De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Acquisitie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Acquisitie."— Transcript van de presentatie:

1 Acquisitie

2 Telefonische aquisitie
Fasen: voorbereiding achterhalen juiste contactpersoon openingszin de kern van het telefoongesprek het maken van een afspraak afronding nazorg

3 Aquisitiegesprek Bezoek aan prospect: voorbereiding introductie
doel van het gesprek analyse aanbod afsluiting nazorg

4 Offerte Een offerte is een schriftelijke aanbieding om goederen of diensten te leveren tegen een bepaalde prijs en tegen bepaalde voorwaarden. Aandachtspunt: De offerte wordt verstuurd met een begeleidende brief en moet voldoen aan een aantal wettelijke regels.

5 Offerte Opbouw van de offerte: voorblad inhoudsopgave inleiding
kern: actuele klantsituatie, klantvraag, aanbod condities afsluiting bijlage(n)

6 Evaluatie Waarom evalueren? Het is een leermoment.
Het biedt een extra contactmoment met de prospect. Het biedt een herkansing als de eerste partij er niet uitkomt.

7 Ontwikkeling inkoopdiscipline
De rol van inkoop neemt toe door: kostenbesparing met een hoger service-level en een risicobeperking voor het bedrijf.

8 Aanbesteding Een aanbesteding is een openbare aanvraag van een bedrijf om een offerte uit te brengen voor een product of dienst.

9 Aanbesteding Overheden moeten Europees aanbesteden,
en wel op basis van: objectiviteit: elk bedrijf moet op de hoogte kunnen zijn van de te vergeven opdrachten transparantie: de procedures en regels moeten vooraf duidelijk zijn non-discriminatie: er moeten objectieve selectiecriteria worden toegepast die van tevoren bekend zijn


Download ppt "Acquisitie."

Verwante presentaties


Ads door Google