De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

2de collegagroep Roze korrels voor zorg! Wanneer je oordeelt over een ander, zeg je ook iets over jezelf. 01/12/2011.

Verwante presentaties


Presentatie over: "2de collegagroep Roze korrels voor zorg! Wanneer je oordeelt over een ander, zeg je ook iets over jezelf. 01/12/2011."— Transcript van de presentatie:

1 2de collegagroep Roze korrels voor zorg! Wanneer je oordeelt over een ander, zeg je ook iets over jezelf. 01/12/2011

2 Planning  Thema vanuit de groep: -de taalproef -schoolrijpheid -de inrichting van een orthotheek  Input -equ*coachen -handelingsgerichte opbrengsten

3 Handelen!  Feedback op de input van de vorige collegagroep. - Het nascholingsaanbod rond ASS. - Registratie van welbevinden. -Resultaat van de coachingsgesprekken -….

4 INLICHTINGENFICHE BIJ DE OVERGANG NAAR EEN ANDERE SCHOOL Een netoverschrijdende BASO-fiche.

5 Schoolrijpheid! 15/2/11  Het begrip schoolrijpheid.  Waarom gebruikt je dit?  Hoe stellen we dit vast?  Welke materialen zijn er voorhanden?  Voor- en nadelen?  Schoolrijpheid en HGW-proof?  Welke vinger heeft het iCLB in de pap? Uitnodigen van IClb medewerker en BF  Linken artikels?  Google.docs verzamelen info?

6 Doel:  Leidraad om obj gegevens nr ouders communiceren  Iclb en BF afstemmen  Duidelijkheid ivm aspecten schoolrijpheid ( netoverschrijdend?)  Eenduidige visie schoolrijpheid top- down  Overzicht van verschillende materialen

7  Is niet enkel de verantwoordelijkheid van K3- gedeelde verant-> evolutie van lln ( lln volgsysteem prof-> juiste conclusie)  Wat met school onrijpe kdn, wanneer beslis je wat ivm overzitten,  Correct geinformeerd worden om schoolloopbaan van lln niet hypotheceren

8 De taalproef! info van Veerle De Brandt  Kleuters niet screenen als ouders akkoord zijn om K3 over te zitten  !! Voor verificateur akkoord  !! Maar taalproefcel wil het wél  !! iCLB wil enkel advies schrijven op basis van objectieve gegevens scholen met veel instroom krijgen van iCLB een taalproef om bij inschrijven af te nemen. ??? En schoolrijpheidsverhaal???

9 De orthotheek op school! kadering door de collega’s Fenix! Groepswerk:  Welke indeling/structuur hebben orthotheken in jullie school?  Hoe houden we onze orthotheek levend, hoe zorgen we ervoor dat de collega’s daar echt gebruik van maken?  Hoe bepaal je welke nieuwe werken aangekocht worden?  Waar vind je een duidelijk en volledig overzicht van het beschikbare materiaal?  Wat maakt dat de orthotheek gebruikt wordt?

10 Handelingsgerichte opbrengsten!

11 Handelingsgerichte opbrengsten Een voorbeeld! Welke opgesomde handelingsgerichte opbrengsten werden vernoemd? Reflecteer over de HGW opbrengsten in jouw setting. Zijn de teamleden zich bewust van het afgelegde traject? Waar liggen voor jouw uitdagingen en groeikansen?

12 Deelmomentje! -Studiedag thuistaal -Studiedag de preventiepiramide 11/1 -Radio 1: leerstoornissen? -Radio 1: lettertype voor dyslexie -Uitnodiging overleg TELRAAM de Kleurdoos 12 januari om 9U -Evaluatie- en zorgmodule worden door de ontwerper toegelicht.

13 27 ste Onderwijscafé ivm Zorgbeleid -terugblik vanuit de groep -10 stellingen10 stellingen

14 Volgend overleg:  17 januari => Kies Raak!  15 februari =>schoolrijpheid  HGW + : 6 maart Oudergesprekken


Download ppt "2de collegagroep Roze korrels voor zorg! Wanneer je oordeelt over een ander, zeg je ook iets over jezelf. 01/12/2011."

Verwante presentaties


Ads door Google