De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Longitudinaal en geconcentreerd communicatievaardigheidsonderwijs vergeleken Jan van Dalen, Ellen Kerkhofs, Bertha van Knippenberg-van den Berg, Ieta van.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Longitudinaal en geconcentreerd communicatievaardigheidsonderwijs vergeleken Jan van Dalen, Ellen Kerkhofs, Bertha van Knippenberg-van den Berg, Ieta van."— Transcript van de presentatie:

1 Longitudinaal en geconcentreerd communicatievaardigheidsonderwijs vergeleken Jan van Dalen, Ellen Kerkhofs, Bertha van Knippenberg-van den Berg, Ieta van den Hout, Albert Scherpbier en Cees van der Vleuten Universiteit Maastricht en Leids Universitair Medisch Centrum

2 Vraagstelling Hoe voeren studenten hun gesprekken met patiënten tijdens de studie geneeskunde? - verandert dat?

3 Deelnemende universiteiten

4 Maastricht Leiden Onderwijsprogramma’s

5 Maastricht Leiden Vaardighedentoets

6 - 4 patiënten - observator met criterialijst en rapportcijfer - acteurs uit Leiden en Maastricht - observatoren uit Leiden en Maastricht

7 Resultaat vaardighedentoets Maastricht Leiden

8 Resultaat vaardighedentoets Maastricht Leiden

9 Resultaat rapportcijfer Maastricht Leiden

10 Resultaat rapportcijfer Maastricht Leiden

11 Conclusies Gemeten met de MAAS-Globaal leidt een continu onderwijsprogramma tot betere gespreksvaardigheden dan een verspreid, geconcentreerd programma Gemeten met rapportcijfer verdwijnt dit verschil als training ophoudt

12 Conclusies Gespreksvaardigheden nemen niet spontaan toe tijdens co-schappen Toename in gespreksvaardigheden door: introductie in co-schappen, in combinatie met training tijdens co-schappen


Download ppt "Longitudinaal en geconcentreerd communicatievaardigheidsonderwijs vergeleken Jan van Dalen, Ellen Kerkhofs, Bertha van Knippenberg-van den Berg, Ieta van."

Verwante presentaties


Ads door Google