De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Digitalenklas Symposium ICT en Talen Sake Jager Faculteit Letteren UU 24 april 2002.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Digitalenklas Symposium ICT en Talen Sake Jager Faculteit Letteren UU 24 april 2002."— Transcript van de presentatie:

1 Digitalenklas Symposium ICT en Talen Sake Jager Faculteit Letteren UU 24 april 2002

2 Achtergrond SURF Educatief Project Looptijd: oktober 2001-oktober 2003 Partners: Universiteit Utrecht, penvoerder – Spaans Nieuwenhuijsen, Schouten, Jager Universiteit Leiden - Arabisch Katholieke Universiteit Brabant – NT2 Rijksuniversiteit Groningen - Engels Aebly BV, ‘s Hertogenbosch – softwareontwikkeling Budget: € 593.726 (fl. 1.308.400), waarvan € 285.201 (fl. 628.500) matching Website: http://www.let.uu.nl/digitalenklashttp://www.let.uu.nl/digitalenklas

3 Doelstellingen Universitair taalvaardigheidsonderwijs vernieuwen door gerichte inzet ICT Herontwerp TVO DLO, Applicatie voor luisteren en uitspraak (Ellips), klassikaal onderwijs (incl. talenpractica) Ontwikkeling programma Ellips Specifiek voor luisteren en uitspraak Webgebaseerd Importmogelijkheid Hologram Materiaalontwikkeling DLO (jaar 1) Ellips (jaar 2) Kennisdisseminatie Uitwisseling van informatie Gezamenlijke programmatuurontwikkeling Gemeenschappelijke inhoudsontwikkeling en ontsluiting materiaal Oprichting van Consortium

4 Resultaten Herontwerp onderwijs gereed Ontwerp Ellips afgerond Aansluiting bij Europees referentiekader (CEF) bereikt Nieuwe partners geïdentificeerd

5 Herontwerp onderwijs Student-activerend: Alle activiteiten die de student zelfstandig kan verrichten worden als zodanig geprogrammeerd DLO: Alle TVO-onderdelen, met name voor open taken, groepswerk Ellips: Luisteren en uitspraak, gesloten taken, oefenen met functies en structuren, directe feedback Face-to-face: spreekopdrachten en communicatie, soms in talenpracticum

6 Ellips Luisteren en uitspraak via het web Verschillende multimediale oefentypen Adaptiviteit (als in Hologram) Oefeningen geclassificeerd op basis van CEF Complementair aan DLO’s Beschikbaar op één centrale server voor alle instellingen, geplaatst bij CIM Metadata op basis van IMS

7 Voorbeeld 1

8 Voorbeeld 2

9 Voorbeeld 3

10 Common European Framework Samenwerking met Gent / ELC Gebruik van CEF descriptoren in Ellips Metadata voor Activities, Competences, Topics voor iedere oefening en inhoudspagina Taalonafhankelijk Basis voor wederzijds gebruik materiaal Mate waarin onderwijs is opgezet conform CEF varieert

11 Voorbeeld CEF taxonomieën Globaal overzicht Details: Activities General competences; communicative competences General competencescommunicative competences Topics

12 Consortiumpartners TC Gent Naast CEF descriptoren, inbreng door ‘web recorder’ Andere Hoger Onderwijsinstellingen DLG: onderzoek samenwerking rondom Ellips

13 Halen en brengen (SURF jargon) Brengen: Voorbeeldgebruik DLO vier talen Oefenprogramma voor luisteren en uitspraak CEF Metadata Oefenmateriaal vier talen Samenwerking via een consortium Halen: ICT-toepassingen voor overige vaardigheden Onderwijskundige verdieping Inhoudelijke en organisatorische samenwerking


Download ppt "Digitalenklas Symposium ICT en Talen Sake Jager Faculteit Letteren UU 24 april 2002."

Verwante presentaties


Ads door Google