De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Introductie, hoe was het? Tutor voor: - hulp bij studievoortgang - melding persoonlijke omstandigheden - studeren met een functiebeperking - doorverwijzen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Introductie, hoe was het? Tutor voor: - hulp bij studievoortgang - melding persoonlijke omstandigheden - studeren met een functiebeperking - doorverwijzen."— Transcript van de presentatie:

1

2 Introductie, hoe was het?

3 Tutor voor: - hulp bij studievoortgang - melding persoonlijke omstandigheden - studeren met een functiebeperking - doorverwijzen - organisatie activiteiten (open dag, introductie) - ondersteuning studenteninitiatief

4 Tutorgesprek: - semester 1 jaar 1 - op aanvraag student - op initiatief tutor - vorige 2 gelden ook voor jaar 2 - stage en studievoortgang jaar 3

5 Werkdagen maandag, dinsdag, woensdag. Bereikbaar voor uur en na uur afspraak via de mail/telefoon (via receptie )

6 Wie is waarvoor: Docent: Vakinhoud, lesmateriaal. Spreek de docent voor of na de les aan. Hoofddocent: Vragen over de modules en projecten Aanwezig op dinsdag in de docentenkamer (2113) Martien: Planning en onderwijsorganisatie Annelie: Studievoortgang jaar 2 en 4 Annelies: Studievoorgang jaar 1 en 3 Kernstudenten: Vragen? Ideeën? Klachten? Per klas 2 studenten Overig: Check n00bzine

7 Zorg dat je goed geïnformeerd bent!

8

9

10

11 - jaarrooster, er is geen voorjaars (ski-)vakantie - roostervrije weken zijn aangegeven

12

13 Zo krijg je je info: * usat1112.hku.nl * info per naar je kmt-adres * kmtweb.hku.nl, usat voor roosters, beoordelingen * check je mail! * n00bzine * check je mail! * infobijeenkomsten en in lessen * check je mail!

14 CHECK JE MAIL! Stuur vanuit je kmt-adres.. Houd je account bij.. Negeer berichten van systeembeheer niet.. Bewaar verzonden items.. Check bijlagen.. Ga naar systeembeheer bij vragen/problemen..

15 Gebruik je KMT account, veel docenten blokkeren alle overige mailadressen. Mail je eigen klas: Je portfolio plaats je op je webadres van school. je op je webadres van s

16 mail inloggegevens

17 verdeling ECTS play DESIGN & RESEARCH Design & research19Design & research29 ART 1 Art18Art28 DEVELOPMENT 1 Development18Development28 Flux (0) Seminars (4) 4 Flux (1) ISA (4) 5 Mid Year Assessment (0)0End Year Assessment (1)1 2931

18 Flux Door het jaar heen worden lezingen georganiseerd in het auditorium. Hieraan is een schrijfopdracht verbonden voor 1 ects, nadere info volgt via de mail. MidYear/EndYear Assessment In deze assessments geef je een presentatie van jezelf en je ontwikkeling over de afgelopen periode voor een team van 2 of 3 docenten. Het doel is dat je een zo volledig mogelijk beeld geeft van je werk, de kwaliteit van je werk en de ontwikkeling die hierin te zien is. Wanneer: voor de kerst- en de zomervakantie.

19 ISA Een ISA is een individuele studie activiteit. Hiervoor maak je zelf een inhoudelijk voorstel. Via de hoofddocenten volgt meer informatie over planning. Met een ISA dien je 4 studiepunten (ects) te behalen. Het aantal studiepunten wordt als volgt berekent: (1 ects = 28 uur). Per ISA- aanvraag is het aantal te behalen studiepunten maximaal vier. Je kunt ook 2 ISA projecten van elk 2 ECTS doen of elke andere variatie. Seminar De seminars vinden plaats in januari. In de seminarperiode werk je een aantal weken intensief aan een onderdeel uit het werkveld. Hiermee kan je verdieping aanbrengen op een gebied waar je interesse ligt of juist eens iets nieuws proberen. Het programma is halverwege december bekend.

