De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

11/3/2008 - Bornem 1 Een bredere beleidsblik op de resultaten van het onderzoek Presentatie: Hanne Heuts, CMS/Ehsal Panel: - Toon Berckmoes, directeur.

Verwante presentaties


Presentatie over: "11/3/2008 - Bornem 1 Een bredere beleidsblik op de resultaten van het onderzoek Presentatie: Hanne Heuts, CMS/Ehsal Panel: - Toon Berckmoes, directeur."— Transcript van de presentatie:

1 11/3/2008 - Bornem 1 Een bredere beleidsblik op de resultaten van het onderzoek Presentatie: Hanne Heuts, CMS/Ehsal Panel: - Toon Berckmoes, directeur CultuurNet Vlaanderen - Jan Colpaert, CMS/Ehsal, voorzitter cc de borre - Maja Coltura, projectmanager VCOB - Piet Van Loocke, directeur cc Lokeren, voorzitter VVC - Dirk Verbist, raadgever minister Anciaux Moderator: Miek De Kepper, directeur Cultuur Lokaal

2 11/3/2008 - Bornem 2 Verschillen tussen de categorieën 1. Kenmerken van de gebruikers 2. (On)tevredenheid van de gebruikers 3. Communicatie en marketing

3 11/3/2008 - Bornem 3 1. Kenmerken van de gebruikers Geslacht Leeftijd Diploma Statuut Gezin Inkomen Afstand woning – cc Bezoekfrequentie Podiumparticipatie Lidmaatschap verenigingen Kunstzinnige hobby Abonnement Andere kortingsmogelijkheden Kolommen onderling vergelijkbaar Rijen onderling vergelijkbaar

4 11/3/2008 - Bornem 4 Aantal centra en respondenten per centrumcategorie CategorieABCGC GO8111913 Vlaanderen11203164 73%55%61%22% Respondenten3544412677024122 Zonder stad Antwerpen en Brusselse centra

5 11/3/2008 - Bornem 5 CategorieABCGCTotaal Geslacht (NS)Man39,7%41,3% 42,6%41,3% Vrouw60,3%58,7% 57,4%58,7% Leeftijd18-29 jaar13,7%14,5%13,7%8,9%12,9% 30-44 jaar27,2%25,2%25,8%24,8%25,7% 45-59 jaar33,9%37,1%37,2%35,7%36,2% >60 jaar25,3%23,3%23,4%30,6%25,2% DiplomaLO3,8%5,4%4,1%7,3%5,0% LSO9,5%12,7%13,8%16,6%13,4% HSO23,5%30,4%29,7%28,9%28,5% HO63,2%51,5%52,4%47,1%53,1%

6 11/3/2008 - Bornem 6 ABCGCTotaal StatuutWerkend57,9%54,4%56,1%50,6%54,9% Studerend7,3%10,1%8,5%6,3%8,2% Gepensioneerd24,9%23,8%23,4%29,8%25,1% Andere9,9%11,6%12,0%13,3%11,8% GezinAlleen15,9%12,1%10,8%11,0%12,1% Bij ouders10,8%14,2%12,3%9,1%11,8% Gezin + kind(eren)33,8%34,1%38,9%40,5%37,3% Koppel33,7%34,4%33,7%34,8%34,1% Eénoudergezin4,1%4,2%3,1%3,9%3,7% Andere1,7%1,1% 0,6%1,1%

7 11/3/2008 - Bornem 7 ABCGCTotaal Gezinsinkomen< 1000 €5,1%5,9%5,0%7,9%5,8% 1000 - 200031,9%34,0%33,5%35,5%33,7% 2000 - 300029,5%30,7% 29,4%30,2% 3000 - 400022,2%20,2%21,8%18,1%20,8% > 4000 €11,3%9,3%8,9%9,2%9,5% Afstand cc-woning< 10 km66,9%68,6%69,7%81,9%71,5% 10 - 30 km25,7%24,3%24,5%15,2%22,7% > 30 km7,4%7,1%5,8%2,9%5,8%

