De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

ADP tussenopdracht Naam: Pieter Hoekstra Klas: GDD1A Datum: 20 maart, 2010 Module: D&R, Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Planet game.

Verwante presentaties


Presentatie over: "ADP tussenopdracht Naam: Pieter Hoekstra Klas: GDD1A Datum: 20 maart, 2010 Module: D&R, Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Planet game."— Transcript van de presentatie:

1 ADP tussenopdracht Naam: Pieter Hoekstra Klas: GDD1A Datum: 20 maart, 2010 Module: D&R, Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Planet game

2 Les 1 Het was een nieuwe ervaring om door middel van woorden die bij je opkwamen een spel te creëren. Hiernaast een schets die voorkwam uit Les 1. Meer hierover, volgend sheet

3 Concept 1 Het resultaat van de eerste les, is een spel waarbij je een Planeet speelt. Het ging bij dit spel om sterren aan te trekken met de zwaartekracht die de planeet heeft en ze te laten crashen om andere sterren die op jou aarde af komen. Dit te doen voordat ze op jou planeet crashen. De speler ondergaat een claustrofobische ervaring, omdat alles zo snel hoort te gaan en elke beslissing kan frontaal zijn.

4 Les 2, concept 2 Dit spel gaat om het versieren van een vrouw naar keuze. Je kiest een vrouw in het spel, en probeert aan de hand van stalken, contact komen, dossiers doorlezen erachter te komen wat ze interessant/leuk vindt. Als je dit eenmaal weet, ga je dat gene waar ze interesse/leuk vindt proberen te verkrijgen, door mini games. Dit verhoogt en/of verlaagt je statts en als je eenmaal denkt de juiste statts te hebben getraind, ga je met haar daten. Het spel is gehaald wanneer ze van je houdt.

5 Concept 1, proposition 1.Met dit spel wil ik graag dat de speler, meer zijn reactie vermogen traint en betere beslissingen kan maken in hele korte tijd. Daarnaast is het spel, keiharde realiteit en zul je direct af gaan als je iets verkeerd doet. 2.De spelers die ik wil aan trekken, zijn spelers die al enige ervaring hebben met games en hun vaardigheden willen trainen op het gebied van reactievermogen en het maken van snelle beslissingen.

6 Concept 1, proposition 3.De speler moet een claustrofobische ervaring ondergaan, waarbij elk moment telt. 4.De speler moet zijn Planeet besturen en moet de Planeet zodanig besturen dat de sterren die aangetrokken worden, op elkaar crashen. 5.De game mechanics in dit spel zijn: - zwaartekracht, -beweging, -vijand

7 Concept 1, prototype 1 Ik heb ervoor gekozen om Concept 1, verder uit te bouwen en heb hier een papier prototype van gemaakt. Ik wou de random factor er in gooien van de snelheid die de sterren kregen. Dit heb ik aan de hand gedaan van monopoly huisjes. Daar ze te laten vallen, lagen ze in een bepaalde positie. Deze positie bepaalde de snelheid, variërend tussen 1 tot 3 vakjes. De speler mag 1 tot 4 vakjes verplaatsen, hoe veel hij/zij denkt nodig te hebben. De speler moet ervoor zorgen dat 3 sterren elkaar tegelijk vernietigen.

8 Prototype 1

9 Foto’s van Prototype 1

10 Prototype 1, conclusie Het duurde bij veel mensen lang, voordat ze tactieken toepasten aan het spel. Toen ze eenmaal het spel door hadden, konden ze het in een flow spelen. De vakjes waren soms onduidelijk, omdat het je niet goed wist waar ze naartoe moesten. Punten waarin ik wil werken voor volgend prototype: De vakjes wil ik vervangen door een ander systeem. Spelers moeten beslissen binnen 5 seconden. Snelheid van sterren bepalen aan afstand planeet.

