De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Afsluiting van de 28 e Panama-conferentie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Afsluiting van de 28 e Panama-conferentie."— Transcript van de presentatie:

1 Afsluiting van de 28 e Panama-conferentie

2

3

4

5

6 Uitspraak 1 Alleen maar rekenen uit een boek biedt kinderen onvoldoende bagage voor rekenen in het dagelijks leven en voor hun toekomstig beroep.

7

8 Uitspraak 1 Alleen maar rekenen uit een boek biedt kinderen onvoldoende bagage voor rekenen in het dagelijks leven en voor hun toekomstig beroep. Mieke van Groenestijn

9 Uitspraak 2 Basisonderwijs is meer dan taal en rekenen. Met die stelling ben ik het van harte eens. Kinderen moeten een brede basis krijgen. Die basis kunnen we maar één keer goed leggen.

10 Uitspraak 2 Basisonderwijs is meer dan taal en rekenen. Met die stelling ben ik het van harte eens. Kinderen moeten een brede basis krijgen. Die basis kunnen we maar één keer goed leggen. Staatsecretaris Van Bijsterveldt

11 Uitspraak 3 Zwemles is vooral een zaak van ouders. De hoofdtaken van het primair onderwijs zijn rekenen en taal. Bij alles wat daar bovenop komt, moet je je afvragen of het op een school thuishoort.

12 Uitspraak 3 Zwemles is vooral een zaak van ouders. De hoofdtaken van het primair onderwijs zijn rekenen en taal. Bij alles wat daar bovenop komt, moet je je afvragen of het op een school thuishoort. Marc Mathies, AVS

13 Uitspraak 4 De maatschappelijke discussie gaat feitelijk over doelstellingen. De notie van gecijferdheid maakt het mogelijk de kern van de discussie aan te duiden: richten we het onderwijs op het verwerven van gecijferdheid of op (traditionele) rekenvaardigheid?

14 Uitspraak 4 De maatschappelijke discussie gaat feitelijk over doelstellingen. De notie van gecijferdheid maakt het mogelijk de kern van de discussie aan te duiden: richten we het onderwijs op het verwerven van gecijferdheid of op (traditionele) rekenvaardigheid? Ronald Keijzer

15 Uitspraak 5 Deze rekenmethode vind ik zó mooi… het is net de Ikea-gids

16 Uitspraak 5 Deze rekenmethode vind ik zó mooi… het is net de Ikea-gids Een anonieme basisschoolleerkracht

17 Uitspraak 6 Het lijkt me verschrikkelijk moeilijk om leerlingen te leren rekenen – ongeacht de methode die je gebruikt. Diep respect voor de leraren die dit lukt.

18 Uitspraak 6 Het lijkt me verschrikkelijk moeilijk om leerlingen te leren rekenen – ongeacht de methode die je gebruikt. Diep respect voor de leraren die dit lukt. Wiskundemeisje Ionica Smeets

19 Uitspraak 7 De staartdeling, dat icoon, is ook niet van God gegeven.

20

21 Uitspraak 7 De staartdeling, dat icoon, is ook niet van God gegeven. Jan Karel Lenstra

22 Uitspraak 8 Ons rekenen is door en door ziek: het laboreert aan een aantal kwaaltjes en één grote kwaal: mechanisme, machinalisme, gedachte- loosheid.

23 Uitspraak 8 Ons rekenen is door en door ziek: het laboreert aan een aantal kwaaltjes en één grote kwaal: mechanisme, machinalisme, gedachte- loosheid. Een anonieme onderwijsinspecteur.

24 Uitspraak 9 De ideeën over realistisch reken- wiskundeonderwijs zijn in de loop der tijd, zowel van binnenuit als van buitenaf, voortdurend bijgesteld en dat moet zo blijven, willen we het rekenen van Nederland op peil houden.

25 Uitspraak 9 De ideeën over realistisch reken- wiskundeonderwijs zijn in de loop der tijd, zowel van binnenuit als van buitenaf, voortdurend bijgesteld en dat moet zo blijven, willen we het rekenen van Nederland op peil houden. Marja van den Heuvel- Panhuizen

26 Uitspraak 10 Rekenen is ook emotie.

27

28 Uitspraak 10 Rekenen is ook emotie.

29 Uitspraak 10 Rekenen is ook emotie. Marjolein Kool

30 Uitspraak 11 Echt, vanaf nu wordt wiskunde sexy.

31 Uitspraak 11 Echt, vanaf nu wordt wiskunde sexy. Marc Habbema, ontwikkelaar wiskundesoftware

32

33 De uitslag

34

35

36

37

38

39

40 Tot ziens op de 29 e Panama-conferentie in 2011


Download ppt "Afsluiting van de 28 e Panama-conferentie."

Verwante presentaties


Ads door Google