33 Case for you Considering Cobra core values as innovation, creativity and optimism. Which companies would you approach as a Cobra Global partner ? Which proposition would you present ? => Deliver an elevator pitch

34 Case for you OR Cobra is an European avant-garde movement. What international arts or heritage concept would you initiate today ? And with which goals and which partners ?

35 KLM mobility parter ?

36


Download ppt "Go Global Cultuur in Beeld 25 november 2013 Els Ottenhof en Bert Mennings."

Verwante presentaties


Ads door Google