De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Ziggie Wijnen & Marlie van Meer 22-10-2009. Hoeveel weten wij over ons koopgedrag?

Verwante presentaties


Presentatie over: "Ziggie Wijnen & Marlie van Meer 22-10-2009. Hoeveel weten wij over ons koopgedrag?"— Transcript van de presentatie:

1 Ziggie Wijnen & Marlie van Meer 22-10-2009

2 Hoeveel weten wij over ons koopgedrag?

3 Wat is neuromarketing? Doel van Neurowetenschap? Toekomst van Neuromarketing? ◦Politiek ◦Filmstudio’s ◦Justitie

4 Het onderzoek Concept “Merk”, besluitingsproces. FMRI: bepaald hersengebied uitlichten. SST: emotioneel engagement.

5 Sluikreclame American Idol Cingular Wireless Coca-Cola Ford

6 Spiegelneuronen “Doe mij maar hetzelfde” Premotorische gebied. Neutronen die aanslaan als een bepaalde handeling wordt verricht en als diezelfde handeling wordt waargenomen bij anderen.

7

8 Subliminale reclame “Ik zie, ik zie wat jij niet ziet” Subliminale reclame zijn visuele, auditieve of andere zintuiglijke boodschappen die niet bewust worden waargenomen en die alleen door het onderbewuste opgevangen kunnen worden.

9

10

11

12 Rituelen en bijgeloof Invloed en controle op de toekomst in turbulente tijden.

13 Somatic Markers = de verkorte weg in je hersenen Waarom bijvoorbeeld Audi? Angst verspreidt zich sneller dan wat dan ook!

14 Verkoop aan zintuigen Geur en geluid doorslaggevender dan de aanblik Sensory Branding Kleur <> Zwart/Wit

15 Kleur Zwart/Wit

16 Verkoop aan zintuigen Sound Branding Franse wijn of Duitse wijn? Is de neuromarketing al zover dat we hiermee kunnen voorspellen of een product een succes of een mislukking zal worden?

17 Neuromarketing 80% van de producten mislukt, binnen 3 maanden na introductie Marktonderzoek = onbetrouwbaar? Onderzoek Quizmania Wat mensen zeggen en voelen komt niet overeen!

18 Seks in reclame Verkoopt seks? 1/5 van de reclames gebruikt seks Seks is overal

19 Calvin Klein

20 Seks in reclame Seksuele prikkels kan de effectiviteit van de reclame verstoren Calvin Klein, nieuwste jeanslijn Verkoopt seks of de controverse eromheen?

21 Seks in reclame Schoonheid in reclame Seks in reclame = het vervullen van verlangens > in de toekomst wordt het steeds explicieter

22 Een nieuwe toekomst! Samenkomst van wetenschap en marketing 90% van ons koopgedrag vindt in ons onderbewuste plaats Hoe duurder het product, hoe groter ons genot

23 Wat voor invloed zal de neurowetenschap hebben op hoe en wat we in de toekomst zullen aanschaffen?

24 Bedankt voor uw aandacht Ziggie Wijnen & Marlie van Meer


Download ppt "Ziggie Wijnen & Marlie van Meer 22-10-2009. Hoeveel weten wij over ons koopgedrag?"

Verwante presentaties


Ads door Google