8 11/3/2008 - Bornem 8 ABCGCTotaal FrequentieUitzonderlijk14,4%16,6%18,8%24,6%18,8% Enkele x per jaar57,7%56,6%60,2%54,5%57,8% Maandelijks24,4%21,5%17,3%14,0%18,8% Wekelijks3,5%5,3%3,7%6,9%4,7% Podium- participatieNooit5,7%8,4%6,4%18,2%8,8% Gemiddeld 2 keer14,3%15,6%17,5%23,5%17,5% Minstens 4 keer80,0%76,1%76,2%58,3%73,7%

9 11/3/2008 - Bornem 9 ABCGCTotaal # Verenigingen027,3%29,0%31,5%29,4%29,7% 1 of 242,3%43,4%44,1%46,1%44,0% 3 of meer30,4%27,7%24,5% 26,2% Kunstzinnige hobbyGeen55,1%55,7%57,5%60,4%57,3% Wel44,9%44,3%42,5%39,6%42,7%

10 11/3/2008 - Bornem 10 ABCGCTotaal AbonnementNee60,1%69,2%73,0%88,0%72,7% Ja39,9%30,8%27,0%12,0%27,3% Andere kortingNee69,8%66,8%67,4%73,6%69,0% Ja30,2%33,2%32,6%26,4%31,0%

11 11/3/2008 - Bornem 11 SAMENVATTING Meest opvallende kenmerken per centrumcategorie

12 11/3/2008 - Bornem 12 ABCGC Leeftijd (+) 30-44 j (-) 45-59 j (±) alle (+) 60+ j (-) 18-29 j Opleiding (+) HO (-) < HO (±) alle (+) LO, LSO (-) HO Statuut (+) werkend (-) niet werkend (+) studerend (±) andere (±) alle (+) pensioen, niet werkend (-) andere Gezinssamenstelling (+) alleen (-) gezin (+) bij ouders (±) andere (±) alle(+) gezin (±) andere Gezinsinkomen (+) > 3000 € (-) 1000-2000 (±) alle (+) < 2000 € (-) 3000-4000 Afstand cc-woning (+) > 30 km (±) andere (+) > 30 km (±) andere (+) < 10 km (-) > 10 km

13 11/3/2008 - Bornem 13 ABCGC Bezoekfrequentie (+) maandelijks (-) uitzonderlijk (±) alle (+) enkele x / jaar (±) andere (+) uitzonderlijk, wekelijks (-) andere Podiumparticipatie (+) > 4x / jaar (-) andere (±) alle (+) niet, 1-3 x / jaar Lid # verenigingen (+) > 3 (-) 0 (±) alle (+) 1-2 (±) andere Kunstzinnige hobby (±) alle (+) nee (-) ja Abonnement (+) ja (-) nee (±) alle (+) nee (-) ja Andere korting(±) alle (+) ja (-) nee (±) alle (+) nee (-) ja

14 11/3/2008 - Bornem 14 PANEL

15 11/3/2008 - Bornem 15 2. (On)tevredenheid van de gebruikers Tevredenheidsdiagram Pareto

16 11/3/2008 - Bornem 16 Algemeen tevredenheidsdiagram Rechtsonder: aspecten waarover de gebruikers eensgezind tevreden zijn Rechtsboven: aspecten met een hoge tevredenheidsscore, maar de gebruikers zijn niet eensgezind Linksboven: aspecten met een lagere tevredenheidsscore, maar de gebruikers zijn het niet eens Linksonder: aspecten waaraan de gebruikers eensgezind een lagere tevredenheidsscore geven

17 11/3/2008 - Bornem 17 Tevredenheidsdiagram A-centra

18 11/3/2008 - Bornem 18 Tevredenheidsdiagram B-centra

19 11/3/2008 - Bornem 19 Tevredenheidsdiagram C-centra

20 11/3/2008 - Bornem 20 Tevredenheidsdiagram GC’s

21 11/3/2008 - Bornem 21 Pareto Ontevredenheid over de deelitems van het AANBOD (muziek, dans, theater, vorming en tentoonstellingen)

