De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Internationale marketing Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Internationale marketing Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder."— Transcript van de presentatie:

1 Internationale marketing Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder

2 Internationale marketing Figuur 10.1 De drie niveaus van een product

3 Internationale marketing Figuur 10.2 Een schaalverdeling van de overheersing van de verschillende elementen

4 Internationale marketing Tabel 10.1 Drie categorieën diensten

5 Internationale marketing Figuur 10.3 De product/communicatiemix

6 Internationale marketing Figuur 10.4 Merkbeslissingen

7 Internationale marketing Tabel 10.2 Voor- en nadelen van de verschillende merkopties (deel 1)

8 Internationale marketing Tabel 10.2 Voor- en nadelen van de verschillende merkopties (deel 2)

9 Internationale marketing Figuur 10.5 De drie merkopties

10 Internationale marketing Figuur 10.6 Illustratie van cobranding en ingrediëntbranding

11 Internationale marketing Tabel 10.3 Merken van zes multinationals in 67 landen

12 Internationale marketing Figuur 10.7 Productinnovatie via internet

13 Internationale marketing Figuur 10.8 Verschillende strategische houdingen ten opzichte van het milieu

14 Internationale marketing Figuur 10.9 Raamwerk voor internationale prijsstelling (deel 1)

15 Internationale marketing Figuur 10.9 Raamwerk voor internationale prijsstelling (deel 2)

16 Internationale marketing Tabel 10.4 Prijsescalatie (een voorbeeld)

17 Internationale marketing Figuur Prijsstrategieën voor nieuwe producten

18 Internationale marketing Tabel 10.5 Toename of afname (%) in de hoeveelheid verkochte producten nodig om de totale winstcontributie te handhaven

19 Internationale marketing Figuur Structurele factoren van gestandaardiseerde versus gedifferentieerde prijsstelling op Europese markten voor consumentengoederen

20 Internationale marketing Figuur Een classificering van internationale prijsstellingpraktijken

21 Internationale marketing Tabel 10.6 Mondiale prijscontracten: voor- en nadelen

22 Internationale marketing Figuur De ontwikkeling van prijzen in Europa

23 Internationale marketing Tabel 10.7 Belastingeffect op hoge versus lage verrekenprijs op de netto-inkomsten (€)

24 Internationale marketing Figuur Afhandelingsproces LC

25 Internationale marketing Tabel 10.8 Een compleet overzicht van alle dertien Incoterms

26 Internationale marketing Figuur Incoterms


Download ppt "Internationale marketing Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder."

Verwante presentaties


Ads door Google