De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marketing 1 Marketing: Veranderingen in Belang en Rol Evolutie of Revolutie?

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marketing 1 Marketing: Veranderingen in Belang en Rol Evolutie of Revolutie?"— Transcript van de presentatie:

1 Marketing 1 Marketing: Veranderingen in Belang en Rol Evolutie of Revolutie?

2 Marketing 2 Babylon in Marketing Concentrated Marketing Consumer Oriented Marketing Differentiated Marketing Direct-Mail Marketing Direct Respons Television Marketing Innovative Marketing Societal Marketing Global Marketing Industrial Marketing Institutional Marketing Interactive Marketing Internal Marketing Mass Marketing Micromarketing Niche Marketing Relationship Marketing Target Marketing Telemarketing Undifferentiated Marketing Micromarketing Bankmarketing Cyber-marketing Seniormarketing Permission Marketing E-Marketing

3 Marketing 3 Structuur Wat was Wat is Wat komt De “nieuwe” consument De “nieuwe” visie op marketing Besluit

4 Marketing 4 Er zullen slechts twee soorten ondernemingen blijven bestaan de snelle en de dode

5 Marketing 5 Wat was

6 Marketing 6 Definitie Marketing is the selling of products that don’t come back to customers that do.

7 Marketing 7 Definitie van een consument Marketing is een samenraapsel van sluwe vossenstrekken, waaronder misleidende reclame en psychologische prijszetting om op legale manier centen uit de zakken van argeloze consumenten te schudden. »Rik Duyck

8 Marketing 8 De Vier Ps Marketing Mix Product Prijs Promotie Plaats

9 Marketing 9 Marketing als een evenwaardige functie Financieel Productie Marketing Human resources

10 Marketing 10 Marketing wint aan belang Financieel Human resources Marketing Productie

11 Marketing 11 Wat is

12 Marketing 12 Vertrekpunt - ingesteldheid Functionele benadering = wat de marketeer doet om zijn resultaten te behalen Strategische benadering = de ingesteldheid van iedereen binnen de onderneming om klantgericht te werken

13 Marketing 13 Stap 1 Waar staan we nu?) Stap 2 Waar willen we staan? Stap 3 Hoe gaan we daar geraken? Stap 4 Welke manier is de beste? Stap 5 Hoe kunnen we controleren of we er zijn? Stappen in het commercieel denken

14 Marketing 14 Van Missie tot Gewenste Resultaten Missie Waarom we bestaan Kernwaarden Waar we in geloven Visie Wat we willen zijn Strategie Hoe we dat willen bereiken Balanced Scorecard Implementatie en Focus Strategische Initiatieven Wat we moeten doen Persoonlijke Doelstellingen Wat ik moet doen

15 Marketing 15 De Vier Cs Marketing Mix Customer Solution Customer Cost Communication Convenience

16 Marketing 16 Marketing als de belangrijkste functie Marketing Financieel Human resources Productie

17 Marketing 17 De klant als de sturende factor Klant Human resources Financieel Productie Marketing

18 18 Wat komt De “Nieuwe” Consument

19 Marketing 19 In the Age of Revolution, the Future is not an Echo of the Past!

20 Marketing 20 Evolutie in marketing denken 1. Traditioneel paradigma – massa marketing 2. Transitioneel paradigma – doel marketing 3. Nieuw paradigma – klanten marketing 4. Opkomend paradigma – electronische marketing

21 Marketing 21 Escaping the past and inventing the future – Hamel / Prahalad

22 Marketing 22 Evolutie en Consumenten Meer koopkracht Meer beschikbare goederen en diensten Veel informatie over ‘alles’ Gemakkelijker interactie, plaatsen en ontvangen van bestellingen Mogelijkheid tot vergelijken van gegevens over producten en diensten

23 Marketing 23 Wat komt Een “Nieuwe” visie op Marketing

24 Marketing 24 Het Doel is niet te speculeren wat ZOU kunnen gebeuren, maar zich in te beelden wat je werkelijk KAN LATEN gebeuren!


Download ppt "Marketing 1 Marketing: Veranderingen in Belang en Rol Evolutie of Revolutie?"

Verwante presentaties


Ads door Google