De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Informatieavond Oos Heim Vrijdag 8 maart 2013. Agenda Opening Samenstelling bestuur Traject tot nu toe Tekeningen nieuw Oos Heim Inzet vrijwilligers Vervangende.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Informatieavond Oos Heim Vrijdag 8 maart 2013. Agenda Opening Samenstelling bestuur Traject tot nu toe Tekeningen nieuw Oos Heim Inzet vrijwilligers Vervangende."— Transcript van de presentatie:

1 Informatieavond Oos Heim Vrijdag 8 maart 2013

2 Agenda Opening Samenstelling bestuur Traject tot nu toe Tekeningen nieuw Oos Heim Inzet vrijwilligers Vervangende ruimte Tijdsplanning Rondvraag

3 Samenstelling dagelijks bestuur Jos SimonsJo Jahea VoorzitterSecretaris Annemarie Vaessens Penningmeester a.i. Rinie SlijpenMarco Bastin Bestuurslid (Voorzitter EHBO)(Bestuurslid Nachdravers) Hub LooRoel Moonen ZaalbeheerderBestuurslid (Voorzitter Schutterij)(Voorzitter Harmonie)

4 Samenstelling algemeen bestuur Carnavalsvereniging de Rieste Jeugdcarnavalsvereniging de Rieste Zij-actief afdeling Margraten Schutterij St. Sebastianus EHBO vereniging Margraten Kerkbestuur Carnavalsvereniging de Nachdravers Jeugdcarnavalsvereniging de Nachdravers Seniorenvereniging Blijvende Levensvreugde Knapenkoor de Lentebloempjes Voetbalclub RKVVM Margratens Toneelgezelschap Koninklijk erkende Harmonie Concordia Margraten

5 Samenstelling bouwcommissie Vanaf november leden vanuit het dagelijks bestuur en 2 vrijwilligers voor ondersteuning en bouwkundig inzicht: Jos Simons (DB) Jo Jahea (DB) Hub Loo (DB) Roel Moonen (DB) Peter de Graaf (Architect) Roger Pleijers (Bouwkundig)

6 Agenda Opening Samenstelling bestuur Traject tot nu toe Tekeningen nieuw Oos Heim Inzet vrijwilligers Vervangende ruimte Tijdsplanning Rondvraag

7 Afgelopen jaar Vervangen ingang Oos Heim Nieuwe huurders: –Harmonie- Bloedprikdienst –Kerkkoor- Dansmarietjes Geluidsscheiding ruimtes Oos Heim Gesprekken over opbergruimtes verenigingen Wenseninventarisatie en uitgangspunten Eerste tekening Oos Heim

8 Voorzieningen Oos Heim Meest noodzakelijke aanpassingen –Riolering –Gehele sanitair –Dak –Nieuwe kozijnen –Nieuwe ramen (dubbel glas) –Isolatie gebouw (geluid en warmte) –Klimaatbeheersing grote zaal –Geluidsabsorptie kleine en grote zaal –Verlichting

9 Voorzieningen Oos Heim Meest gehoorde wensen (potentiële) huurders –Opbergruimtes –Aangeklede vergaderlocatie(s) –Groter podium –Betere garderobe + entree –Voorzieningen minder valide –Keuken –Mogelijkheid om met meerdere verenigingen gebruik te maken van Oos Heim

10 Voorzieningen Oos Heim Ongeveer alles in Oos Heim dient aangepast te worden Geld van stichting ontoereikend om Oos Heim nog jaren functioneel te houden Meest besproken scenario is voor een gedeelte nieuwbouw en voor een gedeelte renoveren/herinrichten

11 Agenda Opening Samenstelling bestuur Traject tot nu toe (aanvragen) Tekeningen nieuw Oos Heim Inzet vrijwilligers Vervangende ruimte Tijdsplanning Rondvraag

12 Boekingen en Bezettingsgraad Bezettingsgraad 18:00 – 22:00 : –Kleine en grote zaal is 61,25% in gebruik –Oos Heim in 90,0% van deze tijd in gebruik Grote zaal elke avond bezet MaandagDinsdagWoensdagDonderdagVrijdag TijdstipKleine ZaalGrote ZaalKleine ZaalGrote ZaalKleine ZaalGrote ZaalKleine ZaalGrote ZaalKleine ZaalGrote Zaal 14:00 Bloedprikken 14:30 Nicole's bodytraining 15:00 Harmonie 15:30 Zij-Actief 16:00 Volksdans 16:30 Dansmarietjes 17:00 EHBO/Kerkkoor 17:30 EHBO 18:00 Tai-Chi 18:30 Seniorenvereniging 19:00 Oos Heim 19:30 Divers 20:00 20:30 21:00 21:30 22:00

