De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Opzet ambtelijke presentatie Deel 1: Proces Start: waar we waren gebleven -wat is er gebeurd? -wat ligt er nu voor? -wat is daarin aangepast/uitgewerkt.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Opzet ambtelijke presentatie Deel 1: Proces Start: waar we waren gebleven -wat is er gebeurd? -wat ligt er nu voor? -wat is daarin aangepast/uitgewerkt."— Transcript van de presentatie:

1 Opzet ambtelijke presentatie Deel 1: Proces Start: waar we waren gebleven -wat is er gebeurd? -wat ligt er nu voor? -wat is daarin aangepast/uitgewerkt of nieuw toegevoegd?

2 Deel 2:Inhoud - producten - financiën - sociale accommodaties - implementatie: rol stadsdeel & meten is weten Eind:Planning bestuurlijk traject & implementatie

3 Waar waren we gebleven? Commissie februari 2007: WMO/VSD-nota en WMO-matrices, met: a. Maatschappelijke doelen per programmalijn (het wat) b. Werksoorten (het hoe) c. Rollen van overheid (het door wie) d. Financiën per werksoort Inspraak

4 Wat is er sindsdien gebeurd? Communicatie wethouders en ambtenaren in de wijk 3 informatiebijeenkomsten inspraak portrettenproject ambtelijk gesprek O+S, DMO, stedelijke netwerk bestuurlijk gesprek met Centrum / OWGM werkbezoek Zaanstad Inhoud uitwerking van WMO/VSD-nota, mede nav inspraak bestek opstellen

5 Wat ligt er nu voor? Ter instemming: 1.Aangepaste WMO/VSD-nota, 2.Nota van beantwoording, 3.Aangepaste WMO-matrices 4.Bestek. Ter kennisgeving:  financiële onderbouwing (ter vergadering)

6 Uitkomsten inspraak en schriftelijke reacties -niet concreet genoeg: waar wordt bezuinigd? -wat gebeurt er met buurtcentra? -wat wordt er straks van bewoners, vrijwilligers verwacht? en waar kunnen wij terecht? -moeten alle vrijwilligers straks professionele hulp gaan bieden? -hoe kunnen we straks invloed uitoefenen op bestek?

7 Wat is er aangepast/uitgewerkt/toegevoegd ? Werksoorten, geconcretiseerd:  inhoudelijke producten - binnen én buiten bestek, - structureel én incidenteel tbv overgang Financiën per werksoort, uitgesplitst:  begroting per product  begroting binnen bestek (openbaar): - óf exact bedrag - óf minimum genoemd

8 Financiën  Post onvoorzien € is verdeeld: - 1/3 Civil Society, - 2/3 Zorg en Madi  Conclusies: - bezuinigingen, - van incidenteel naar structureel en - nieuwe wensen

9 Producten per werksoort (structureel) Ondersteuning civil society 1. Ondersteuning van bewoners  personele ondersteuning bij ontwikkelen uitvoeren van bewonersinitiatieven Binnen bestek  ondersteuning bij zichzelf organiseren bij fysieke ingreep in de buurt Binnen bestek  ondersteunen bij het zichzelf organiseren bij overlast / calamiteit Buiten bestek  financiële ondersteuning bij ontwikkelen uitvoeren van bewonersinitiatieven Buiten bestek

10 Ondersteuning civil society 2. Ondersteuning van vrijwilligers- en zelforganisaties  personele ondersteuning en coaching van organisaties Binnen bestek  beschikbaar stellen van fysieke ruimtes Binnen bestek  financiële ondersteuning bij ontwikkelen uitvoeren van bewonersinitiatieven Buiten bestek

11 Sociale Activiteiten en ontmoeting  Fysieke ruimtes Binnen bestek  Programmeurs Binnen bestek  Beheerders Binnen bestek  Begeleiders Binnen/buiten  Vraaggerichte financiering (stadspas) Buiten bestek

12 Vraaggerichte financiering (stadspas) € stadspas inkoopbudget

13 Begeleiding en toeleiding  Personele begeleiding niet zelfredzamen Binnen bestek  Begeleiding risicojeugd Binnen bestek  Begeleiding via sportBuiten bestek  Sociale raadsliedenBinnen bestek  SIIBBuiten bestek  Wijksteunpunt WonenBuiten bestek  StadspasBuiten bestek

