De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Verbetering bedrijfsvoering Resultaten kwalitatieve benchmark bedrijfsvoering.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Verbetering bedrijfsvoering Resultaten kwalitatieve benchmark bedrijfsvoering."— Transcript van de presentatie:

1 Verbetering bedrijfsvoering Resultaten kwalitatieve benchmark bedrijfsvoering

2 Bedrijfsvoeringsdag Utrecht Rotterdam Tilburg Den Haag

3 Kwalitatieve “benchmark” Huidige opzet bedrijfsvoering? Historie? Ontwikkelingen? Vraagstukken / uitdagingen?

4 Basismodel bedrijfsvoering Utrecht Rotterdam Tilburg Den Haag

5 Basismodel bedrijfsvoering Utrecht Rotterdam Tilburg Den Haag

6 Basismodel bedrijfsvoering

7 Winst- en verliesoverzicht

8 Productspecificatiepagina Uren en kosten / unit Overige kosten Gemiddelde opbrengst

9 Activiteitenanalyse Processchema’s: activiteiten en hun relaties en actoren Diverse tools beschikbaar van heel basic tot zeer geavanceerd: Tekstverwerker en rekenblad Flowchart programma BPM one Proces Modeller Engage Lean Modeller Essentieel: processchema’s voor productgroepen of -clusters Uren / functie

10 Risicoanalyse Analyse om diepgang i.c. prioriteiten te bepalen (werk- of uitvoeringsniveau) Diverse tools beschikbaar: Algemene tools: Handhaven met effect Specifieke tools: CKB, Toezichtsprotocol, ….. Essentieel: eenduidige productstructuur op en tussen niveaus (in- en uitklapbaar) Uren / functie

11 Uitvoeringsprogramma

12 Monitoring

13 Urenverantwoording Tijdens bedrijfsvoeringsdag diverse meningen: Volledig tijdschrijven Periodieke meting

14 Managementkubus: basisgegevens Een standaard set gegevens vanuit verschillende invalshoeken kunnen bekijken en per invalshoek kunnen in- en uitklappen Gegevens bedrijfsvoeringsmodel: Aantallen producten Aantallen bijdragen units Inkomsten Grondslagen inkomsten (bouwsom, m3, …) Overige kosten

15 Managementkubus: invalshoeken Basisgegevens Productstructuur Productstatus (ingediend, verleend, …) Type klant Geografisch gebied Organisatorisch gebied …Periode Totalen & gemiddelden

16 Het vervolg Tilburg is bezig met het project Model 2.0 te synchroniseren met het basismodel Den Haag heeft de synchronisatie op korte termijn op de agenda staan Bedrijfsvoeringsdag krijgt een vervolg op basis van resultaten Tilburg en Den Haag en uitwerking basismodel in vorm van een notitie Met andere woorden, wordt vervolgd!


Download ppt "Verbetering bedrijfsvoering Resultaten kwalitatieve benchmark bedrijfsvoering."

Verwante presentaties


Ads door Google