De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

CityInMyPocket- studiedag 26 september 2006 1 CityInMyPocket “Kan dat in een vrouwensacoche?”

Verwante presentaties


Presentatie over: "CityInMyPocket- studiedag 26 september 2006 1 CityInMyPocket “Kan dat in een vrouwensacoche?”"— Transcript van de presentatie:

1 CityInMyPocket- studiedag 26 september CityInMyPocket “Kan dat in een vrouwensacoche?”

2 CityInMyPocket- studiedag 26 september De stadsbezoeker: wie is hij?  Intellectueel en fysiek genot  Opsnuiven van sfeer  Aanvoelen polsslag van de stad  Innerlijke verrijking

3 CityInMyPocket- studiedag 26 september Kwalitatief onderzoek Open exploratieve houding tegenover buitenwereld, plezier Angst, buitenwereld is bedreigend Actief, ik-gericht, differentiatie van de groep Passief, belonging, groepsgericht Onafhankelijke ontdekker 15% Familie- reiziger 14% Rustige reiziger 7% Basismotivaties van de Belgische vakantieganger Culturele verrijker 19% Funreiziger 15% Zorgeloze genieter 16% Veilige reiziger 14%

4 CityInMyPocket- studiedag 26 september “Ik heb er zoveel over gelezen. En dan al die films met New York als achtergrond. En natuurlijk op het journaal...” 1. Voor de reis

5 CityInMyPocket- studiedag 26 september  Keuze Imago Naar aanleiding van evenement Vriendenkring Tijdschriften, internet, reisgidsen Televisie 1. Voor de reis

6 CityInMyPocket- studiedag 26 september “We doen het altijd een jaar na onze vriendin Stephanie.” 1. Voor de reis

7 CityInMyPocket- studiedag 26 september  Informatiespeurtocht Vriendenkring Tijdschriften Internet Reisgidsen 1. Voor de reis

8 CityInMyPocket- studiedag 26 september “Soms zijn ze te dik” 2. Tijdens de reis

9 CityInMyPocket- studiedag 26 september  Informatiebehoefte Info niet te diepgaand Handig en beknopt Couleur locale Leesvoer als feedback Om ’s avonds na te lezen 2. Tijdens de reis

10 CityInMyPocket- studiedag 26 september “Ik wil vannacht in de straten verdwalen, de klank van de stad maakt mijn ziel amoureus” 2. Tijdens de reis

11 CityInMyPocket- studiedag 26 september  Bewegingspatroon Ronddwalen Sfeer opsnuiven Geen schema, wel shortlist Van A naar B 2. Tijdens de reis

12 CityInMyPocket- studiedag 26 september “Gene saaie piet!” 2. Tijdens de reis

13 CityInMyPocket- studiedag 26 september  Gids Plezant Begeersterende ‘local’ Exclusief Globaal beeld/context Anekdotes Couleur Locale 2. Tijdens de reis

14 CityInMyPocket- studiedag 26 september “De reisgidsjes staan bij ons op een schap. Als je oog er dan opvalt dan komen al die herinneringen terug” 3. Na de reis

15 CityInMyPocket- studiedag 26 september  Reisherinneringen Foto’s, verhalen, snuisterijen Reisgids = tastbare herinnering Dagboeken en fotoboeken op het internet  beperkt publiek 3. Na de reis

16 CityInMyPocket- studiedag 26 september

17 CityInMyPocket- studiedag 26 september

18 CityInMyPocket- studiedag 26 september

19 CityInMyPocket- studiedag 26 september Multimedia “Wat gaan ze nog allemaal uitvinden?”

20 CityInMyPocket- studiedag 26 september  Houding tov multimedia Basic gebruik Drempelvrees 4. Multimedia

21 CityInMyPocket- studiedag 26 september

22 CityInMyPocket- studiedag 26 september

23 CityInMyPocket- studiedag 26 september

24 CityInMyPocket- studiedag 26 september “Kut dadde in e normoale vrouwesjakosse?” 5. De digitale wandelgids

25 CityInMyPocket- studiedag 26 september  Het toestel Eenvoudig Grannyproof Gebruik koptelefoon (Vermeend) dwingend karakter Drempelvrees Prijsconcurrentie Afhaal- en inleverpunten 5. De digitale wandelgids

26 CityInMyPocket- studiedag 26 september “Een boek heeft zijn charme, maar zo’n elektronisch ding kan veel meer” 5. De digitale wandelgids

27 CityInMyPocket- studiedag 26 september  Op zoek naar de meerwaarde Getrapte informatie Beeld en geluid Kalender Voorkeursbehandeling Betaalmiddel Valkuil: verwachtingen   wat het kan 5. De digitale wandelgids


Download ppt "CityInMyPocket- studiedag 26 september 2006 1 CityInMyPocket “Kan dat in een vrouwensacoche?”"

Verwante presentaties


Ads door Google