De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

WE FEED THE WORLD ACTIVERENDE DIDACTIEK EN FILM 10.12.2010WE FEED THE WORLD2.

Verwante presentaties


Presentatie over: "WE FEED THE WORLD ACTIVERENDE DIDACTIEK EN FILM 10.12.2010WE FEED THE WORLD2."— Transcript van de presentatie:

1

2 WE FEED THE WORLD ACTIVERENDE DIDACTIEK EN FILM 10.12.2010WE FEED THE WORLD2

3 WORKSHOP MOVIES THAT MATTER Movies that Matter We Feed the World – Fragment – Didactiek Afsluiting en vragen 10.12.2010WE FEED THE WORLD3

4 MOVIES THAT MATTER Initiatief van Amnesty International Mensenrechten Activiteiten Movies that Matter Festival (+ Young Amnesty Film Days) Landelijk film en debatprogramma Educatie 10.12.2010WE FEED THE WORLD4

5 MOVIES THAT MATTER EDUCATIE Filmvertoningen op scholen Schoolfilmfestivals 10.12.2010WE FEED THE WORLD5 ADVIES FILM LESMATERIAAL VERDIEPING GRATIS!

6 LESMATERIAAL Inhoud van de film Filmeducatie Mensenrechten Kennis Vaardigheden Attitude

7 ZOEKMACHINE 10.12.2010WE FEED THE WORLD7 www.moviesthatmatter.nl/mtm/site/educatiefilm.vm

8 10.12.2010WE FEED THE WORLD8 Industriële vs kleinschalige landbouw Mondialisering voedselproductie Wetgeving Europese Unie Ontbossing Armoede Regionale diversiteit Producenten, Consumenten, gemeenschap

9 CURRICULUM VMBO Domein C: Bronnen van energie Gebieden: Nigeria, Rusland en Brazilië Casus 2: Grondstof voor voedsel of energie 10.12.2010WE FEED THE WORLD9

10 CURRICULUM HAVO/VWO Samenhangen en verschillen in de wereld mondiale spreidings- en relatiepatronen van economische, demografische en sociaal- culturele verschijnselen beschrijven en verklaren; het proces van mondialisering beschrijven, herkennen en in hoofdlijnen verklaren. 10.12.2010WE FEED THE WORLD10

11 CURRICULUM HAVO/VWO Mondiale processen en lokale effecten aangeven en beoordelen hoe mondialisering uitwerkt in een lokale context. Hij betrekt: – sociaal- en fysisch-geografische aspecten; – actoren in de lokale context 10.12.2010WE FEED THE WORLD11

12 10.12.2010WE FEED THE WORLD12

13 FRAGMENT 1 10.12.2010WE FEED THE WORLD13

14 VRAGEN BIJ FRAGMENT Welke actoren zie je in dit fragment? Wat zijn hun belangen? Welke verbanden zijn er tussen de verschillende actoren? Op welke manier zijn gebieden met elkaar verbonden? 10.12.2010WE FEED THE WORLD14

15 WERKVORM Lees de teksten. Welke actoren betreft het? In hoeverre profiteren diverse actoren? Waar sta jij? 10.12.2010WE FEED THE WORLD15

16 10.12.2010WE FEED THE WORLD16 Wereldbank Maggi Senator Mato Grosso Nederlandse veeboer Europese consument Regering Brazilië Lokale gemeenschap Milieubeweging Wegenbouwer Kunstmest- bedrijf PROFITEERT VEEL PROFITEERT NIET

17 MENSENRECHTEN Movies that Matter gebruikt de UVRM als kader voor beoordeling van (morele) vraagstukken. 10.12.2010WE FEED THE WORLD17

18 10.12.2010WE FEED THE WORLD18 VRAGEN?

19 10.12.2010WE FEED THE WORLD19

20 10.12.2010WE FEED THE WORLD20

21 10.12.2010WE FEED THE WORLD21

22 10.12.2010WE FEED THE WORLD22

23 10.12.2010WE FEED THE WORLD23

24 10.12.2010WE FEED THE WORLD24

25 10.12.2010WE FEED THE WORLD25


Download ppt "WE FEED THE WORLD ACTIVERENDE DIDACTIEK EN FILM 10.12.2010WE FEED THE WORLD2."

Verwante presentaties


Ads door Google