De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Het Rekennet Een project van het Freudenthal Instituut met als doel het ondersteunen van leraren basisonderwijs bij rekenen-wiskunde Sociale Netwerk Rekenweb.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Het Rekennet Een project van het Freudenthal Instituut met als doel het ondersteunen van leraren basisonderwijs bij rekenen-wiskunde Sociale Netwerk Rekenweb."— Transcript van de presentatie:

1 Het Rekennet Een project van het Freudenthal Instituut met als doel het ondersteunen van leraren basisonderwijs bij rekenen-wiskunde Sociale Netwerk Rekenweb (Website)

2 Waarom een RekenNet project? Om communicatie tussen leerkrachten te bevorderen Om communicatie tussen leerkrachten en vakdidactici te bevorderen Leerkrachten leren van elkaar: horizontale professionalizering Vakdidactici krijgen een beter beeld van wat zich in de dagelijkse lespraktijk afspeelt Om een praktijk gerichte website te ontwikkelen

3 Netwerk activiteiten -bijeenkomsten -Nationale Rekendagen -Rekenmarkt

4 De Rekenmarkt Een goed voorbeeld van horizontale professionalizering Laat zien hoe het netwerk en het rekenweb geintegreerd zijn

5 Digitale Rekenmarkt Didactische spinn-off van de Rekenmarkt wordt verspreid via het Rekenweb

6 Van idee op de Rekenmarkt Naar suggestie op de website

7 Het Rekenweb:

8 Laatste Nieuws Met actualiteiten over reken-wiskundeonderwijs in de media

9 Ouders Pas opgestart, maar nog niet helder hoe verder in te vullen

10 Reken maar! ; voor leerlingen

11 Leraren Met oa achtergrondinformatie en lesideeën

12 Probleem van de maand Tenminste iedere maand is er iets nieuws op het Rekenweb te vinden Herkenbaar Heldere opdracht en gemakkelijk uitvoerbaar

13 Hoeveel chocolade eitjes in de pot? Oplossingen: Voorkant tellen Voorkant tellen en aantal rijen tellen Bodem schatten en vermenigvuldigen met aantal rijen Vergelijken met een andere pot Raden

14 Hallo allemaal Ik heb het antwoord op de prijsvraag denk ik gevonden. Het antwoord is volgens mij 126. Hoe kom ik daar aan? Ik meet de lengte van de pot dat is:23 cm maar 2 cm is leeg. dan meet ik hoe lang 1 paaseitje is dat is 2,5 cm dan meet ik hoe breed de pot is dan ga ik zoon rondje van paaseitjes maken en tel de eitjes dat zijn er 14 als dat gedaan is ga ik de lengte opvullen met eitjes dat zijn er 9 dan doe ik 9 keer 14 en dat is 126!!!!!!!!!! doei groetjes Irene van Eerden Buninkdijk 11a 7109 CG Winterswijk tel:

15 Rekenspelletjes Maakt gebruik van de dynamiek van de computer en biedt daarmee iets extra’s boven de werkbladen en lessuggesties Zijn motiverend voor leerlingen

16

17 -Samenvatting -Leerstofdomein -Groep -Thema -Soort toepassing -Wanneer het best te gebruiken -Organisatie

18

19

20 Communicatie Agenda Collega’s data base Prikbord

21 Agenda Met de meest belangrijke data van studiedagen, conferenties, ed.

22 Collega’s database Met adressen en ervaringen van collega’s

23 Om rekenproblemen te bediscussieren en ideeen uit te wisselen Prikbord

24

25

26

27


Download ppt "Het Rekennet Een project van het Freudenthal Instituut met als doel het ondersteunen van leraren basisonderwijs bij rekenen-wiskunde Sociale Netwerk Rekenweb."

Verwante presentaties


Ads door Google