De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

 Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 21 De Fundamenten van Individueel Gedrag.

Verwante presentaties


Presentatie over: " Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 21 De Fundamenten van Individueel Gedrag."— Transcript van de presentatie:

1  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 21 De Fundamenten van Individueel Gedrag

2  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 22 Leerdoelen De heersende waarden van de huidige beroepsbevolking op te sommenDe heersende waarden van de huidige beroepsbevolking op te sommen Het verband tussen voldoening en productiviteit te beschrijvenHet verband tussen voldoening en productiviteit te beschrijven De theorie van cognitieve dissonantie uiteen te zettenDe theorie van cognitieve dissonantie uiteen te zetten Het verband tussen attitudes en verband samen te vattenHet verband tussen attitudes en verband samen te vatten

3  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 23 Leerdoelen Uit te leggen hoe twee mensen die hetzelfde zien, dat elk anders interpreterenUit te leggen hoe twee mensen die hetzelfde zien, dat elk anders interpreteren De attributietheorie uiteen te zettenDe attributietheorie uiteen te zetten Het leerproces te schetsenHet leerproces te schetsen

4  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 24 Soorten Waarden EindwaardenInstrumenteleWaarden

5  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 25 Dominante Waarden in de Huidige Beroepsbevolking FaseBetrad arbeidsmarkt Huidige leeftijdDominante arbeidswaarden 1. Protestant arbeidsethos 2. Existentieel 3. Pragmatisch 4. Generatie X s Onder 35 Hardwerkend, onservatief; loyaal aan de organisatie kwaliteit leven, nonconfor- mistisch, wil autonomie; loyaal aan eigen waarden succes, ambitieus, hardwerkend; loyaal aan carrière Flexibel, voldoening in werk; loyaal aan relaties

6  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 26 Waarden in Verschillende Culturen Machtsafstand Individualisme Kwantiteit / kwaliteit leven Onzekerheid vermijden Lange-/korte termijnoriëntatie

7  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 27 Arbeidssatisfactie DeterminantenvanarbeidssatisfactieArbeidssatisfactie en productiviteit

8  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 28 Invloed op de elementen elementen CognitieveDissonantieCognitieveDissonantie Mate van Persoonlijke invloed invloed Mate van Persoonlijke invloed invloed BeloningenBeloningen

9  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 29 Het verband tussen attitude en gedrag Sociale Druk Specifieke Attitudes en Gedrag TegenstrijdigeAttitudes

10  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 210 Factoren die de perceptie beïnvloeden Factoren die de perceptie beïnvloeden De Situatie De Waarnemer Het Doel

11  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 211 Attributie van de oorzaak Interpretatie Observatie Deattributie-theorie Extern Extern Extern Intern Intern Intern Kenmerkendheid Consensus Consistentie Hoog Laag Hoog LaagHoogLaag

12  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 212 Shortcuts bij de beoordeling Selectiviteit HaloEffect Stereotypen Verondersteldeovereenkomst

13  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 213 Leerprocessen OmgevingOmgeving Wet van het effect VormenVormen ImiterenImiteren OmgevingOmgeving

14  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 214 Belangrijke variabelen voor individueel gedrag Waarden Attitudes Persoonlijkheid Capaciteiten Motivatie Perceptie Leren Individueelgedrag


Download ppt " Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 21 De Fundamenten van Individueel Gedrag."

Verwante presentaties


Ads door Google