20 Beoordelingen Semester 1: Ongeveer begin december alle beoordelingen bekend MYA: december Herkansingen: januari (exacte data volgen via de mail) Semester 2: Ongeveer begin juni alle beoordelingen bekend EYA: juni Herkansingen: juni (exacte data volgen via de mail) Niet of te laat ingeleverd geldt als een onvoldoende. Hiermee verspeel je een beoordelingskans!

21 BSA / UBSA BSA= negatief Bindend Studie Advies In jaar 1 heb je 55 ects van de 60 ects nodig. < 55 ects leidt tot een BSA ects UBSA (uitgesteld bindend studieadvies) 60 ects Propedeuse Advies op basis van je resultaten bij de modules, mya, eya. Inzet (in projecten) en aanwezigheid kan ook een rol spelen. Omstandigheden dienen altijd TIJDIG gemeld te worden (dus vooraf of tijdens omstandigheid, niet achteraf).

22 Overzicht semester 1 Een overzicht van opdrachten en deadlines vind je op usat1112.hku.nl Richtlijnen voor het inleveren van opdrachten vind je ook op usat1112.hku.nl mail docenten/medewerkers:

23 tekst

24 Actuele stand van zaken omtrent de onderdelen van de modules vind je op de beoordelingstool. Op dit moment wordt gewerkt aan een nieuwe versie. De resultaten van de modules worden verwerkt in Osiris. Osiris heeft een langere verwerkingstijd. Osiris bevat officiële ECTS registratie. Zorg dat je persoonsgegevens in Osiris kloppen! Wijzigingen in Studielink, gekoppeld aan Osiris

25 tekst https://osirisweb.hku.nl/student/StartPagina.do

26 Fraude - geheel of gedeeltelijk overnemen andermans werk - gebruiken van andermans opzet - inleveren van niet oorspronkelijk werk - ontbreken van bronvermelding Herkansen na fraude is niet mogelijk.

27 LEREN STUDEREN Vol studieprogramma Eigen verantwoordelijkheid! Stel niet uit Zorg dat je prioriteiten stelt. Binnen groepsprojecten iedereen verantwoordelijk voor voortgang binnen de groep.

28 ‘het stond wel aangegeven maar een beetje obscuur haha’ ‘ik kom van de Montessorischool, dus ik ben niet gewend aan deadlines’ ‘Onze programmeur wist niet dat de deadline op vandaag 17:00 lag’ ‘de computer ging kapot en m’n trein had vertraging’ ‘uhm ja moet ik het natuurlijk wel in de attachment stoppen...dom dom’ Voorbeelden van ongeldige excuses:

29 ZIEK? Mail naar je docenten waar je die dag les van hebt en zet de tutor in de cc Bij projecten, ook je groepsleden informeren

30

31 Studiereis * bestemming? * begin april 2011 * kosten ongeveer 200 euro

32 Kernstudenten De kernstudenten komen vier keer per studiejaar bijeen om kenbaar te maken wat er leeft en speelt onder de studenten. Ze fungeren als het ware als jullie stem. De kernstudenten zijn voor jullie aanspreekbaar om structurele zaken aan de orde te stellen. Wij, van onze kant, gebruiken de kernstudenten als oog en oor, om nieuwe ontwikkelingen aan voor te leggen en soms zelfs nieuwe zaken te ontwikkelen. Uit elke klas 2 mensen: Dus 2 uit G1, G2, G3 en IAD Aanmelden via

33 EN OOK NOG:

34 Decaan Decaanvoorlichting 18 oktober om uur in 2009

35 Fraude - geheel of gedeeltelijk overnemen andermans werk - gebruiken van andermans opzet - inleveren van niet oorspronkelijk werk - ontbreken van bronvermelding Herkansen na fraude is niet mogelijk.

36


Download ppt "Introductie, hoe was het? Tutor voor: - hulp bij studievoortgang - melding persoonlijke omstandigheden - studeren met een functiebeperking - doorverwijzen."

Verwante presentaties


Ads door Google