De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

KRITIEK op MCM 1) Hogere prijs 2) Beperking van de concurrentie 3) Monopolievorming 4) Schijnbehoeften en consumptiepatronen 5) Belediging voor de intelligentie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "KRITIEK op MCM 1) Hogere prijs 2) Beperking van de concurrentie 3) Monopolievorming 4) Schijnbehoeften en consumptiepatronen 5) Belediging voor de intelligentie."— Transcript van de presentatie:

1

2 KRITIEK op MCM 1) Hogere prijs 2) Beperking van de concurrentie 3) Monopolievorming 4) Schijnbehoeften en consumptiepatronen 5) Belediging voor de intelligentie  - Smaak, Schijnwerkelijkheid, Bevestiging rolpatronen.

3

4 WETGEVING WET misleidende reclame Wet op de kansppelen Sweepstakes Wet op de bescherming persoonsgegevens Benelux vedrag inzake de intellectuele eigendom Warenwet Auteurswet Mediawet

5 INSTANTIE; Reclame Code Commissie

6

7

8

9 COMMUNICATIEDOELSTELLINGEN Categoriebehoefte Kan latent aanwezig zijn, Marcom maakt het manifest. Herinnering. Merkbekendheid Actief, Passief, Top of Mind Awareness, Brand Awareness Set – Brand Asset Evaluator, krijg je een overzicht van Merkwaarde en Merkperceptie.

10

11 DAGMAR MODEL

12 POSITIONERING INFORMATIONEEL TRANSFORMATIONEEL TWEEZIJDIG UITVOERINGSPOSITIONERING

13

14 CREATIEVE CONCEPT

15

16

17 BUDGETTEREN FACTOREN die van invloed zijn: 1.Rol van Marketingcommunicatie in het marketingproces 2.Omvang marktgebied 3.Levenscyclus van het product 4.Producteigenschappen en productdifferentiatie 5.Winstmarge en omzetvolume 6.Activiteiten van de concurrentie 7.Mediakosten 8.HOOFDSTUK 10

18 VORMEN VAN BUDGETTEREN: 1)ANTI CYCLISCH 2)OMZETPERCENTAGE 3)TAAKSTELLEND PARITEITEN 4)SLUITPOST

19 BUREAU’S

20

21

22

23

24

25

26 MET ALLE MARCOM-INSTRUMENTEN PROBEREN WE HET KEUZEGEDRAG VAN DE CONSUMENT TE BEINVLOEDEN 2.3 | MARKETINGCOMMUNICATIE-INSTRUMENTEN SIGNALEN VOOR DE CONSUMENT BESTAAN OA UIT: - MERKNAAM - VERPAKKING - VORMGEVING - PRIJS - DISTRIBUTIEKANALEN MAAR ER ZIJN ANDERE MANIEREN OM HET PROD. ONDER DE AANDACHT TE BRENGEN: MARCOMMIX

27


Download ppt "KRITIEK op MCM 1) Hogere prijs 2) Beperking van de concurrentie 3) Monopolievorming 4) Schijnbehoeften en consumptiepatronen 5) Belediging voor de intelligentie."

Verwante presentaties


Ads door Google