De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Kick Off 10.10.20071 COACH2B = Het landelijke stimuleringsprogramma voor coaching & mentoring van jongeren door medewerkers van bedrijven (en andere werkgevers)

Verwante presentaties


Presentatie over: "Kick Off 10.10.20071 COACH2B = Het landelijke stimuleringsprogramma voor coaching & mentoring van jongeren door medewerkers van bedrijven (en andere werkgevers)"— Transcript van de presentatie:

1 Kick Off COACH2B = Het landelijke stimuleringsprogramma voor coaching & mentoring van jongeren door medewerkers van bedrijven (en andere werkgevers) Workshop ;Henk Kinds, projectleider

2 Kick Off COACH2B = Initiatief van Stichting DOEN en Skanfonds, Financieel gesteund door de Nationale Postcode Loterij. Opdrachtnemer en programmaleider: KPMG Uitvoerend bureau: Community Partnership Consultants

3 Kick Off Rondje aanwezigen en hun vragen? 1.Maatschappelijke organisaties / instellingen Uit onderwijs Uit jeugdzorg / jeugdwelzijn 2.Bedrijven en werkgevers uit overheid en nonprofit 3.Overheid 4.Overige

4 Kick Off Introductie COACH2B  Coach & mentorprojecten selecteren en met hen kwaliteit te ontwikkelen in staat stellen, als goede voorbeelden te dienen, waardoor het mentoraat en de bedrijfsbetrokkenheid verspreid en verveelvoudigd wordt  Erkenning van de meerwaarde van de projecten vergroten bij het bedrijfsleven, maatschappelijke instellingen, de politiek en het publiek  200 (risico-)jongeren met de steun van coaches & mentoren op weg helpen naar school of werk en/of maatschappelijk participeren op een beter niveau dan voorheen

5 Kick Off ACTIELIJNEN COACH2B; mei okt 2008 Doelgroep = jongeren die buiten de boot (dreigen te) vallen binnen onderwijs en arbeidsmarkt. Doelen = Preventie en talentontwikkeling  Actielijn I: selecteren goede voorbeelden  ; start van samenwerking met 11 projecten  Actielijn II: kwaliteitsontwikkeling  Overdragen van kennis en ervaringen  Kwaliteitscriteria en kengetallen  Toolkit, website en COACH2B boek  Actielijn III: communicatie van de meerwaarde  Concept van Heldencampagne  Actielijn IV: Verduurzamen en versnellen  Minimaal 200 jongeren extra steunen en monitoren  Versterken van de bedrijfsbetrokkenheid

6 Kick Off Resultaten okt 2008 Lastig –over all- vast te stellen Mm.n. Zelfvertrouwen. Arbeids- en beroepenorientatie en sociaal kapitaal

7 Kick Off Samenwerkende Projecten  Benefits for Kids, Rotterdam (Unilever)  Hidden Stars, Rotterdam (ING)  ROC Aventus, Stedendriehoek (Gemeente Apeldoorn)  MentorProgramma Friesland (KvK / Politie)  Campus Nieuw West, Amsterdam (KPN / Lost Boys)  Jongeren Leren Ondernemen, Amsterdam (KPMG)  Mazoezo, Amsterdam (TSD)  Coach4Talent, Utrecht (Fortis)  LeukOmteLeren, Arnhem (Notaris)  Limburg; EMOL; i.o. (DSM)  Groningen; Humanitas, Groningen; i.o. (Rabobank)

8 Kick Off Knelpunten en beelden over en weer  Willen bedrijven echt wel?  Kunnen organisaties wel een goed project runnen  Wat is reëel? Is dit reëel? Bedrijven zoeken betrokkenheid en professionaliteit bij hun partners (doen wat afgesproken wordt) Bedrijven willen toegevoegde waarde concreet zien en liefst kortdurende projecten Organisaties willen betrouwbare partners en duurzame projecten

9 Kick Off Coach2B Voor meer informatie: Projectbureau Coach2b Grote Kerkhof 5b 7411 KT Deventer Tel

10 Kick Off Verbeterpunten  Kwaliteitscriteria van het project en het proces  Tussen doelen en resultaten zitten KPI‘s (evalueren)  Werk- / taak en leveringsafspraken  Begeleiding en training Focus op kwaliteit d.m.v.: 1.Projectformules en productengids 2.Training en certificering 3.Communicatie en marketing  Advisering en uitvoering


Download ppt "Kick Off 10.10.20071 COACH2B = Het landelijke stimuleringsprogramma voor coaching & mentoring van jongeren door medewerkers van bedrijven (en andere werkgevers)"

Verwante presentaties


Ads door Google