14 Zorg en Maatschappelijke Dienstverlening  Opvoedingsondersteuning Binnen bestek  Algemeen Maatschappelijk werkBinnen bestek  SchuldhulpverleningBinnen bestek  Basispakket ouderenBinnen / Buiten  Loket ZESBuiten bestek  Voorportaal IJburg / IJzorgBuiten bestek  Sport ten behoeve van gezondheidBuiten bestek

15 Financiën (on) voorzien Werksoorten2008 t/m 2011 met onvoorzien Verdeling Onvoorzien 2008 t/m 2011 zonder onvoorzien % Ondersteuning CS ,17 Soc Activiteiten & Ontmoeting ,22 Begeleiding & toeleiding ,35 Zorg en Madi ,27 Onvoorzien Totaal

16 Financiën binnen en buiten bestek Werksoorten2008 t/m 2011 zonder onvoorzien %Budget binnen bestek Budget buiten bestek Totaal% Ondersteuning Civil Society , ,16 Soc Activiteiten & Ontmoeting , ,22 Begeleiding & toeleiding , ,34 Zorg en Madi , ,27 meten is weten Totaal

17 Producten per werksoort (incidenteel 2008, 2009) Ondersteuning civil society  IJburg welzijn Binnen bestek  Sportbudget Buiten bestek Sociale activiteiten en ontmoeting  Inkoopbudget alle activiteitenBinnen bestek  Inkoopbudget kinderwerkBinnen bestek  NoWhereBuiten bestek

18 Producten per werksoort (incidenteel 2008, 2009) Begeleiding en toeleiding  Peuterspeelzalen  Esthetisch onderwijs  Kinderwerk stadspas (in mindering) Binnen bestek Buiten bestek Zorg en madi  Ondro BongBuiten bestek TOTAAL 2008: € (excl personele frictiekosten) TOTAAL 2009: € (excl personele frictiekosten)

19 Sociale accommodaties Tweesporenbeleid  Functies  Accommodaties - vrijwillig aangeboden - verplicht af te nemen voor specifieke functie  Scenario 1 ; JC IB in het Karrenwiel Scenario 2: JC IB op Markassarplein

20 Implementatie Rol stadsdeel: - Opdrachtgever : afrekenen - Partner : beoordelen Nieuwe meetinstrumenten in partnership: - Beoordelingsgesprek - Beoordelingsconferentie - Welzijnscommissie - Welzijnsessay

21 Vraag / behoefte van bewoners: - Behoeftenonderzoek - Analyse deelname aan activiteiten (MARAPS) - Informele netwerken / WMO-platform / Barometers - Klanttevredenheidsonderzoek / cliëntraden

22 Planning bestuurlijk traject 21 mei: Commissie Publiek 22 mei; Preselectie aanbieders in DB 29 mei: Raadscommissie + portrettenproject 30 mei; Verzending bestek aan preselectie 27 juli; Deadline aanbieden offerte 30 juli t/m 17 aug: Eerste toets ambtelijke commissie wk 20 aug: Presentatie instellingen van hun offerte wk 27 aug: Voorlopig ambtelijk advies (evt gevolgd door externe commissie) 11 sep: DB besluitvorming over aanbieder sept/okt Prestatieafspraken okt/nov Begrotingsbehandeling DB/Commissie/Raad

23 Planning implementatie Korte termijn ’07; Klaarzetten eigen organisatie - “met de voeten in de wijk” - participatie - aanpak financiële ondersteuning CS - vrijwilligersdag Inwerken van nieuwe aanbieder Pilot stadspas Projecten oppakken overgangsperiode 2007 Regie op zorg Inspraak jongerencentrum IB Prestatieafspraken met nieuwe aanbieder

24 Planning implementatie Middenlange termijn ’07/’08; Evaluatie en aanpassing subsidieverordening Pilot Beheersstichting


Download ppt "Opzet ambtelijke presentatie Deel 1: Proces Start: waar we waren gebleven -wat is er gebeurd? -wat ligt er nu voor? -wat is daarin aangepast/uitgewerkt."

Verwante presentaties


Ads door Google