13 Boekingen en Bezettingsgraad Naast avonduren wordt Oos Heim nog voor minimaal 25 uur per week bezet MaandagDinsdagWoensdagDonderdagVrijdag TijdstipKleine ZaalGrote ZaalKleine ZaalGrote ZaalKleine ZaalGrote ZaalKleine ZaalGrote ZaalKleine ZaalGrote Zaal 8:30 Bloedprikken 9:00 Nicole's bodytraining 9:30 Harmonie 10:00 Zij-Actief 10:30 Volksdans 11:00 Dansmarietjes 11:30 EHBO/Kerkkoor 12:00 EHBO 12:30 Tai-Chi 13:00 Seniorenvereniging 13:30 Oos Heim 14:00 Divers 14:30 15:00 15:30 16:00 16:30 17:00 17:30 18:00 18:30 19:00 19:30 20:00 20:30 21:00 21:30 22:00

14 Boekingen en Bezettingsgraad Ter vergelijk de bezetting begin 2011 MaandagDinsdagWoensdagDonderdagVrijdag TijdstipKleine ZaalGrote ZaalKleine ZaalGrote ZaalKleine ZaalGrote ZaalKleine ZaalGrote ZaalKleine ZaalGrote Zaal 8:30 9:00 Nicole's bodytraining 9:30 Zij-Actief 10:00 Volksdans 10:30 EHBO 11:00 Tai-Chi 11:30 Seniorenvereniging 12:00 Oos Heim 12:30 Kienen 13:00 13:30 14:00 14:30 15:00 15:30 16:00 16:30 17:00 17:30 18:00 18:30 19:00 19:30 20:00 20:30 21:00 21:30 22:00

15 Boekingen en Bezettingsgraad Bezetting is verdubbeld ten opzichte van 2 jaar In het weekend zijn er repetities van Schutterij en soms Jeugdharmonie Meer dan 30 evenementen in het weekend door het jaar heen, zoals recepties, feestavonden, concerten, uitvoeringen toneel, carnavalszittingen, enz. Diverse algemene ledenvergaderingen diverse verenigingen

16 Niet te honoreren aanvragen Kerkkoor de dinsdagavonden die gereserveerd zijn voor EHBO trainingen Diverse evenementen woensdagavonden Zij-actief Vergaderruimte diverse verenigingen –Alleen nog maandag en woensdagavond Opbouwen voor evenementen Kortom nauwelijks plek voor aanvullende evenementen of nieuwe huurders

17 Benodigde opbergruimtes Op dit moment hebben wij vanuit de volgende verenigingen aanvragen ontvangen voor in totaal 150 m2: –Schutterij –Harmonie –Carnavalsvereniging de Rieste –Carnavalsvereniging de Nachdravers –Margraten Toneelgezelschap –EHBO –Seniorenvereniging Blijvende Levensvreugde –Materiaal en Magazijn Oos Heim

18 Agenda Opening Samenstelling bestuur Traject tot nu toe Tekeningen nieuw Oos Heim Inzet vrijwilligers Vervangende ruimte Tijdsplanning Rondvraag

19 Agenda Opening Traject tot nu toe Tekeningen nieuw Oos Heim Financieel overzicht Inzet verenigingen Vervangende ruimte Tijdsplanning Rondvraag

20 Agenda Opening Samenstelling bestuur Traject tot nu toe Tekeningen nieuw Oos Heim Inzet verenigingen Vervangende ruimte Tijdsplanning Rondvraag

21 Inzet verenigingen De nieuwbouw kan niet gerealiseerd worden door alleen het bestuur van Oos Heim Werkzaamheden die we zelf kunnen uitvoeren besparen ons kosten Het gevoel moet veel meer gaan ontstaan dat Oos Heim van ons allemaal is Als inzet ontbreekt, zal dit plan niet gaan lukken, waardoor zeer veel verenigingen in de problemen komen

22 Inzet vrijwilligers Onderdelen van Oos Heim zelf opleveren (1000 uur zelf): –Sanitair –Electro –Stucwerk –Timmerwerk –Schilderwerk –Installatiewerkzaamheden (Geluid, wanden plaatsen, etc.) Deze inzet zal op een juiste manier gecoördineerd moeten worden

23 Inzet verenigingen Fondsenwerven: –Aparte commissie voor opstarten –Sponsoring vanuit bedrijven. Wat kunnen we bedrijven hiervoor aanbieden en welke bedrijven kunnen we benaderen –Acties bedenken en opzetten. Uitvoering, afhankelijk van het idee, zal liggen bij alle verenigingen –Haalbaarheid van gedeeltelijke financiering vanuit inwoners en verenigingen

24 Sponsoring / Giften / Acties / Zelfwerkzaamheid: € Sponsoring van bedrijven en particulieren: –Zowel financieel als materieel Materialen vanuit verenigingen (ter overbrugging) Acties: –Vele voorbeelden bij grote uitgaven verenigingen, denk bijv. aan acties bij nieuwe kostuums voor Schutterij/Harmonie Zelfwerkzaamheid –Vrijwilligers doen werkzaamheden i.p.v. aannemer

25 Hergebruik materialen € Buitenmuur achterkant Stoelen en tafels Geluidsinstallatie CV ketel Koelcel Onderdelen van de bar Deel van de verlichting Deuren en kozijnen Er is ook een mogelijkheid tot evt. verkoop van onderdelen Etc.

