De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Kwaliteit vanuit Cliënt- en Familieperspectief Marieke Wollaars Beleidsmedewerker Kwaliteit Landelijk Platform GGz.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Kwaliteit vanuit Cliënt- en Familieperspectief Marieke Wollaars Beleidsmedewerker Kwaliteit Landelijk Platform GGz."— Transcript van de presentatie:

1 Kwaliteit vanuit Cliënt- en Familieperspectief Marieke Wollaars Beleidsmedewerker Kwaliteit Landelijk Platform GGz

2 Landelijk Platform GGz Kwaliteit vanuit Cliënt- en Familieperspectief Inhoud  Inleiding - Wie, Wat en Waarom Sterren?  Aanpak - Hoe Sterren?  Effect - Wat doen de Sterren voor ons?  Stand van zaken - Welke Sterren nu?  Toekomst - En later?  Vragen?

3 Inleiding - Wie, Wat, Waarom?  ‘Niet zeggen wat we niet willen, maar aangeven wat we wél willen’  Projecten met kwaliteitscriteria Zorginkoop Familiebeleid Gemeentelijk beleid Re-integratie Werken met jongeren en ketenzorg Landelijk Platform GGz Kwaliteit vanuit Cliënt- en Familieperspectief

4 Inleiding – Wie, Wat en Waarom?  Wie?  Cliënten en Familie …  Wat?  … Toetsen en waarderen, delen LPGGz Sterren uit …  Wie?  … Aan zorginstellingen, zorgverzekeraars, gemeenten, teams, re-integratiebureaus, …  Waarom? ... Voor betere kwaliteit van zorg, door positieve waardering, transparantie en keuze-informatie. Landelijk Platform GGz Kwaliteit vanuit Cliënt- en Familieperspectief

5 Aanpak – Hoe?  Per Ster wisselend  Projecten met kwaliteitsaspecten Project: tijd en organisatie Kwaliteitscriteria vanuit cliënt-/familieperspectief Onderzoek [kwalitatief - kwantitatief], informatie verzamelen Uitkomsten: uit te delen Sterren Landelijk Platform GGz Kwaliteit vanuit Cliënt- en Familieperspectief

6 Aanpak – Ook belangrijk…  ‘Best practices’: kunnen (blijven) verbeteren  Helder zijn over de meerwaarde  Ontsluiten: communiceren, publiceren, uitreiken  Aandacht voor het thema  Aandacht voor de beste  Aandacht voor kwaliteit Landelijk Platform GGz Kwaliteit vanuit Cliënt- en Familieperspectief

7 Het effect: een voorbeeld  Project Familiebeleid & LPGGz Ster Familiebeleid Kwaliteitscriteria vanuit cliënt-/familieperspectief Bejegening, informatievoorziening, betrokkenheid, bereikbaarheid Organisatiestructuur, Familieraad, Familievertrouwenspersoon, Klachtenregeling Onderzoek Prioriteren van criteria Scope: welke instellingen Online enquête aan Raad van Bestuur [en familieraad] Scores Uitkomsten Winnaars! En LPGGz Sterren! Landelijk Platform GGz Kwaliteit vanuit Cliënt- en Familieperspectief

8 Effect Best Practices Meerwaarde Ontsluiten Landelijk Platform GGz Kwaliteit vanuit Cliënt- en Familieperspectief

9 Stand van zaken LPGGz Sterren in 2010 Apanta (Veldhoven e.o.) Emergis (Zeeland) Vincent v. Gogh instituut (Venray e.o.) SBWU (Utrecht e.o.) De Brug (Midden-Nederland) Landelijk Platform GGz Kwaliteit vanuit Cliënt- en Familieperspectief

10 Stand van zaken LPGGz Sterren in 2011 AGIS Landelijk Platform GGz Kwaliteit vanuit Cliënt- en Familieperspectief

11 Stand van zaken en toekomst LPGGz Sterren in 2012 en verder  5 november 2012 LPGGz Ster Familie-ervaring NEW! Update LPGGz Ster Familiebeleid NEW!  2013 ???  2014 LPGGz Ster Beste Gemeente – Sociale Activering en Werk Landelijk Platform GGz Kwaliteit vanuit Cliënt- en Familieperspectief

12 Tot slot  ‘Niet zeggen wat we niet willen, maar aangeven wat we wél willen’  Verandering – Verbetering  Best practices  Keuze-informatie Landelijk Platform GGz Kwaliteit vanuit Cliënt- en Familieperspectief

13 Vragen? Landelijk Platform GGz Kwaliteit vanuit Cliënt- en Familieperspectief

14 Bedankt voor uw aandacht! Landelijk Platform GGz Kwaliteit vanuit Cliënt- en Familieperspectief


Download ppt "Kwaliteit vanuit Cliënt- en Familieperspectief Marieke Wollaars Beleidsmedewerker Kwaliteit Landelijk Platform GGz."

Verwante presentaties


Ads door Google