De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marketing: Veranderingen in Belang en Rol

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marketing: Veranderingen in Belang en Rol"— Transcript van de presentatie:

1 Marketing: Veranderingen in Belang en Rol
Evolutie of Revolutie?

2 Babylon in Marketing Concentrated Marketing Micromarketing
Consumer Oriented Marketing Differentiated Marketing Direct-Mail Marketing Direct Respons Television Marketing Innovative Marketing Societal Marketing Global Marketing Industrial Marketing Institutional Marketing Interactive Marketing Internal Marketing Mass Marketing Micromarketing Niche Marketing Relationship Marketing Target Marketing Telemarketing Undifferentiated Marketing Bankmarketing Cyber-marketing Seniormarketing Permission Marketing E-Marketing

3 Structuur Wat was Wat is Wat komt Besluit De “nieuwe” consument
De “nieuwe” visie op marketing Besluit

4 Er zullen slechts twee soorten ondernemingen
blijven bestaan de snelle en de dode

5 Wat was

6 Definitie Marketing is the selling of products that don’t come back to customers that do.

7 Definitie van een consument
Marketing is een samenraapsel van sluwe vossenstrekken, waaronder misleidende reclame en psychologische prijszetting om op legale manier centen uit de zakken van argeloze consumenten te schudden. Rik Duyck

8 De Vier Ps Marketing Mix Product Plaats Promotie Prijs

9 Marketing als een evenwaardige functie
Financieel Productie Marketing Human resources

10 Marketing wint aan belang
Financieel Human resources Marketing Productie

11 Wat is

12 Vertrekpunt - ingesteldheid
Functionele benadering = wat de marketeer doet om zijn resultaten te behalen Strategische benadering = de ingesteldheid van iedereen binnen de onderneming om klantgericht te werken

13 Stappen in het commercieel denken
Waar staan we nu?) Stap 1 Waar willen we staan? Stap 2 Hoe gaan we daar geraken? Stap 3 Welke manier is de beste? Stap 4 Hoe kunnen we controleren of we er zijn? Stap 5

14 Van Missie tot Gewenste Resultaten
Waarom we bestaan Kernwaarden Waar we in geloven Visie Wat we willen zijn Strategie Hoe we dat willen bereiken Balanced Scorecard Implementatie en Focus Strategische Initiatieven Wat we moeten doen Persoonlijke Doelstellingen Wat ik moet doen

15 De Vier Cs Marketing Mix Customer Solution Customer Cost Convenience
Communication Customer Cost

16 belangrijkste functie
Marketing als de belangrijkste functie Marketing Financieel resources Human Productie

17 De klant als de sturende factor Klant Human resources Financieel Productie Marketing

18 Wat komt De “Nieuwe” Consument

19 In the Age of Revolution,
the Future is not an Echo of the Past!

20 Evolutie in marketing denken
Traditioneel paradigma – massa marketing Transitioneel paradigma – doel marketing Nieuw paradigma – klanten marketing Opkomend paradigma – electronische marketing

21 Escaping the past and inventing the future – Hamel / Prahalad

22 Evolutie en Consumenten
Meer koopkracht Meer beschikbare goederen en diensten Veel informatie over ‘alles’ Gemakkelijker interactie, plaatsen en ontvangen van bestellingen Mogelijkheid tot vergelijken van gegevens over producten en diensten

23 Een “Nieuwe” visie op Marketing
Wat komt Een “Nieuwe” visie op Marketing

24 Het Doel is niet te speculeren wat ZOU kunnen gebeuren,
maar zich in te beelden wat je werkelijk KAN LATEN gebeuren!


Download ppt "Marketing: Veranderingen in Belang en Rol"

Verwante presentaties


Ads door Google