26 Agenda Opening Traject tot nu toe Tekeningen nieuw Oos Heim Financieel overzicht Inzet verenigingen Vervangende ruimte Tijdsplanning Rondvraag

27 Inzet vrijwilligers Het plan voor het nieuwe Oos Heim gaat ruim boven de 1 miljoen gaan kosten Subsidie vanuit Gemeente en Provincie zal rond de € bedragen Rest moet komen uit: –Eigen inbreng Stichting –Andere subsidiebijdragen –Acties in het dorp –Sponsoring –Zelfwerkzaamheid vrijwilligers –Hergebruik materialen + materialen verenigingen –Gedeeltelijke financiering

28 Inzet vrijwilligers Dit plan kan niet gerealiseerd worden door alleen het bestuur van Oos Heim Werkzaamheden die we zelf kunnen uitvoeren besparen ons kosten Het gevoel moet veel meer gaan ontstaan dat Oos Heim van ons allemaal is Als inzet ontbreekt, zal dit plan niet gaan lukken, waardoor zeer veel verenigingen in de problemen komen

29 Inzet vrijwilligers Onderdelen van Oos Heim zelf opleveren (1000 uur zelf): –Sanitair –Electro –Stucwerk –Timmerwerk –Schilderwerk –Installatiewerkzaamheden (Geluid, wanden plaatsen, etc.) Deze inzet zal op een juiste manier gecoördineerd moeten worden

30 Inzet vrijwilligers Commissie Financiën: –Aparte commissie voor opstarten –Sponsoring vanuit bedrijven. Wat kunnen we bedrijven hiervoor aanbieden en welke bedrijven kunnen we benaderen –Acties bedenken en opzetten. Uitvoering, afhankelijk van het idee, zal liggen bij alle verenigingen –Haalbaarheid van gedeeltelijke financiering vanuit inwoners en verenigingen

31 Agenda Opening Traject tot nu toe Tekeningen nieuw Oos Heim Financieel overzicht Inzet verenigingen Vervangende ruimte Tijdsplanning Rondvraag

32 Vervangende ruimte Oos Heim zal niet beschikbaar zijn tijdens de sloop en een groot gedeelte van de nieuwbouw Basisschool gaat naar de nieuwe locatie begin 2014 De Gemeente heeft toegezegd dat wij gebruik kunnen maken van de huidige basisschool vanaf januari 2014 Hiermee proberen we zoveel als mogelijk gebruikers en verenigingen ruimtes ter beschikking te stellen

33 Vervangende ruimte Ruimtes die beschikbaar zijn: –Gymzaal –Aula –Klaslokalen –Vergaderruimte –Opbergruimtes –Kantoor Verenigingen en gebruikers kunnen een eigen klaslokaal krijgen als hier behoefte aan is, bijvoorbeeld als tijdelijke opslagruimte

34 Vervangende ruimte Parkeerplaatsen worden tijdelijke gerealiseerd op het schoolplein Na de opening van het nieuwe Oos Heim, wordt de basisschool gesloopt Een 40 parkeerplaatsen komen dan te liggen aan de kant van de begraafplaats Overdag voor de ambtenaren van de Gemeente ‘s Avonds te gebruiken voor bezoekers van Oos Heim Afname van het rommelige parkeren rondom Oos Heim

35 Agenda Opening Samenstelling bestuur Traject tot nu toe Tekeningen nieuw Oos Heim Inzet vrijwilligers Vervangende ruimte Tijdsplanning Rondvraag

36 Tijdsplanning tot aan verbouwing mrtaprmeijunjulaugsepoktnovdecjanfeb Prijsvorming Voorbereiding Bouw Verhuizing Activiteit Definitieve plannen Goedkeuring sloop en nieuwbouw Financiële commissie Bouwvergunning Budget Nog 363 dagen tot aan de geplande sloop

37 Tijdsplanning verbouwing mrtaprmeijunjulaugsepoktnovdecjanfebmrt Fin. Comm. Bouw Comm. Activiteit Afbouw Inrichting Ruwbouw Opening Carnaval Sloop

38 Agenda Opening Samenstelling bestuur Traject tot nu toe Tekeningen nieuw Oos Heim Inzet vrijwilligers Vervangende ruimte Tijdsplanning Rondvraag


Download ppt "Informatieavond Oos Heim Vrijdag 8 maart 2013. Agenda Opening Samenstelling bestuur Traject tot nu toe Tekeningen nieuw Oos Heim Inzet vrijwilligers Vervangende."

Verwante presentaties


Ads door Google