De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Brand Design Inhoud 2 Identiteit - imago Brand Design model.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Brand Design Inhoud 2 Identiteit - imago Brand Design model."— Transcript van de presentatie:

1

2 Brand Design Inhoud 2

3 Identiteit - imago

4 Brand Design model

5 Merkinnerlijk De mentale merkidentiteit is: Het DNA van het merk Waar het merk voor staat Wat het merk te bieden heeft Het merk ‘verwoord’ in zes begrippen 5

6 Vastleggen van het merkinnerlijk 6 Merkvisie Merkmissie Merkwaarden Merkpersoonlijkheid Merkbelofte Merk-kernconcept Toekomstbeeld markt en merk Hoe de merkvisie te realiseren Wat maakt het merk waardevol Het merk als mens Wat belooft het merk Het merk in één woord (‘haakje consument’)

7 Merkuiterlijk De visuele merkidentiteit is: De beeldtaal van het merk Hoe het merk er uit ziet en zich gedraagt De vertaling in beelden van de mentale merkidentiteit Vertaald op basis van zeven begrippen 7

8 1.Zien 2.Voelen 3.Horen 4.Proeven 5.Ruiken 6.Taal 7.Iconen De 7 aspecten van het merkuiterlijk 8 de typerende zichtbare elementen de typerende tastbare elementen de typerende hoorbare elementen de typerende eetbare en drinkbare elementen de typerende geur-elementen de taal die het merk spreekt de typerende personen of characters

9 Merkgedrag 4 groepen van merkuitingen: A.Producten / diensten B.Externe communicatie C.Interne communicatie D.Onderneming 9

10 Brand Design als lijnfunctie 10

11 Brand Design als staffunctie 11

12 Brand Design als lijn- en staffunctie 12

13 Strategisch Brand Design management 13

14 Operationeel Brand Design management 14

15


Download ppt "Brand Design Inhoud 2 Identiteit - imago Brand Design model."

Verwante presentaties


Ads door Google