De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Sixpack GGD Amsterdam Yvonne Helsloot, Wilco Schilthuis, Johan Oste Bilthoven, 04 september `12 [passende afbeelding] Sixpack.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Sixpack GGD Amsterdam Yvonne Helsloot, Wilco Schilthuis, Johan Oste Bilthoven, 04 september `12 [passende afbeelding] Sixpack."— Transcript van de presentatie:

1 Sixpack GGD Amsterdam Yvonne Helsloot, Wilco Schilthuis, Johan Oste Bilthoven, 04 september `12 [passende afbeelding] Sixpack

2 ‘Ik drink verantwoord zes glazen op een avond’ Wat is de frictie van de klant? Situatie: Ik ben zelfstandig en onafhankelijk en vind dat ik mijn eigen grenzen ken. En ik kan goed met alcohol omgaan. Behoefte: Ik wil gewoon mezelf zijn en doe niets omdat anderen dat vinden. Ik vind bier lekker en het maakt me lekker los. Frictie: Maar ik ben zestien jaar en drink zes glazen bier op een avond. En ik zie daar geen probleem in.

3 Titel: dit is ons nieuwe concept Voor wie? Doelgroep (jongeren 16-18jr): leerlingen van VMBO vierde leerjaar en/of MBO eerste leerjaar. In deze groep zien we meer risicogedrag. -Serie Youtube filmpjes jongeren -E-learning ouders -Implementatie via onderwijs -Aanvullend schoolbeleid Hoe vermindert dit het alcoholgebruik? - Jongeren worden zich meer bewust van de risico’s - Imago van drinken en niet drinken - Regels van ouders en school Wat maakt dit concept zo vernieuwend? - het beïnvloeden van de attitude van jongeren in combinatie met het stellen van regels voor ouders gebeurd voor deze doelgroep nog niet. - Gebruik van nieuwe media ook voor de ouders. - Implementatie van nieuwe media via het onderwijs is nieuw Nieuw voor: Nederland GB / PG onze GGD Product Nieuw vernieuwd bestaand Doelgroep bestaand nieuw x Wat houdt het nieuwe concept in?

4 Lachuh!!!! - Spannend en humoristisch - Zelfvertrouwen voor de ouders - Eventueel beloningsmechanismen. - School: geen lestijd - 24 miljoen andere ‘interessante’ filmpjes - vrije tijd van ouders - positieve imago van alcohol Onze positie: kick of via het onderwijs om zo jongeren te bereiken. Als GGD rol in de ontwikkeling en implementatie van deze aanpak. Alternatief 1: logo Alternatief 2: logoAlternatief 3: logo nee ja Waarom kiest de klant er voor? Wie of wat zijn concurrenten en wat is onze positionering en rol? ja

5 Kost een paar centen, maar… Maakbaarheid Ontwikkeling: - zoeken financiën, - focusgroepen jongeren - concept ontwikkeling - pretesten, etc. - Financiering en verdere idee-ontwikkeling - Betrokken partners: onderwijsinstellingen, creatief bureau, jongeren, en financiers (ZonMW, MinVWS), Trimbos-instituut, GGD NL, RIVM - In de markt zetten via de scholen (als medium Youtube en andere social media). -GGD werft de scholen en scholen berichten de ouders. Voorwaarden voor ontwikkeling: - voldoende commitment van de partners (zie boven) - voldoende budget - creatieve geesten Hoe ziet het productontwikkelingsproces er uit?

6 Titel: Kosten en criteria Innovatief jaar Gunstige kosten en baten verhouding ?? Past bij de rol van de GGD Betrokkenheid doelgroep 8 afleveringen ,- e-learning module ouders ,- salariskosten ontwikkeling40.000,- implementatiekosten gespreid Totaal ,- verminderd alcoholgebruik en minder daaraan gerelateerde problemen (ziektelast, loopbaanontwikkeling, etc.) Cijfers per jaar na drie jaar Wat kost het en wat levert het op? Voldoet het aan criteria?


Download ppt "Sixpack GGD Amsterdam Yvonne Helsloot, Wilco Schilthuis, Johan Oste Bilthoven, 04 september `12 [passende afbeelding] Sixpack."

Verwante presentaties


Ads door Google