De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Mission Olympic, The City Simon Keijzer. NOC*NSF Breedtesport: "Het versterken van de georganiseerde sport, zodat zo veel mogelijk inwoners van Nederland.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Mission Olympic, The City Simon Keijzer. NOC*NSF Breedtesport: "Het versterken van de georganiseerde sport, zodat zo veel mogelijk inwoners van Nederland."— Transcript van de presentatie:

1 Mission Olympic, The City Simon Keijzer

2 NOC*NSF Breedtesport: "Het versterken van de georganiseerde sport, zodat zo veel mogelijk inwoners van Nederland sportief actief zijn." Sterke Sportverenigingen

3 Trends en Jongeren: Consument van muziek en technologie Individualisering & eerdere onafhankelijkheid “Screenagers”, “Connectors” & “Advertisementwise” ‘Micro-problemen’ i.p.v. ‘Macro-problemen’

4 Trends in Jongeren & Sport: lichte stijging sportdeelname (1991: 84%, 1999: 86%) daling tijdsbesteding sport (1995: 4,6 uur/ wk, 2000: 4,0 uur / wk) daling lidmaatschap sportvereniging (1991: 67%, 1999: 60%) daling deelname training / competitie (1991: 62%, 1999: 52%)

5 Knelpunten Sportvereniging: Kadertekort Uitval jongeren 14 – 16 jaar Zwakke schakel BOS

6 Oplossingen Sportvereniging: Jeugdgerichter (Kader, sportaanbod en vereniging) Wijkgerichter (Aansluiting zoeken buurt en school)

7 Mission Olympic: Coca-Cola en NOC*NSF jarigen sportief actief worden én blijven The Schoolfinal & The City

8 Mission Olympic, the Schoolfinal: i.s.m. scholencompetitie KVLO 4 juni 2004, Amsterdam finales 10 sporten, 4000 jongeren diverse clinics en topsporters

9 Mission Olympic, the City: Streetwise-sportevenement Aansluiten bij lokale jeugdsportproject(en) Vereniging  Wijk

10 Gemeente:samenwerking BOS promotie lokale jeugdsport Sportvereniging: actieve promotie, kennismaking, ledenwerving School:sportdag, kennismaking sportverenigingen Welzijnswerk:finales buurtsporttoernooien promotie overige activiteiten Mission Olympic, the City

11

12 Agenda 2004 Mission Olympic, the City 17 aprilUtrecht 4 juniAmsterdam (The Schoolfinal) 11,12 juniAlmere 19 juniDelft 23 juniAmsterdam (Olympic Torch) 4 juliArnhem Aug.Rotterdam & Apeldoorn Sept.Enschede & Den Haag

13

14 City op maat: - 4 maanden voorbereiding - lokale ‘trekker’ (gemeente, sportraad) - lokale projectgroep en SCIANDRI - ondersteuning CC, N*N en sportbonden - Sportplan en Communicatieplan - Thema-avond jeugdkader sportverenigingen

15 Brochure - Wie zijn de jongeren? - Jeugdgerichtheid * in je sportaanbod * in je houding * in je sportvereniging

16 Waarom gaat jongere niet sporten? Sportvereniging is suf kan ik niet te ver weg geen tijd vriendjes sporten niet weet niet welke sport

17 Waarom gaat jongere niet sporten? sportvereniging is suf ==> moet cool zijn kan ik niet==> vaardigheid verbeteren ==> aanbod op maat te ver weg==> sport in de wijk geen tijd==> prioriTIJD: moet cool zijn vriendjes sporten niet ==> moet cool zijn weet niet welke sport ==> kennismaken

18 “Cool” = sportaanbod op maat van jongeren inhoud en vormen van sport kader accommodatie, sfeer  JEUGDGERICHT!

19


Download ppt "Mission Olympic, The City Simon Keijzer. NOC*NSF Breedtesport: "Het versterken van de georganiseerde sport, zodat zo veel mogelijk inwoners van Nederland."

Verwante presentaties


Ads door Google