De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 Vierstroomzorgring Anke Verkade-Bosma Bestuurssecretaris Vierstroomzorgring 24-4-2007.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 Vierstroomzorgring Anke Verkade-Bosma Bestuurssecretaris Vierstroomzorgring 24-4-2007."— Transcript van de presentatie:

1 1 Vierstroomzorgring Anke Verkade-Bosma Bestuurssecretaris Vierstroomzorgring

2 2 Vierstroomzorgring Vierstroomzorgring… Al meer dan 110 jaar een organisatie die - Achter de voordeur komt - Fysiek contact mag maken met de klant - In de directe levenssfeer actief is Wat is hier de kwaliteit? De kwaliteitspraktijk…

3 3 Vierstroomzorgring Kwaliteit klachten relatiebeheer Cliënt- Bijeenkomsten Cliëntenraad klantenpanels vragenlijsten interviews ledenconsulent Inbreng cliënt perspectief

4 4 Vierstroomzorgring Het meten in de praktijk Landelijke benchmark Thuiszorg Nu: status CCB Streven: status AAB Algemene uitkomst bij cliënten Zeer tevreden over medewerkers Minder tevreden over zorgorganisatie

5 5 Vierstroomzorgring Wat doen we met de informatie? Advies cliëntenraad Advies managementteam Advies zorgafdelingen Advies patiëntenplatform Advies afdeling kwaliteit prioriteren in jaarplannen verwerken Projectmatig aanpakken borging

6 6 Vierstroomzorgring Bijvoorbeeld 1: Planning & Levering De vraag… Leveren op voor de klant gepaste tijden Tijdig informeren over veranderingen Vervanging optimaal regelen Best practice-norm: 8,8 Onze score 2000: 7,9 Onze score 2004: 8,1

7 7 Vierstroomzorgring Onze praktische vertaling Professionele planning Meer indicatoren Relatiebeheer Capaciteitsplanning

8 8 Vierstroomzorgring Bijvoorbeeld 2: Bereikbaarheid De vraag… Bereikbaar overdag Terugbellen binnen 1 werkdag Bereikbaarheid sleutelfiguren Best practice-norm: 8,6 Onze score 2000: 6,7 Onze score 2004: 7,5 Bedankt dat u nog even wilt wachten. Als u wilt dat wij uw familie bellen om te melden dat het gewoon goed met u gaat: toets 1….

9 9 Vierstroomzorgring Onze praktische vertaling Callcenter in eigen beheer Callcenter  servicecenter Scherp monitoren op meer indicatoren

10 10 Vierstroomzorgring Adviezen uit de praktijk Uitgebreide meting: 1 x per 2 jaar (Macro-niveau) Instrumenten ontwikkelen voor De kortere termijn = snellere Interventies mogelijk maken (meso- en micro-niveau) Consistentie in instrumenten aanbrengen Prioriteiten scherper stellen Borgen in Kwaliteitssysteem


Download ppt "1 Vierstroomzorgring Anke Verkade-Bosma Bestuurssecretaris Vierstroomzorgring 24-4-2007."

Verwante presentaties


Ads door Google