22 11/3/2008 - Bornem 22 SAMENVATTING Tevredenheid ‘diensten’ hoger dan ‘aanbod’ Tevredenheid aanbod hoogst in A-centra, dan in B-centra, dan in C-centra, dan in GC’s Verbeteringen zijn moeilijk, maar situeren zich in eerste instantie op variatie, aantal, omkadering en prijs

23 11/3/2008 - Bornem 23 PANEL

24 11/3/2008 - Bornem 24 3. Communicatie en marketing Communicatiekanalen “Via welk kanaal bent u meestal op de hoogte van het activiteitenaanbod van het centrum?” (Max 3 antwoorden) Stellingen over uitstraling “Gaat u akkoord met de volgende stellingen over de uitstraling van het centrum?”

25 11/3/2008 - Bornem 25 Gebruik in %ABCGCTotaal Programmaboek60.256.161.942.756.5 Gem infoblad13.920.024.745.525.9 Folder22.623.627.323.024.6 Via vrienden22.121.625.824.023.7 Uitgave centrum24.026.725.114.023.1 Website centrum21.717.921.010.218.3 Bezoek centrum15.916.917.013.416.0 Via vereniging6.811.214.024.614.0 Affiche10.711.612.916.412.8 Via partner8.38.610.48.69.2

26 11/3/2008 - Bornem 26 Gebruik in %ABCGCTotaal Regio krant11.27.37.98.88.6 Huisblad4.85.68.77.16.8 Via kinderen4.46.26.68.16.4 E-brief9.05.26.63.26.1 Via school3.74.75.44.94.8 Via andere familie4.14.65.34.7 Via ouders2.43.85.04.44.1 Cultuuragenda4.53.3 4.73.8 Via werk3.43.24.33.7 Andere kanalen1.82.1 2.52.1 Andere websites2.71.32.21.31.9 Radio2.61.2 1.31.5 Televisie2.40.90.70.91.1

27 11/3/2008 - Bornem 27 Top 5 communicatiekanalen ABCGC Programmaboek Gemeentelijk infoblad Uitgave centrum FolderProgrammaboek Folder Kennissen / vrienden Vereniging Kennissen / vrienden Uitgave centrum Kennissen / vrienden Eigen website Gemeentelijk infoblad Folder Uitgave centrum: (twee-)maandelijkse uitgave van het centrum (tijdschrift, folder, brochure, krant, brief, mailing, …)

28 11/3/2008 - Bornem 28 Herkomst gebruikers Afstand cc-woningABCGCTotaal Minder dan 10 km66,9%68,6%69,7%81,9%71,5% Tussen 10 en 30 km25,7%24,3%24,5%15,2%22,7% Meer dan 30 km7,4%7,1%5,8%2,9%5,8%

29 11/3/2008 - Bornem 29 Stellingen over uitstraling Akkoord in %ABCGC Iedereen is er welkom82.685.987.183.7 Het centrum is voor ons soort mensen 73.671.969.863.0 Je ziet er alle soorten mensen62.265.768.266.1 Het centrum trekt voldoende mensen uit de eigen gemeente aan 58.160.861.659.0 Het centrum heeft oog voor wat leeft in onze gemeente 57.760.660.759.8 Het centrum is boeiend64.157.256.644.4 Een job in het centrum lijkt interessant 52.851.248.939.9

30 11/3/2008 - Bornem 30 SAMENVATTING Voor de A, B en C centra is het programmaboek het belangrijkste communicatiekanaal Voor de GC’s is dit het gemeentelijk infoblad (cf. herkomst bezoekers) 85% van de gebruikers heeft het gevoel dat iedereen welkom is in het centrum

31 11/3/2008 - Bornem 31 PANEL


Download ppt "11/3/2008 - Bornem 1 Een bredere beleidsblik op de resultaten van het onderzoek Presentatie: Hanne Heuts, CMS/Ehsal Panel: - Toon Berckmoes, directeur."

Verwante presentaties


Ads door Google