De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De essentie van administratieve organisatie 1 van 6 Hoofdstuk 11 Overige dienstverlenende bedrijven.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De essentie van administratieve organisatie 1 van 6 Hoofdstuk 11 Overige dienstverlenende bedrijven."— Transcript van de presentatie:

1 De essentie van administratieve organisatie 1 van 6 Hoofdstuk 11 Overige dienstverlenende bedrijven

2 De essentie van administratieve organisatie 2 van 6 Overige dienstverlening Overige dienstverlening kenmerkt zich door: –het beschikbaar stellen van arbeidskracht; –facturering op basis van het gewerkte aantal uren.

3 De essentie van administratieve organisatie 3 van 6 Overige dienstverlening Twee typen contractafspraken: 1.facturering op basis van inspanning (inspanningsverplichting); 2.facturering op basis van resultaat (resultaatverplichting).

4 De essentie van administratieve organisatie 4 van 6 Inspanningsverplichting Facturering op basis van het aantal uren. Dit kan voorcalculatorisch worden bepaald: aanneemopdrachten. Er is sprake van een offerteprocedure. Het financieel risico ligt bij de ondernemer.

5 De essentie van administratieve organisatie 5 van 6 Inspanningsverplichting Het aantal te factureren uren kan achteraf worden bepaald: regieopdrachten. Er wordt alleen een uurtarief overeen- gekomen. Het financieel risico ligt bij de opdracht- gever.

6 De essentie van administratieve organisatie 6 van 6 Resultaatverplichting In geval van een resultaatverplichting is er geen directe relatie tussen het aantal bestede uren en de opbrengst. Deze is afhankelijk van het behaalde resultaat. Voorbeeld: een makelaar in onroerend goed. Deze ontvangt provisie over de waarde van een verkocht pand.


Download ppt "De essentie van administratieve organisatie 1 van 6 Hoofdstuk 11 Overige dienstverlenende bedrijven."

Verwante presentaties


Ads door Google