11 Concept 1, Prototype 2 Bij deze prototype wou ik het bewegen van de sterren duidelijker maken. Ik heb ervoor gekozen om een meetlintje te gebruiken, waar de snelheid van die beurt wordt bepaald voor de sterren. Heb ook geprobeerd een ander doel te proberen: een stilstaand object in het speelveld te raken met alle sterren.

12 Prototype 2

13 Foto’s van Prototype 2

14 Prototype 2, conclusie Ik heb eerst geprobeerd de sterren harder te laten gaan hoe dichter ze zijn bij de planeet, dit is simpel weg niet te doen. Omdat de sterren nooit op deze manier dicht bij elkaar in de buurt komen. Toen heb ik dit omgedraaid, dit was zeer goed te doen. Maar naar mijn mening is dit weer te makkelijk, omdat de sterren automatisch bijna elkaar raken. Doordat de spelers maar 5 seconden de tijd kregen om een beslissing te maken, creëerde meer het claustrofobische effect dat ik wou creëren. Mensen gingen ook sneller beslissingen maken en hierin ging het wel eens af in de game. Het creëren van een stilstaand doel werkt prima, maar gaat denk ik in de verkeerde richting van mijn doel. Punten waarin ik wil werken voor volgend prototype: Meer realtime maken op een manier De spelers meer mogelijkheden/abilities geven Meer sterren toevoegen of dat ze in waves komen

15 Concept 1, Prototype 3 Dit is een eerste stap op het realtime te maken in een digitale vorm. Ik heb gekozen voor warcraft 3 editor, omdat de spel elementen goed te maken is hierin. Ook zijn aanpassingen makkelijker aan te brengen voor latere prototypes. Sterren hebben een vaste snelheid, varierend van elkaar.

16 Prototype 3

17 Foto’s van Prototype 3

18 Prototype 3, conclusie De speler moet goed op letten en is direct actief met wat hij doet. Elk moment telt en zijn in volle concentratie bezig het spel te doen. Deze prototype komt goed in de buurt van de claustrofobische ervaring en dat de speler reactievermogen en snelle beslissingen moeten maken in de game. Punten waarin ik wil werken voor volgend prototype: Meer waves van sterren in de game brengen Variërende snelheden gebruiken Ander systeem van snelheden proberen Gebruik maken van skills/abilities

19 Huidige staat van Concept 1 1.Ik wil graag dat de speler continu gefocust moet zijn in het spel. Daarnaast wil ik meer nadruk leggen op beslissingen maken dan op reactievermogen. 2.De spelers die ik wil aan trekken zijn nog steeds dezelfde spelers. Dit zijn ervaren spelers of mensen die graag hun vaardigheden willen trainen op het gebied van snelle beslissingen maken en op focus.

20 Huidige staat van Concept 1 3.De speler moet nog steeds een claustrofobische ervaring ondergaan, waarbij hij/zij elk moment de focus er bij moet houden. 4.De speler moet zijn Planeet besturen en moet de Planeet zodanig besturen dat de sterren die aangetrokken worden, op elkaar crashen, i.p.v. op de Planeet. 5.De game mechanics in dit spel zijn: - zwaartekracht, -beweging, -vijand, -snelheid

21 Waar wil ik heen Ik wil graag dat de speler snelle beslissingen moet maken en veel focus moet gebruiken om het spel te spelen. Daarbij wil ik graag dat het spel in eenvoud blijft en zoek ik naar andere mogelijkheden, waarbij dit spel kan bevorderd worden zonder al te veel dingen er aan toe te voegen. Als ik iets wil toevoegen, zijn het eventueel abilities. Dan denk ik aan abilities, op even immuun te zijn, of een ster voor X seconden laten stil staan. Die alleen gebruikt moeten worden in hoogste nood. Uiteindelijk zie ik dit spel, op het internet staan, waarbij het de bedoeling is om zo lang mogelijk te overleven in tijd en dat hierover je Highscore wordt berekend.


Download ppt "ADP tussenopdracht Naam: Pieter Hoekstra Klas: GDD1A Datum: 20 maart, 2010 Module: D&R, Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Planet game."

Verwante presentaties


Ads door Google