De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Verwante presentaties

Presentatie over: "A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z A 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 0 OE OO O A AA E EE I IE UU U EU EI AU UI OE iegie aga oegoe iehie aha."— Transcript van de presentatie:

1 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z A 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 0 OE OO O A AA E EE I IE UU U EU EI AU UI OE iegie aga oegoe iehie aha oehoe iegie iesie asa oesoe iewie awa oewoe iesie iefie afa oefoe iejie aja oejoe iefie iezie aza oezoe iesjie asja oesjoe iezie ievie ava oevoe ienjie anja oenjoe ievie hied hid heed hed huud hud heud haad hied hoed hood hod had heid houd huid hoed

2 Ik ga vaak naar m'n familie toe, dat is in Groningen, aan m'n vaders kant, en dan gaan we... Ja, we gaan meestal de stad in.

3 Dan gaan we naar 't museum of gewoon wandelen, en dan naar winkels of naar de bioscoop. Dat doe 'k wel vaak, maar ik ga meestal in de zomervakantie naar meerdere plaatsen toe.

4 Ik was laatst ook in 'n kamp geweest, dat is in Bergen 'n computerkamp. Dat is 't enige van Nederland. Was wel gezellig, heel veel vrienden gemaakt daar. Ja we gingen daar heel veel dingen doen en zo. Computeren vooral, maar beetje weinig, en kanoën en hutten bouwen, stad in, nou, geen hutten bouwen maar meer gewoon vlotten bouwen, en voetballen, basketballen, allemaal speurtochten, dropping. Is allemaal heel leuk.

5 Ik ben ook nog gaan kamperen afgelopen vakantie, dat was met 'n vriend van me, ken ik nog van de creche, zijn we naar Bergen-op-Zoom geweest in 'n tentje op 'n kamping, is ook heel leuk. Toen was ik nog gevallen. Heb 'k nog 'n grote plek van nog steeds.

6 Effe denken hoor, wat heb ik nog meer gedaan? 'k Heb heel veel dingen gedaan deze vakantie. 'k Was ook in Londen geweest. Dat was de voorjaarsvakantie van dit jaar, van vorig schooljaar dus, en dat was ook heel leuk.

7 Was ik alleen met m'n vader met 'n tourgroep waren we gewoon 'n weekje, hadden allemaal sites bekeken en zo. Ook Windsor Castle en allemaal leuke dingen gedaan in Londen gewoon 'n beetje rondgelopen ook. Was heel leuk allemaal.

8 Even kijken wintersport! Dat was weer nog 'n jaar geleden, dat was ook met 'n hele groep, dan weer met m'n moeder want m'n ouders zijn gescheiden, dat was de Port-du-Soleil dat is de grens tussen Frankrijk en Zwitserland. Toen had ik geskied 'n beetje.

9 'n Vriend van ons die was meteen de eerste dag al gevallen had z'n pols gebroken, dus die was de rest van de twee weken niet actief. was wel 'n beetje sneu maar voor de rest was 't 'n leuke vakantie.

10 Eerst met de bus naar Calais, en toen met de boot naar dover. Toen weer met de bus 't was 'n reis van 'n paar uur.

11 Nou 't duurde 'n uurtje 't varen. 't Was 'n hele grote boot. Je kon overal naartoe. 'n Paar winkeltjes en 'n speelhal 'n beetje gelegen. Nou, op de terugweg en op de heenweg was ik in de speelhal geweest was wel leuk.

12 Nee niet die bij... Dat is bij 't centraal station. He nee, 'n andere, zo met allemaal beelden van de oertijd en zo. 'k Weet niet of dat 'm ook was, nee was 'n tentoonstelling met allemaal mamoeten en alles dinosaurussen. 't Was 'k weet niet precies waar.

13 't Lag wel in de buurt van 'n beetje tussen de stad en 't centraal station, en 't was ja ook wel heel veel over planten en dieren was eigenlijk 'n beetje voor m'n kleine neef en nicht en zo. Nou 't was wel leuk je kon 'n beetje rondlopen en allemaal landschappen bekijken van door de jaren heen van de ijstijd en de oertijd en nu. Was wel 'n leuk museum.

14 Ja dat is 'n heel groot kasteel is ongeveer 'n half uur rijden van Londen vandaan met uitzicht op de school van prins William dan als je op 'n bepaalde plek staat. Ja, 't is even kijken hele grote wallen en 'n heel groot grondgebied heel groot kasteel veel open ruimtes niet zo veel gebouwen meer, 'n muur met 'n paar gebouwen d'rin 't is 'r heel mooi.

15 Nou 't is vooral 'n beetje door galerijen lopen, ja. Je kon ook door 'n heel groot gebouw met allemaal kamers dat is wel heel mooi. Daar zie je allemaal meubilair uit die tijd en zo.

16 Nou wat dat betreft was de Tower was leuker die had wel echt van dat soort gebouwen met allemaal verschillende martelkamers en andere met waar de juwelen worden bewaard van de koning, 't koningshuis, en allemaal ook nog meubilair en wapenuitrustingen, dat is ook heel leuk dat was wel in Londen zelf.

17 Dat is al best wel lang geleden anderhalf jaar of zo dat was volgens mij met de... Ik was apart gegaan met kennissen, met de auto zijn we gegaan, toen met de vader en de moeder van 'n vriend van me en nog 'n vriend van hem dus met z'n zessen, met z'n vijven.

18 Door Frankrijk dus, ja door Frankrijk en België gewoon. Toen naar de grens met Zwitserland.

19 Nee, maar ik kom 'r wel heel vaak langs 't is 'n heel groot gebouw zo met al die kleuren toch? Ja 't is wel 'n mooi gebouw.

Download ppt "A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z A 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 0 OE OO O A AA E EE I IE UU U EU EI AU UI OE iegie aga oegoe iehie aha."