De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Internationale marketing

Verwante presentaties


Presentatie over: "Internationale marketing"— Transcript van de presentatie:

1 Internationale marketing
Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder Internationale marketing

2 Figuur 10.1 De drie niveaus van een product
Internationale marketing

3 Internationale marketing
Figuur 10.2 Een schaalverdeling van de overheersing van de verschillende elementen Internationale marketing

4 Tabel 10.1 Drie categorieën diensten
Internationale marketing

5 Figuur 10.3 De product/communicatiemix
Internationale marketing

6 Figuur 10.4 Merkbeslissingen
Internationale marketing

7 Tabel 10.2 Voor- en nadelen van de verschillende merkopties (deel 1)
Internationale marketing

8 Tabel 10.2 Voor- en nadelen van de verschillende merkopties (deel 2)
Internationale marketing

9 Figuur 10.5 De drie merkopties
Internationale marketing

10 Figuur 10.6 Illustratie van cobranding en ingrediëntbranding
Internationale marketing

11 Tabel 10.3 Merken van zes multinationals in 67 landen
Internationale marketing

12 Figuur 10.7 Productinnovatie via internet
Internationale marketing

13 Internationale marketing
Figuur 10.8 Verschillende strategische houdingen ten opzichte van het milieu Internationale marketing

14 Figuur 10.9 Raamwerk voor internationale prijsstelling (deel 1)
Internationale marketing

15 Figuur 10.9 Raamwerk voor internationale prijsstelling (deel 2)
Internationale marketing

16 Tabel 10.4 Prijsescalatie (een voorbeeld)
Internationale marketing

17 Figuur 10.10 Prijsstrategieën voor nieuwe producten
Internationale marketing

18 Internationale marketing
Tabel 10.5 Toename of afname (%) in de hoeveelheid verkochte producten nodig om de totale winstcontributie te handhaven Internationale marketing

19 Internationale marketing
Figuur Structurele factoren van gestandaardiseerde versus gedifferentieerde prijsstelling op Europese markten voor consumentengoederen Internationale marketing

20 Internationale marketing
Figuur Een classificering van internationale prijsstellingpraktijken Internationale marketing

21 Tabel 10.6 Mondiale prijscontracten: voor- en nadelen
Internationale marketing

22 Figuur 10.13 De ontwikkeling van prijzen in Europa
Internationale marketing

23 Internationale marketing
Tabel 10.7 Belastingeffect op hoge versus lage verrekenprijs op de netto-inkomsten (€) Internationale marketing

24 Figuur 10.14 Afhandelingsproces LC
Internationale marketing

25 Tabel 10.8 Een compleet overzicht van alle dertien Incoterms
Internationale marketing

26 Internationale marketing
Figuur Incoterms Internationale marketing


Download ppt "Internationale marketing"

Verwante presentaties


Ads door Google